כבוד השופט, ההודים והפקיסטנים גנבו לי את העבודה

כבוד השופט, ההודים והפקיסטנים גנבו לי את העבודה

ארה"ב: עיריית סן-דייגו בחרה בשירותיה של חברה אמריקאית לניהול מערך המחשוב וזו עשתה Out-Sourcing לעובדים בהודו ובפקיסטן. כעת מוגש כתב תביעה

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

עיריית סן-דייגו בחרה בחברה הטכנולוגית En Point לנהל עבורה את מערך המחשוב אולם זו עשתה Out-Source לחברות בהודו ובפקיסטן וכיום, עובד חברה אמריקאי תובע את החברה בבית משפט.

עיריית סן-דיאגו שבקליפורניה ארה"ב בחרה בשירותיה הטכנולוגיים של En Point. מתביעה של אחד מעובדי En Point לשעבר, טוד דומיניגוס, עולה כי En Point התחייבה בחוזה אספקת שירות מול העירייה שלא להעביר עבודה אל מעבר לים אולם בפועל, החברה מייצאת עבודה לקבלני משנה בהודו ובפקיסטן במטרה כמובן להוזיל עלויות.

מהפרשה שנחשפה לאחרונה באתר IT WORLD עולה כי לעובדים זרים מהודו ומפקיסטן הייתה גישה כמעט ישירה לשרת העירייה, לרבות מידע רגיש על מתקני העירייה העירייה השונים כגון אגף כיבוי אש, שיטור מקומי ושאר משרדים מוניציפאליים. מכתב התביעה עולה כי מידע מסווג בעל רגישות גבוהה, לרבות פרטים על עובדי העירייה וכתובות המייל שלהם, היו כולם חשופים בפני העובדים הזרים. בכתב התביעה הדגיש דומיניגוס כי הנהלת En Point פעלה בניגוד להתחייבות שלה מול עיריית סן-דייגו באופן חד משמעי ואף בוטה כשהיא הפרה את חובתה לאבטחת המידע ולאספקת מקומות עבודה לאזרחים אמריקאים.

מהתביעה המתגבשת עולה כי כבר ב-2010 החלה En Point להעביר פרויקטים לעובדים בהודו, באופן חשאי, מבלי ליידע את הגורמים הרלוונטיים בעירייה ולאחר מכן היא החלה להקצות עבודות לעובדים מפקיסטן. ציטוט מכתב התביעה מדגיש את חומרת העניין: "כיום, יש בידי עובדים זרים ממדינה עוינת כמו פקיסטן מידע רגיש על כל תחנת משטרה, תחנת כיבוי אש וכל מוקד עירוני אחר. יש להם מפה מדויקת של העיר והם יכולים להשתמש במידע הזה לתכנון פעולות עוינות."

עורך הדין מת'יו בורדן, המייצג את דומיניגוס בתביעה מול En Point מסר לתקשורת כי פרטי התביעה הועברו לגורמים בעיריית סן דייגו (המקצים לחברה תקציב של 1.5 מיליון דולר בשנה לניהול מערך המחשוב) אולם הם לא הצטרפו לתביעה או לחילופין, לא יזמו מהלך משפטי עצמאי מול En Point, עד להכרעה משפטית. באם יפסוק בית המשפט כי אכן נפל פגם בהתנהלותה של En Point, יהיה דומיניגוס זכאי לתגמול כספי על פי חוקי ה-whistleblower (חוקים המגנים על עובדים החושפים שחיתויות, ליקויים ואי סדרים בגופי המגזר הציבורי ונועדו לעודד את העובדים להתלונן).

En Point הינה חברה טכנולוגית המספקת פתרונות תמיכה וניהול לחברות במודל ה-Out-Source, החברה מעסיקה כיום 1,200 עובדים כאשר רק 500 עובדים מוצבים בארה"ב והשאר מפוזרים ברחבי העולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה