כתב אישום: עובדת לשכת התעסוקה סייעה ל'מובטלים' להונות את הביטוח הלאומי

כתב אישום: עובדת לשכת התעסוקה סייעה ל'מובטלים' להונות את הביטוח הלאומי

עובדת לשכת התעסוקה באור עקיבא סייעה לתושבים להונות את המוסד לביטוח לאומי. כיום מוגש נגדה כתב תביעה פלילי

שיתוף
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה, באמצעות עו"ד יעל ויסהוף, כתב תביעה לבית המשפט השלום כנגד פקידת רישום בלשכת התעסוקה באור עקיבא, בגין עבירות של לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים והדחה בחקירה. מדובר ב-31 כתבי אישום נפרדים.

מכתב התביעה עולה כי הנאשמת, עובדת ציבור בלשכת התעסוקה, קשרה קשר עם 'מובטלים פיקטיביים' אשר הגיעו ללשכת התעסוקה כדי לגבות את דמי האבטלה מהביטוח הלאומי – במרמה. העובדת מואשמת בכך שניצלה את מעמדה ואת נגישותה למערכות הממוחשבות וביצעה רישום התייצבות כוזב, נמנעה מלשלוח מועמדים לראיונות עבודה והעבירה דוחות כוזבים לביטוח לאומי במרמה, בתמורה להטבות אישיות.

במקרה אחד (מתוך 31 כתבי האישום השונים), מואשמת העובדת כי סייעה לאזרח להונות את המוסד לביטוח לאומי באופן הבא: אזרח שהתגורר בנתניה ולא היה זכאי על פי החוק לקצבת ביטוח לאומי, שינה את כתובתו במשרד הפנים למען 'פיקטיבי' באור עקיבא. כך הוא עבר לסמכות טיפולה של הנאשמת. כך, על פי ההסכם ההתקשרות בין השניים, נמנע דורש העבודה מלהתייצב בלשכה והעובדת נמנעה מהפנייתו לראיונות עבודה וכן רשמה עבורו התייצבות בלשכה.

בסיום החודש, העבירה העובדת את הדוחות הפיקטיביים לביטוח לאומי לחישוב דמי האבטלה. כך למעשה סייעה העובדת לאדם 'להונות' את ביטוח לאומי במשך חצי שנה כשהוא מקבל דמי אבטלה בסך של למעלה מ-16,000 ₪. בסיום התקופה, היא קיבלה ממנו מעטפה ובה סך של 1,200 ₪ במזומן.

במקרה אחר, סייעה העובדת לזוג נשוי, אשר התגורר אף הוא מחוץ לתחום טיפולה. הזוג העביר את כתובת המגורים שלהם לאור עקיבא כדי להיות מטופלים בלשכת התעסוקה המקומית.  גם כאן, העובדת שיתפה פעולה עם הזוג בצורה של דיווח נוכחות כוזב, אי הפנייתם לעבודות והעברת דוח כוזב למוסד לביטוח לאומי. כתוצאה מכך, הבעל קיבל מביטוח לאומי קצבה כוללת בסך 17,500 ₪ והאישה קיבלה קצבה בסך של כ-10,000 ₪. בסוף תקופת ההתקשרות ביניהם, שילם הזוג לעובדת סך של 2,400 ₪ במזומן.

העובדת הושעתה מתפקידה והיא ניצבת כאמור בפני כתב תביעה המכיל 31 כתבי אישום בסעיפים הבאים: עבירות של לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים והדחה בחקירה. מדובר ב-31 כתבי אישום נפרדים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה