שיתוף

יותר ויותר מעסיקים מעניקים כיום לעובדיהם הטבה של ביטוחי בריאות קבוצתיים. כחלק מהטבה זו, העובדים יכולים לפנות אל רופאים פרטיים, בקלות ובמהירות ללא עלות נוספת, כאשר נוצר צורך דחוף בשל מקרה בריאותי שלהם עצמם או של אחד מבני משפחתם.

את ההטבה הזאת ניתן לשדרג משמעותית בעזרת שירותי טלרפואה (רפואה מרחוק), הכוללים לא רק שיחה עם רופא מקצועי, אלא אף שליחת בדיקות שנעשות על ידי המטופל בביתו. הבדיקות נשלחות אל הרופא בזמן אמת, באמצעות הטלפון הסלולרי.

אין ספק שמגיפת הקורונה היתה קטליזטור משמעותי להאצת השימוש ברפואה מרחוק, אבל היא לא הבעיה הרפואית היחידה שעובדים מתמודדים איתה.

יש צרות בריאותיות גדולות לא פחות, ובראשן בעיות לב וכלי דם, לרבות הצורך במעקב תמידי ולעיתים אף הצורך בנקיטת צעדים מהירים, ומחלות רבות אחרות.   

העובדה שהקורונה התפשטה במהירות גדולה כל כך, ובהיקפים כל כך חסרי תקדים, יחד עם השפעתה ההרסנית על עולם העסקים בכל קצוות תבל, הן אלה שהאיצו את אימוץ שירותי הרפואה מרחוק, בין השאר גם על ידי ארגונים.

המשמעות נכון לעכשיו היא, ששירותי טיפול רפואי וירטואליים יכולים להפוך לחלק חיוני ומאוד אטרקטיבי  בחבילת ההטבות שעובדים מקבלים מהמעסיק, בין אם במסגרת ביטוחי הבריאות שלהם או כתוספת להם.

המשמעות של הענקת שירותי טלרפואה לעובדים היא שהם יוכלו לתקשר עם רופאים מקצועיים וצוותים רפואיים אחרים, בווידאו או בטלפון.

לדוגמה, עובד שיש לו פגם מסוים בלב, יוכל להיות מנוי על שירות אקג מרחוק, כאשר המכשיר שנמצא בביתו משדר את תוצאות הבדיקה בזמן אמת לצוות רפואי שנמצא במוקד, והצוות יכול לשלוח אליו אמבולנס במקרה הצורך והפניה למיון.

שירותי טלרפואה שמתבצעים כהלכה יכולים לספק לעובד חסכון ניכר בהוצאות על שירותי רפואה ולהגביר משמעותית את שביעות הרצון של עובדים. זה יכול להיות שימושי גם בשימור עובדים ובתהליך גיוס עובדים.

היתרון המרכזי והבולט ביותר שיש לביטוח רפואי קבוצתי לעובדים הכולל שירותי טלרפואה הוא שמירה על בריאות העובדים ובני משפחתם.

הטבה זו צריכה להימנות עם ההטבות הנמצאות בראש סדר העדיפויות של המעסיק, שכן עובד שהוא או בני משפחתו נקלעים לבעיה רפואית, במקרים רבים הם ניצבים חסרי אונים מול המערכת.

ביטוחי בריאות הכוללים שירותי טלרפואה מספקים להם מענה מהיר, יעיל וחיוני לשמירה על בריאותם.

יתרה מכך, שירותי הטלרפואה לכשעצמם יכולים לחסוך לעובדים המתנה בחדרי המתנה עמוסים תוך סכנת הדבקות בקורונה.

ממחקר שנערך לאחרונה בארה"ב עולה, כי קרוב ל-50 אחוזים מהעובדים שהם הורים אמרו כי רמת הלחץ בחייהם עלתה משמעותית בהשוואה למצב שהיה לפני פרוץ הקורונה.

יש לציין, כי שירותי טלרפואה שכוללים תמיכה פסיכולוגית יכולים לסייע רבות לשמירה על רווחתם הנפשית של העובדים ויכולתם לתפקד בעבודה.

יתרון חשוב נוסף שיש להטבת שירותי הטלרפואה טמון בכך ששירותים אלה חוסכים למעסיק עלויות רבות.

הסיבה לכך היא שללא שירותי טלרפואה, העובדים נאלצים, בשעת הצורך, לפנות בדחיפות לחדר המיון, או לטיפולים דחופים אחרים, גם במצבים שבסופו של דבר מתברר שהם אינם מקרי חירום.

במקום להזמין לעובד אמבולנס ולגרום לו לבזבז לפעמים יום שלם בחדר מיון, הוא יכול ליצור קשר עם רופא מקצועי מביתו או מהמשרד במהלך יום העבודה, להעביר לו בתקשורת סלולרית בדיקות מסויימות שנעשות על המקום (כחלק משירותי הטלרפואה), וכל זאת, ללא עלות נוספת לעובד או עלות סמלית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה