כן או לא – האם קורות החיים כבר OUT?

כן או לא – האם קורות החיים כבר OUT?

האם עדיין מומלץ להשתמש בקורות חיים לבחינת התאמתו של מועמד לתפקיד?

שיתוף
גופן לקורות חיים

גופן לקורות חיים

תולדות קורות החיים

קורות החיים (Resume) עשו כברת דרך ארוכה מאז ועד היום. למעשה, קורות החיים הראשונים נכתבו על הנייר בשנת 1482 בידי לאונרדו דה וינצ'י שבאותו זמן קיווה להשיג עבודה. הוא לא רצה כל עבודה ולא היה מוכן להתפשר – הוא רצה עבודה מהמעסיק העליון של התקופה, הדוכס ממילאנו. מסיבה זו, הכין דה וינצ'י רשימה של כישוריו והישגיו בכתב. הוא לא ידע מה תהיה השפעתה של פיסת נייר זו על הדרך בה אנשים ישיגו עבודות גם מאות שנים מאוחר יותר.

נטוס קדימה בזמן 536 שנים מאוחר יותר וקורות החיים עדיין איתנו. לא רק שהם עדיין בשימוש אלא שהם ממלאים תפקיד מרכזי בתהליכי ההעסקה של עובדים בכל הארגונים.

והשאלה הגדולה היא האם הם בכלל רלוונטיים?

במשך שנים רבות, כל מה שנדרש כדי לקבל עבודה טובה היה חינוך טוב ובמקרים נדירים ניסיון רלוונטי בעבודה. התהליכים היו פשוטים, כמו גם העמדות הדרושות למילוי שהצריכו מיומנויות בסיסיות, כגון: קריאה, כתיבה ותקשורת. די פשוט כעניין של עובדה. למעשה, זה היה כל כך פשוט, שכל הכישורים שנדרשו יכלו להיות מתוארים על פיסת נייר אחת.

יתר על כן, לעבודות ספציפיות מאוד נדרש להגיש קורות חיים. במהלך מהפיכת התיעוש זו היתה תקופה שבה קורות חיים הפכו פופולריים, רוב כוח העבודה כלל עובדים ידניים עם דרישות מוגבלות ולכן קורות חיים שימשו בעיקר למשרות ניהוליות או לעמדות הדורשות התמחות גבוהה. קורות חיים נשלחו רק לסוג מסוים של יישומים בפועל שהוגשו עבור המשרות.

מה השתנה בעצם?

כיום, המציאות הנוכחית אינה דומה לזו שתוארה לעיל.

חברות כיום לא רק מחפשות מועמדים עם תואר מהאוניברסיטה או ממכללה. הן דורשות מגוון רחב של יכולות מורכבות (שילוב של מיומנויות, ידע, מאפיינים וחוויות) וכן מותחות את הספקטרום בין התמחות ומולטי התמחויות. כלומר, הן זקוקות גם לכוח העבודה המתמחה ביותר (מתכנתים) וגם למעצבים רב תחומיים (UX / UI) לדוגמה, המסוגל ליצור את הקשרים הנכונים בין תחומים שונים.

לגבי מספר המועמדים למשרה, אין צורך לעבוד במשאבי אנוש כדי לדעת שמספר זה אינו קרוב ל -10 או 20 פניות שמתקבלות לכל משרה כפי שהיה פעם. עם האפשרויות האינסופיות של האינטרנט, המחשבים אישיים, והדיגיטליזציה של תהליך הגיוס, מספר הפניות לכל משרה בממוצע כיום עומד על כ- 250 פניות (כך, על פי סקרים). מעסיק אטרקטיבי עשוי אפילו לקבל יותר מ -500 פניות לכל פתיחת משרה… מספר זה של קורות חיים בגיוסים מוכפלת בכ- 6-8 שניות למעבר מהיר על כל קובץ וקובץ.

לכן, בעוד שהפשטות של קורות חיים ששמשו בעבר כדי לספק את הדרישות המינימליות והבסיסיות לתפקיד התאימו, כיום זה ברור כי קורות חיים אינם רלוונטיים ואף מהווים מכשול בהתקדמות תהליך הגיוס ובחירת כוח האדם היעיל והמתאים ביותר לתפקיד.ללא קשר לניסיון של המגייס, יש הרבה מקום לטעות בתהליך הנוכחי של סריקת קורות חיים, וכתוצאה מכך הערכה קורות חיים אינה תמיד הוגנת ויכולות להיות לכך השלכות חמורות על מותג המעסיק ואפילו השלכות משפטיות, במקרים מסוימים.

בסופו של דבר, המומחים טוענים כי זה רק עניין של זמן עד שקורות החיים יתאדו מתהליך הגיוס ולא יעשה בהם שימוש. אז ארגונים יצטרכו לפתח את יכולות הגיוס של המגייסים שלהם כך שיבצעו גיוס מיטבי ללא קורות חיים, ולהטמיע טכנולוגיות מתקדמות כגון ראיון מובנה התחלתי ע"י צ'אטבוט, לסינון ראשוני של מועמדים באמצעות שאלות מובנות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה