איך להצליח בקריירה ללא רגשות אשם

איך להצליח בקריירה ללא רגשות אשם

ברנדי סטאר, קאוצ'רית שמלווה נשים מצליחות למחייתה, מלמדת אותך איך גם את יכולה להצליח בקריירה מבלי להרגיש רגשי אשם. האם את מוכנה?

שיתוף
להצליח בקריירה ללא רגשות אשם

להצליח בקריירה ללא רגשות אשם

לאחר שנים של ליווי נשים בתפקידים בכירים, פורסמו באתר העסקים הקטנים Hiscox דבריה של ברנדי סטאר. סטאר טוענת שכדי להצליח בקריירה ללא רגשות אשם דרושים לך: 1. מיקוד 2. איזון. זהו השילוב המנצח.

ברנדי סטאר: "נשים הן דאגניות ותומכות מטבען. כאישה קרייריסטית, יש לנו עוד הרבה מחויבויות כלפי הילדים, הבית, ההורים ועוד כל מיני תחומי אחריות. כל אלה גורמים לנו להרגיש שאנחנו מאבדות שליטה.. כשאני החלטתי לפתוח את חברת הייעוץ שלי הייתי צריכה לקבל את עצם הרעיון שאני יכולה לעשות הכול ולעשות הכל טוב! אבל אני לא יכולה לעשות הכל בבת אחת."

לדברי סטאר, הסיבה שבגללה נשים מרגישות שהן לא יכולות להצליח ושמה שמעכב אותן זה שהן מנסות לעשות הכל בבת אחת, וכאן הן נכשלות.

סטאר: "אפשר לעשות הכל. אפשר לעשות הכל טוב. אי אפשר ולא צריך לנסות לעשות הכול בבת אחת. יש ימים או אפילו שבועות שבהם אני מרגישה שבן הזוג שלי, הילדים או חברים צריכים אותי יותר. אז אני מקדישה להם את כל כולי. ואז, בימים שבהם אני לא מרגישה שהם צריכים אותי כל כך, אני מתפנה לדברים אחרים. אין לי רגשי אשם כי אני שם כשבאמת צריך אותי. החוכמה היא לא להיות שם כל הזמן אלא להיות שם בזמנים החשובים."

אז איך עושים את זה, איך שומרים על אותה חיוניות מתוך כוונה לטפל בדברים שהם באמת חשובים ולא רק לטפל כל הזמן ובכל דבר?

צריך לדעת להבדיל בין משימות לבין הצלחה. היומנים של כולנו מלאים במשימות (טו-דו-ליסט). כל מה שאנחנו צריכים לעשות, אירועים שבהם אנחנו צריכים להשתתף, שיחות שאנחנו צריכים לנהל… אבל חשוב לזכור שביצוע כל המשימות הללו איננה מבטיחה הצלחה או ההיפך. הקשר בין רשימת המטלות לבין הצלחה בשורה התחתונה, הוא לא כל כך הדוק כפי שזה נראה לפעמים.

Business vs. Busyness – משמע עסקים נגד עיסוקים או במילים אחרות מה יותר חשוב העיסוק הקדחתני או העסק? הרבה פעמים כשאנחנו רוצים לחשוב על זה אנחנו מגלים (או יותר נכון מגלות), שמה שמניע אותנו ומטריד אותנו מאוד ביום יום הוא עמידה ביעדים, ביצועים, סדר, דיוק, התמדה… אנחנו דואגים לעמוד במשימות ובהתחייבויות שלנו כי זה נראה לנו קריטי, אבל – כל זה לא מבטיח הצלחה! המפתח להצלחה טמון ביכולת שלנו לזהות את הדברים החשובים באמת בזמנים החשובים באמת ולדעת להקצות להם את המשאבים הנכונים בזמנים הנכונים.

נשים נתפשות כאפקטיביות כשהן עושות דברים. העשייה נותנת אשליה של הצלחה. נשים שעומדות בלוחות זמנים, מקיימות פגישות בזמן, שולחות מייל לכל מי שצריך ומתי שצריך, עומדות בדיי-ליין וכיו"ב – נתפשות כנשים מצליחות בעיקר בעיני עצמן. זה מוביל נשים רבות להתמכר לעשייה הקדחתנית במקום להתמקד בהצלחה.

הסוד להצלחה שלך בקריירה: לעשות פחות דברים ולעשות אותם טוב יותר ללא רגשי אשם על מה שאת לא עושה כרגע!

נכון שהיומן שלך עמוס עד אפס מקום בדברים שאת צריכה או משוכנעת שאת חייבת לעשות. התנתקי לרגע מכל העומס הזה ונסי לזהות מהם 3-5 הדברים החשובים ביותר לצמיחת העסק שלך או לצעד הבא שלך בקריירה. לאחר שזיהית את המטרות העיקריות החשובות ביותר עבורך לטווח הארוך, צרי יומן נפרד או רשימת מטלות (טו-דו-ליסט) שהיא נגזרת של אותן משימות קריטיות להצלחה.

בתחילת כל יום עבודה הקפידי להתחיל ביומן או ברשימת המטלות השנייה, זו שמתייחסת ל-3 עד 5 המטרות העיקריות שלך בקריירה. רק לאחר שתסיימי את כל המטלות לאותו יום, הרשי לעצמך לעבור ליומן או רשימת המטלות השוטפת. אם לא הספקת לעבור על הרשימה הראשונה, אין טעם להתפנות לרשימה השנייה. ברור שבצורה הזו את לא תצליחי להתמודד עם כל המטלות שלקחת על עצמך, אבל – את מבטיחה לעצמך את הסיכוי הגדול ביותר לטפל בדברים החשובים ביותר, שייקחו אותך קדימה.

הסוד השני להצלחה שלך בקריירה הוא להתנתק מגירויים. כנשים, יש לנו יכולת מופלאה לעבוד בסביבה רב משימתית. יש לנו חלוקת קשב שלא מאפיינת גברים ואנו נוטות לבחון את הכישורים האלה בכל הזדמנות. הרבה מהמשימתיות הזו יכולה במהרה להפוך לרועץ. נסי להתמקד עד כמה שניתן בדבר אחד בכל עת. את השקט והריכוז המקסימלי ניתן להשיג דווקא בדרך של התנתקות. כבי את הטלפון הנייד או השתיקי אותו, סגרי כל אפליקציה שאיננה קשורה ישירות למשימה שעליה את עובדת. אל תגיבי להודעות ברשת החברתית או המייל… נסי להיות כמה שיותר חד-משימתית וכמה שיותר סגורה לגירויים חיצוניים.

בואו לשמוע עוד ביום עיון בנושא נשים פורצות קדימה! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה