ישנים טוב בלילה? שינה ארוכה מדי יכולה להרוג אותך, כך אומרים מדענים

ישנים טוב בלילה? שינה ארוכה מדי יכולה להרוג אותך, כך אומרים מדענים

על אף ההמלצות לשינה ארוכה וטובה לפני יום עבודה, מדענים מזהירים מפני שינה ממושכת מדי

שיתוף
שינה בריאה

שינה בריאה

אם תכננתם לישון כל סוף השבוע, להתפנק במיטה עד שעות הצהריים המאוחרות ולהשלים שעות שינה נוספות – חשבו על כך שוב. יותר מדי שינה יכולה להרוג אתכם – אומרים מדענים.

מחקר עולמי שפורסם על ידי כתב העת Heart Heart Journal דיווח, כי שינה של יותר מ- 6 עד 8 השעות המומלצות בלילה הגדילה את הסיכון לסרטן, אי ספיקת לב ובעיות לב וכלי דם אחרות, כמו גם מוות, בשיעור של 41%.

המחקר משך תשומת לב בגלל היקפו: הנתונים הגיעו מ 116,613 אנשים, בגילאי 35-70, מ 21 מדינות. במשך 7.8 שנים, דווחו 4,381 מקרי מוות ו -4,365 אירועים קרדיווסקולריים מרכזיים.

לדברי החוקרים, התוצאות הראו כי שעות שינה קצרות יותר (פחות מ -6 שעות ביום) או ארוכות יותר (יותר מ -8 שעות ביום) כרוכות בסיכון מוגבר למחלות בהתאם לגיל ולמין הנבדק.

עם זאת, אין סיבה להילחץ ממש עדיין. החוקרים הודו כי המחקר הותיר בכל זאת שאלות ללא מענה, כגון: אם התנאים הבסיסיים של הנבדקים יכולים להיות הסיבה שהם ישנו זמן רב יותר, ובכך הסיכונים לשכיחות מוגברת של בעיות לב ואפילו מוות. בנוסף, את הדיווחים על משך השינה בצעו הנבדקים עצמם, ולפיכך ייתכן שהם פגומים.

יש גם חדשות טובות

ישנן גם חדשות טובות לאותם נושאים, כך, שאם שינה קצרה או ארוכה מדי מסכנת את החיים שלכם, דווקא תנומות קצרות וטובות טובות לבריאותכם. נראה כי תנומה בשעות היום מפצה על חוסר השינה בלילה ואף מסייעת בהקלה על הסיכונים.

למרות שהתוצאות "אינן מוכיחות סיבה ותוצאה", אמרה ג'ולי וורד, אחות לב בקרן הלב הבריטית, ל- CNN, המחקר עשוי להוביל למחקר נוסף, משום שכולנו ישנים וכולנו עשויים לדאוג כאשר המדענים מזהירים כי עצימת עין בלילה עלולה להוביל לתנומות קבועות בטרם עת.

אז יש את החשש המתמשך של שינה מועטה מדי. המרכזים לבקרת מחלות קיבלו תשומת לב תקשורתית רבה כשפרסמו את הדו"ח הקובע כי שינה של פחות משבע שעות ביום קשורה בסיכון מוגבר לפתח מחלות כרוניות כגון: השמנת יתר, לחץ דם גבוה, סוכרת , מחלת לב, שבץ ותדירות של "מצוקה נפשית".

שינויים בסגנון החיים כמו ללכת לישון באותו זמן בכל לילה; המתעוררים בו זמנית בכל בוקר; וכיבוי או הסרה של טלוויזיות, מחשבים, מכשירים ניידים מחדר השינה, יכולים לסייע לאנשים לקבל את השינה הבריאה שהם זקוקים לה.
שינה מסודרת וטובה היא מבורכת, במיוחד אצל אנשים העובדים קשה ולמשך שעות ארוכות ביום. לכן, יש להתאים את חדר השינה והתנאים המתאימים כך שלא תהיינה יותר מדי הסחות לפני ובמהלך השינה.

אירוע סוף שנה למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה