שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

מגיפת הקורונה אילצה את שוק העבודה להיעזר בחידושים וחדשנות בגיוס וקליטת עובדים באמצעות שירותים מקוונים.

החידושים הטכנולוגים מאפשרים לבצע מגוון רחב של פעולות שמוודאות את התאמת המועמד לחברה ולתפקיד, החל באימות מקדים של היכולות של כל מועמד ועד איתור עובדים שנמצאים בחופשות ללא תשלום (חל"ת) מארגונים דומים אחרים וסט המיומנויות שלהם יכול להתאים בדיוק לתפקיד אותו אתם מעוניינים לאייש.

בכנס וירטואלי שהתקיים על ידי אגודת SHRM, שיתפו מנהלי משאבי אנוש בכירים, את הלקחים שהפיקו מהצורך לעבוד במציאות החדשה שנכפתה על העולם כולו.

כמו כן שיתפו אותם מנהלי משאבי אנוש את התובנות החדשות ואת האסטרטגיות שיצרו לצורך רכישת כישרונות בהמשך השנה.

אחד המשתתפים אמר, כי הדאגה העיקרית שעומדת בראש סדר היום של מנהלי משאבי האנוש בחברה שלו היא בטיחות.

רק לאחר שמוודאים את נושא הבטיחות וההתגוננות מו הווירוס, ניתן להתפנות לביקוש לאיוש תפקידים. כאשר מדובר בתפקידים בהם העובדים פועלים מול לקוחות או ספקים, נושא הבטיחות והשמירה על התקנות מאפשר להם לענות על צרכי הלקוחות במהלך המשבר.

משתתף אחר, שהינו מנהל בכיר ברכישת כישרונות בחברת מיקור חוץ בינלאומית, ייצג חברה שמעסיקה כ-100 אלף עובדים במוקדים טלפוניים בכל העולם. לדבריו, הביקוש לעובדים במוקדים הטלפונים מרקיע שחקים.

בשל משבר הקורונה גייסה החברה עשרות אלפי עובדים כדי לתמוך בביקוש למוקדים הטלפונים 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע.

אתגר גדול נוסף מבחינת משאבי האנוש של חברה זו היה להעביר עשרות אלפי עובדים למערכת מוקדים טלפונים שניתן להפעילם מרחוק, כלומר מבתיהם של המוקדנים.

בעקרון, מוקדנים במוקדי שירות לקוחות לא חייבים לעבוד מהמיקום הפיזי הגיאוגרפי של משרדי המוקד עצמו.  

מוקדנים יכולים לתת שירות גם מביתם. אלא שלשם כך יש לבנות מערכות טכנולוגיות שבאמצעותה יעבדו המוקדנים מהבית.

מדובר במערכות טכנולוגיות שמאפשרות לבצע את כל אותן פונקציות שמערכת ה-CRM (מערכת לטיפול בלקוחות) מבצעת במשרדי המוקד, לרבות בדיקת איכות, אפשרות הצעת מבצעים ועוד, מבתיהם של המוקדנים.

אותו משתתף סיפר בכנס כי החברה שלו כבר העבירה כמחצית מכוח העבודה (במוקדים) לעבודה וירטואלית, והם ממשיכים להעביר כ-2000 מוקדנים ביום כדי שיוכלו לספק שירות מביתם.

מנהלת משאבי אנוש נוספת שהשתתפה בפאנל סיפרה, כי בימים אלה בוחנת החברה שלה שיטות חדשות לרכישת טלנטים, (לרבות איתורם, גיוסם וקליטתם) שפוטרו מעבודתם או שנמצאים בחל"ת בלי תאריך יעד לחזרה לעבודה.

מנהלת משאבי אנוש זו אמרה, כי רכישת הטלנטים הנוכחית מתבצעת תוך הסתכלות קדימה, תוך הערכה מחדש של תיאורי התפקידים בארגון, תוך בחינה מחדש של כוח העבודה ותוך בדיקה שהאנשים הנכונים נמצאים במשרות הנכונות.

כמו כן, לדבריה, יש לבדוק ולוודא שהטלנטים הפוטנציאלים אותם רוצים לגייס יכולים להיות בארגון על מסלול של התקדמות לתפקידי ניהול  בעתיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה