שיתוף

בעקבות התפנית החדה שעשה שוק העבודה במהלך משבר הקורונה, מסתמנות כיום מגמות שונות מאלו שניתן היה לצפות להן רק לפני שנה.

לדוגמה, בשל היקפי הפיטורים הנרחבים, בארגונים רבים מעודדת ההנהלה את העובדים לקחת על עצמם כל משימה שהם יכולים לבצע, גם אם אינה כלולה בתיאור התפקיד שלהם בפועל.

כתוצאה מכך, עובדים שנענים לאתגר, מגלים כי הם יודעים ויכולים לבצע משימות הקשורות לתפקידים אחרים לחלוטין. כתוצאה מכך, צופים מומחים בעולם, יתכן שבמהלך השנה הקרובה יהיו הרבה מאוד הסבות מקצוע של עובדים שגילו תחומי עניין חדשים בהם הם יכולים למצות את הפוטנציאל שלהם.

זאת ועוד, בגלל המצב החדש, כל נושא ההכשרות צפוי לצבור תאוצה. ראשית, משום שכאמור, לא מעט עובדים ירצו לעשות הסבות מקצוע ולהתמקצע בתפקידים אותם הם לקחו על עצמם.

שנית, משום שבסביבה המשתנה במהירות, מיומנויות יכולות להתישן ולהפוך לבלתי רלוונטיות. תפקידים חדשים ומשימות חדשות מופיעים חדשות לבקרים וכתוצא מכך העובדים זקוקים לידע ומיומנויות חדשים.

עוד צופים המומחים כי מנהלי משאבי אנוש יהפכו יותר ויותר מעורבים במגוון אספקטים של הארגון ולכן יהיו מעורבים הרבה יותר בתכנון האסטרטגי.

על פי מחקרים שערכה חברת המחקרים גרטנר גרופ, מגמה מסוג אחר היא שינויים באסטרטגיות ניהול. מהניתוח של גרטנר עולה, כי כ-16% מהמעסיקים החלו להשתמש בטכנולוגיות מעקב כדי לעקוב אחר פעילויות העובדים מביתם בתדירות גבוהה יותר.

אסטרטגיה לוקחת בחשבון אינדיקטורים כמו למשל אורך יום העבודה הדיגיטלי, שימוש במחשבי העבודה ובדואר האלקטרוני וכן במגוון אפליקציות המיועדות לתקשורת פנים ארגונית.

בתקופה הקרובה צפוי שיגבר הביקוש לתפקידים כמו למשל עובדי שירותים טכניים ותמיכה טכנית, מומחים שיכשירו מרחוק עובדים לעבוד עם תוכנות חדשות, ואנשי מקצוע שיסייעו ללקוחות לפתור במהירות (מרחוק) כל בעיה שמתעוררת.

מגמה מסוג אחר היא צמצום שכבת מנהלי הביניים. מדובר במנהלים שלעיתים קרובות אחראים על התוצאות התפעוליות, תומכים במדיניות החברה ומבצעים בקרת פרויקטים בכל מחלקה.

אלא שהצורך בתפקידים אלה הולך ופוחת. במקום זאת, הולך וגובר הביקוש למנהלי פרויקטים שיפקחו על הצוותים.

כך או כך, לאור המעבר לעבודה מהבית בהיקפים גדולים במיוחד, יש הכרח לשמור על רוח הצוות של העובדים מרחוק.

בארגונים רבים עושים כיום שימוש נרחב בפלטפורמות מקוונות כדי לשמור על עבודת הצוות. ההתמודדות עם משימה זו מוטלת בדרך כלל על מנהלי משאבי האנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה