שיתוף

אנשים רבים מחליפים מקומות עבודה בשל ענייני שכר, הטבות ומדיניות ארגונית. הדבר למעשה אומר שאנשים מוכשרים וטובים נמצאים שם בחוץ (או עדיין בתוך המסגרת התעסוקתית), ומעוניינים במקום עבודה חדש שיספק להם את הדברים להם הם זקוקים.

כמגייס, אתה מעוניין למצוא את הכישרונות הטובים והמתאימים ביותר לחברה שלכם, עובדים עם מיומנות וכישורים מוכחים בתעשייה, שיסייעו לארגון להשיג הצלחה ארוכת טווח ולשמור על רצף ההישגים.

גיוס האנשים הנכונים לא תמיד ניתן לביצוע באמצעות לוחות דרושים, ישנן דרכים נוספות שאינן מסורתיות לאיתור הכישרונות הנכונים לארגון שלכם. להלן כמה מהן:

שילוב העובדים הקיימים בתהליך הגיוס

כמנהל משאבי אנוש או גיוס, עליך לצאת מנקודת הנחה שכל עובדי הארגון הם חלק מצוות הגיוס שלכם. זה אומר שכולם יכולים לסייע בתהליך ולאתר כישרונות ברשת, בין המכרים שלהם, בחוגים ופורומים שונים, וכד'. חשוב לייצר תכנית תגמולים לעובדים הנוכחיים, שיתוגמלו עבור הסיוע שלהם באיתור הכישרונות לארגון. כך הם יהיו מונעים, יסייעו וימליצו על אנשים שהם סבורים שיכולים להתאים לתפקיד, גם אם הם אינם מכירים אותם באופן אישי.

הקפידו לספק לעובדים שמשתתפים בתכנית חופש יצירתי לאסטרטגיות איתור המועמדים שלהם. אין זה משנה אם העובדים משתמשים באסטרטגיה של מעקב אחר כישרונות ברשת, השתתפות בפורומים מקצועיים או חיפוש בין חבריהם, הדבר החשוב הוא שיש לך קבוצה גדולה של אנשים עם אינטרס לגיוס כמה שיותר כישרונות לחברה.

שילוב הלקוחות בתהליך הגיוס

מנהלים לעתים יוצרים קשרים בין אישיים עם לקוחות החברה הקבועים שעובדים עם החברה במשך שנים. ניתן לשלב גם אותם בתהליך איתור הכישרונות, לא ע"י תכנית תגמולים, אלא פשוט לברר ולשאול האם הם מכירים אנשים מוכשרים בתעשייה שמחפשים עבודה בתחום מסוים, מרשימת המשרות הפנויות שלכם. ניתן לשלוח להם רשימת משרות פתוחות מסודרת, ולבקש מהם להמליץ לכם עם מועמדים פוטנציאליים, אותם הם מכירים. הדבר אף מייצר קירבה וברית נוספת בין החברה ללקוחותיה.

תכנית התמחות בתשלום

דרך מיוחדת נוספת לאתר כישרונות חברה היא להשקיע בתוכנית התמחות בתשלום. זוהי דרך רבת עוצמה לגייס כישרונות עוד בטרם הם סיימו את לימודיהם. כדי ליצור תוכנית התמחות מצוינת, יש ללמוד ולהבין אילו אנשים נרשמים ללימודים בתחום בו החברה שלכם עוסקת. מה הם מעוניינים לעשות בעתיד, אילו חברות מושכות אותם לעבוד בהן, ומה אתם יכולים להציע להם כדי שירצו לעבוד אצלכם בחברה.

חיפוש כישרונות בתוך החברה

בהקשר עסקי, התשובה נמצאת לפעמים בתוך החברה שלך. זו הסיבה לכך שיש צורך להיות עקביים בביצוע הערכות תכופות לעובדים. לעתים הכישרונות הגדולים ביותר נמצאים ממש מתחת לאף והדרך לאתר אותם היא לבחון את התפקוד שלהם ואת כישוריהם. קידום עובדים מתוך החברה לתפקידים בכירים ישפר מאוד את מותג המעסיק שלכם וימשוך מועמדים טובים נוספים מבחוץ. זה גם יסייע לשימור העובדים הקיימים, בידיעה שיש להם לאן להתקדם.

כנס ההדרכה השנתי 2019

אין תגובות

השאר תגובה