שיתוף

ככל ששוק הארגונים חוזר לשגרה ומותיר את שנת הקורונה מאחוריו כזיכרון רחוק, כך יותר ארגונים מחזירים את פעילויות הרווחה לרבות ימי כייף.

לאחר תקופה של יותר משנה שבה העובדים עבדו רק מהבית ונפגשו רק בזום ורק למטרת ביצוע משימות ספציפיות במשותף, ללא כל אינטראקציה חברתית של שיחות מסדרון, ארוחות צהריים משותפות ואף ערבי גיבוש וימי גיבוש,  זה הזמן המתאים ביותר לחזור לקים ימי גיבוש, ולו כדי להחזיר את האינטראקציות החברתיות.

בחברות בהן העובדים, או חלקם, ממשיכים לעבוד מהבית, בין אם בחלק מימי השבוע או בכל ימי השבוע, הצורך הזה גדול שבעתיים.

עובדים שיש ביניהם אינטראקציה חברתית גם נוטים יותר לשתף פעולה, לערוך סיעורי מוחות ולסייע זה לזה.

יום גיבוש, המשלב מגוון רחב של סוגי פעילויות, החל מיום כייף בסביבה הגיאוגרפית של הארגון ועד טיולים מאורגנים לכל עובדי הצוות או המחלקה או אף הארגון, לצפון או לדרום הארץ, יכול לתרום רבות לאווירה של חזרה לשגרה ותחושת גאוות היחידה של עובדי הארגון.

אין ספק שככל שהעובדים מגובשים יותר, כך גוברת מידת המחוברות שלהם זה לזה ומכאן שגם לארגון כולו.

כיום יותר מאי פעם, פעילויות גיבוש שכאלה יכולות לתרום רבות לחיזוק המחוברות של העובדים לארגון, להגברת המוטיבציה שלהם לחזור בכוחות מחודשים לשגרה, וכתוצאה מכך, להגברת התפוקה של הארגון.

תכנון יום הגיבוש לא אמור להטיל על מנהל משאבי האנוש או אף מנהל הרווחה בארגון, נטל עבודה בלתי סביר, שכן במקרי הצורך, ניתן להסתייע בחברות הפקה ותוכן שמטרתן לתכנן ימי גיבוש ולדאוג לכל הפרטים הטכניים המייגעים הכרוכים בהם.

חברות אלו (הפקה, תוכן וארועים לארגונים) דואגות לכל ההיבטים של הפקת האירועים, בהתאם לפעילות המוצעת.

הן דואגות לכל דבר, משלב התיאום ועד הביצוע בפועל. במקומות בהם צריך לשלם כרטיס כניסה, חברות ההפקה והתוכן הן אלה שמולן מתבצע התשלום.

חברות ההפקה מספקות פתרון מקיף בהתאם לצורכי החברה והארגון וגם יודעות לתפור פתרונות ייחודים ומותאמים כמו כפפה ליד.

מטרתו של יום הגיבוש היא להגביר את הקשרים החברתיים בין העובדים לכדי קהילה שפועלת כגוף אחד למען השגת המטרות והיעדים המשותפים.

לתת לעובדים תחושת שייכות לארגון וגיבוש פנימי. המטרה הסופית היא לחבר בינם לבין עצמם ובינם לארגון באופן שבסופו של דבר יגביר את המוטיבציה שלהם לנצח במאבק על שוקי היעד.  

מטרתו של יום הגיבוש היא לגבש את העובדים באווירה נינוחה של יום כייף, ובה בעת לא להטיל על הארגון בילוי יקר שיותיר אותו עם בור בתקציב.

אפשר לדוגמה, לצאת לטיול בחיק הטבע ולתכנן אותו כך שיהיה מסע חווייתי, פיזי ורוחני בו יתמודדו העובדים עם סיטואציות מורכבות שידרשו יצירתיות, שיתוף פעולה ואומץ במטרה לכבוש את היעד הנכסף.

הערכים והיכולות שמתפתחים במהלכם של ימי הגיבוש, גם כאלה שאינם מאתגרים, ילוו את העובדים והמנהלים כאחד, בהמשך הדרך לכיבוש היעדים העסקיים של הארגון.

תוכלו לשמוע עוד עם נושאי רווחה בארגון, ביריד משאבי האנוש שיתקיים ב-24 ביוני במרכז הירידים בתל אביב

 

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה