השלב הבא בגיוסים: גיוס עובדים באמצעות מציאות מדומה

השלב הבא בגיוסים: גיוס עובדים באמצעות מציאות מדומה

המציאות המדומה מעניקה למועמדים לתפקיד תמונה גדולה וחיה של הארגון

שיתוף
VR בגיוס עובדים

VR בגיוס עובדים

בחיל הים בארה"ב כבר משתמשים במציאות מדומה (VR) לגיוס אנשים לחיל. דמיינו שאתם משיטים סירה באורך 3 מטרים על נהר עמוק בשטח אויב. המשימה שלכם: לחלץ את צוות חיל הים משטח אש. לכלי השיט שלך יכולת שיוט של כ- 45 קמ"ש, אבל הרעש עשוי לגלות אותך בפני האויב. בראיית 360 מעלות, אתה מבחין במלחים אחרים סביבך המהדקים את אחיזתם על כלי הנשק. הלילה מתחיל ליורד ויש לך פחות מ 10 דקות כדי להציל את הכוח.

זוהי אחת מהסימולציות במציאות מדומה שמקבלים אנשים כמשימות קבלה לחיל הים. תוך כדי המשימה במסך המציאות המדומה, אתם מרגישים כאילו אתם ממש בשטח.
VR היא סביבת טכנולוגיה המדמה את העולם האמיתי או עולם דמיוני. היא יכולה להמחיש מראה חי וקול – ואפילו טעם, ריח ומגע. השימוש בטכנולוגיה מאפשר למועמדים לחיל הים לחוות איך זה מרגיש להיות חלק מהשירות.

למרות שעובדים רבים בצי אינם מגויסים למשימות קרב (בצי יש יותר מ-100 התמחויות קריירה, שרבים מהם כרוכות בסכנות מינימליות), ברגע שמועמד פוטנציאלי חש את ספינת המבצעים המיוחדת, וצופה בחבריו משתלשלים ממסוק סמוך באמצעות חווית ה- VR, הוא מפתח קשר הדוק יותר עם חיל הים ומעורב במשימתו הרחבה יותר.

בתחילת שנת 2017, שני כלי רכב גדולים של חיל הים האמריקאי נסעו לקמפוס והציעו לסטודנטים להתנסות בחוויית המציאות המדומה, כחלק מהפיתוי להתגייס לחיל. התגובות היו פנטסטיות, מעוררות השראה ומסמרות שיער.

גורמים בכירים בצי טוענים כי הסינון ע"י טכנולוגיית המציאות המדומה, מאפשר להם לבחור את המועמדים המתאימים באמת לצי. זה עוזר לחזק את המותג וממחיש איך זה לעבוד עבור הארגון ואת המחויבות של המעסיק לטכנולוגיה חדשנית.

חברת קניות מקוונת Jet, משתמשת אף היא בטכנולוגיית VR בגיוס וכמה מכללות אפילו מתחילות להשתמש ב- VR כחלק מבחינות קבלה לסטודנטים.

ל- VR יכולה להיות השפעה גדולה בגיוס אם נעשה בטכנולוגיה שימוש נכון. ברגע שהמועמדים מקבלים את התמונה האמיתית של החברה והזדמנויות התעסוקה שלה, זה מאפשר לסנן מועמדים מתאימים בלבד.

ה- VR יכול לסנן מבין המועמדים שיהיה "נחמד" להם לעבוד בחברה, לבין אלו שממש רוצים לעבוד בה. זה מצביע על מידת המחויבות שלהם ובכך מקטין את שיעורי התחלופה. הטכנולוגיה מאפשרת מבט על כיצד יהיה לעבוד בחברה באמת.

PwC החלה להשתמש ב- VR בקמפוסים במכללה בשנת 2016. היא שלבה אוזניות VR בלובי המרווח, המואר באור הבהיר בבניין המשרד בבוסטון. עובד שמגיע ליום עבודתו הראשון מקבל סיור במתקן, שומע על תכנית להלוואה לסטודנטים, לומד על המשימות ועל תכנית האימון, משחק סופטבול, פוגש כמה עמיתים באופן אישי ומצטרף לכמה מהם בשיחת ועידה.

החוויה מספקת השראה לעובדים בימים הראשונים והם נחשפים לטכנולוגיה המתקדמת ולחוויית העובד החדש בדרך הטובה ביותר.

חוויית ה- VR נועדה לאפשר למועמדים לעבודה לראות את עצמם עובדים בחברה וחיים בקרבת מקום – ללא עלות הטסתם לחברות במיקום רחוק. זאת לצורך הראיונות סופיים. באמצעות VR, עובדים פוטנציאליים יכולים ללכת במסדרונות של החברה ואפילו להתאמן על עבודה בה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה