זה לא תמיד יתרון להיות אישה יפה

זה לא תמיד יתרון להיות אישה יפה

נשים יפות מקבלות משכורות גבוהות יותר - רק שלא תמיד הן זוכות במשרה

שיתוף
יותר מנהלות בשוק העבודה

נשים יפות מקבלות משכורות גבוהות יותר מספרים החוקרים, רק שלא תמיד  הן זוכות במשרה. כך עולה ממחקר שנערך בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת דנוור.

המחקר, שפורסם בכתב העת היוקרתי "פסיכולוגיה חברתית" , מצא כי נשים יפות מופלות במשרות להם דימוי 'גברי', כגון משרות כמו מנהלי מחקר ופיתוח, פיקוח על פרויקטים בתחומים הנדסיים ומנהלי כספים. סטפני ג'והנסון, פרופסור לניהול ומי שעמדה בראש צוות החוקרים, ציינה כי "בכל תחום אחר יש לנשים יפות יתרון בקבלה לעבודה, בתחומים האלו הנתפשים כ'גבריים' הן מופלות לרעה".

המחקר האחרון מתווסף לעשרות מחקרים אחרים שבדקו את הקשר בין יופי לשוק העבודה, אלו מצאו כי נשים יפות מקבלות שכר גבוה יותר, הערכות שנתיות גבוהות יותר ותקופת ניסיון ארוכה יותר.

קרוב ל-1000 מנהלים שהשתתפו במחקר, הודו כי בפועל, למראה החיצוני חשיבות מכרעת בכל הקשור לעבודה בארגון. הם דרגו "מראה חיצוני" במקום השלישי של סדר החשיבות – גבוה יותר אף משל ההשכלה הנדרשת. סטפני ג'ונסון מדגישה כי "מובן שיש תחומים בהם למראה החיצוני חשיבות, כמו תחום המכירות, בו יש קשר ישיר בין נותן השירות ללקוח. בתחומים אחרים חשוב לשמור על שוויון בין גברים ונשים בכל הקשור למראה החיצוני", הוסיפה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה