שיתוף

המגמה של כלכלת הפרילנסרים ממשיכה לצבור תאוצה, ככל שיותר עובדים צעירים שמעדיפים לעבוד מכל מקום ובכל זמן ועובדים מבוגרים שלא מוצאים את מקומם בארגונים מפאת גילם.

בעקבות זאת, יותר ויותר ארגונים מבינים שכדי לפתור את מצוקת איתור הכישרונות הם חייבים לחשוב מחוץ לקופסה ולהעסיק פרילנסרים (קבלנים עצמאיים).

נכון להיום יש קשת רחבה של סוגי פרילנסרים, החל מעובדים עצמאיים שמנהלים עסק עצמאי ועובדים עבור כמה לקוחות במקביל, לרבות לקוחות שמתחרים ביניהם, ועד פרילנסרים שהם בפועל עובדים של הארגון במשכורת קבועה המתקבלת באמצעות חשבונית.

כך או כך, גם איתור פרילנסרים איכותיים ומוכשרים הוא נושא שמנהלי משאבי אנוש חייבים להקדיש לו תשומת לב. סביר להניח שאחת התכונות החשובות ביותר לפרילנסרים היא תכונת היזמות. כאשר אתם מגייסים לארגון עובד שלמעשה אינו עובד של הארגון, חשוב מאוד שתכונת היזמיות תהיה אחת התכונות הבולטות שלו.

לקיחת אחריות

פרילנסרים יזמיים לוקחים אחריות מלאה על ביצוע המטלות היומיומיות שלהם ועל תוצאות המטלות. בה בעת, פרילנסרים יזמיים הם 'ראש גדול' ולכן הם רוצים בדרך כלל לדעת לא רק מה אמורותלהיותהתוצאות אלא גם איך התוצאות של העבודה שלהם ישפיעו על הארגון בטווח הארוך.

לדוגמה, פרילנסר יזמי שנדרש לבצע פרויקט תוך עמידה ביעדי איכות, תקציב ולוחות זמנים, יתעניין מעבר לכך בפרטים נוספים. כמו למשל, איך המוצר מתיישב עם המטרות והחזון להכנסות לטווח ארוך, איך המוצר שהוא מתכנן ישתלב במטרות הארגון להרחבת שוקי היעד וכד.

לכן, ארגון שרוצה למשוך אליו פרילנסרים יזמיים ולשמר אותם לאורך זמן, נדרש להעצים אותם, לתת להם עצמאות ולא לנהל אותם ברמת המיקרו.

איך לאתר פרילנסרים יזמיים

בעת ראיון העבודה חשוב מאוד להקשיב לתובנות שלהם לגבי הפיתוח העסקי של הארגון ולגבי הצמיחה שלו. תוכלו לשלב בארגון את הרעיונות שלהם. חשוב מאוד לבנות איתם יחסי אמון ושותפות ברי קיימא.

תכונות היוזמה והתושייה של הפרילנסרים היזמיים יכולות להועיל מאוד לחברות בכל הגדלים, השווקים ומגזרי הפעילות. לא אחת קורה שבמהלך הפרויקט מתברר שהתקציב שהוקצה לו קטן מדי ולא עונה על הדרישות. פרילנסרים יזמיים ומלאי מוטיבציה יצליחו בדרך כלל למצוא דרכים יצירתיות כדי להתגבר על המכשול.

כך או כך, כדי למשוך לארגון שלכם פרילנסרים יזמיים ולשמר אותם לאורך זמן, על הארגן לחפש פרילנסרים בעלי סוגי יזמות שיש להם ניסיון מוכח ומתועד של חשיבה מחוץ לקופסה.

בה בעת, צריך לאפשר להם גם להכשל מדי פעם. פרילנסר יזמי לוקח סיכונים. וכאשר לוקחים סיכונים יש כשלונות. ארגון חייב לזכור שכשלון הוא הדרך להצלחה.

ובלי כישלונות אין הצלחות. לכן חשוב מאוד לאפשר לפרילנסרים להיכשל לפעמים ולא להיבהל מכישלונות. אם בחרתם אותם נכון הם גם ידעו איך לשפר בהמשך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה