שיתוף

"מה עובדים רוצים. למה הרבה עובדים לא מסופקים מהעבודה שלהם, בין אם זה דרך בגלל התגמול, היחס לעובדים, או כל סיבה אחרת", כך פתחה אבלין מרקוביץ, בעלת מרכז למודעות עסקית ואישית, מנטורינג עסקי ואישי ויועצת ביוגרפית. מעבירה סדנאות והרצאות להעצמה והתפתחות אישית למגוון קהלים בתפירה אישית ועוד, את הרצאתה בכנס חשיפת מרצים של HRus.


להשתתפות ב – כנס חשיפת מרצים הבא שלנו – ללא עלות למנהלי/ות משאבי אנוש ורווחה – לחצו על הקישור!


"הסיפור שלי החל בערך בגיל 28. הייתי נשואה ואמא לשתי בנות, עבדתי במשרה נחשקת היה לי אוטו, בית וכלב. הכול היה טוב אבל משהו בפנים כרסם. התחלתי לשאול שאלות. למה, מה קורה כאן, למה זה מגיע לי. למה כשאני מנסה להתקדם בעבודה לא הולך, למה כשאני מנסה לפנות לכיוון כזה או אחר לא הולך.

"תוך כדי החיפוש הגעתי לנושא של התת מודע, והתחלתי לעבוד על עצמי. אני אדם מאוד יישומי. בעקבות החיפוש שלי הגעתי למתקשרת. אני מגיעה מתחום של ראיית חשבון והנהלת חשבונות והיו לי ספקות אם היא בכלל יכולה לחדש לי. אבל הגברת דווקא חידשה לי. היא אמרה: למה שלא תלכי ללמוד רפואה משלימה.

"יצאתי משם עוד יותר נסערת ממה שנכנסתי, כי רפואה משלימה לא ממש דיברה אלי. אבל משהו בתוכי החל להרגיש נכון. הגעתי הביתה, באותו שבוע קיבלתי מעטפה לבנה בדואר לבוא ל[…] במכללת גליל מערבי, רפואה משלימה.

"החלטתי ללכת ולשמוע מה הם יכולים להציע לי. המגמה היחידה שדיברה אלי היתה יעוץ ביוגרפי. לא בדיוק הבנתי לאן אני נכנסת. אבל סוף סוף התחלתי להקשיב לבטן והרגיש נכון. בדרך כלל עד אותו גיל חייתי במעין רוטינה. לסיים בית ספר צבא לימודים עבודה להתחתן להביא ילדים. אף פעם לא עצרתי ושאלתי רגע מה אני רוצה.

"אז מה זה יעוץ ביוגרפי: לאדם יש כמה רבדים. אנחנו מחלקים את הביוגרפיה לקבוצות של שבע שנים. בכל […] יש אתגר התפתחותי וגיל מפתח.

"בגיל 21: לידת האני התפתחות המודע.

"בגיל 42 לידת האני הרוחני.

"בגיל 31.5 מבחן האדמה. לחיות מהבטן. בגיל הזה נכנסתי להריון. גילו לי גידול בלתי סרטני ברחם. אבל אז חזרתי לנושא התת מודע. התחלתי לעבוד על עצמי. שאני בריאה ושלמה. הגעתי לבית החולים לניתוח קיסרי לא מתוכנן. ואז התחל בלגן בחדר ניתוח. כשהתעוררתי הילדה היתה בסדר גמור.

"אחרי שלושה ימים גם אני הרגשתי הרבה יותר טוב. אבל המצב התדרדר שוב. אין לי אוייבים שאני יכולה לאחל להם לחוות מה שוויתי 21 יום. אחרי 21 יום יצאתי עם ילדה מקסימה ובלי רחם.

"מה שחיזק אותי בבית החולים זה הידע הזה שאנחנו במבחן. אנחנו עושים החלטות מאוד חשובות בחיים בכיוון החומר או הרוח וההחלטה הזאת מלווה אותנו כל החיים.

"חזרתי לעבודה וללימודים. החלטתי שלקחת את המגמה על כל ארבע שנות הלימוד ואהיה מטפלת ומנחת סדנאות והרצאות. כי כמו שעזרתי לעצמי אני רוצה לעזור לאנשים אחרים. לפני ארבע שנים התפטרתי ממקום העבודה שלי. זה לא היה קל. כי עבדתי 16 שנה. אבל הרגשתי שזה נכון לי.

"כיום אני מעבירה סדנאות העצמה, הרצאות מרחיבות, יעוץ ביוגרפי למנהלים והרצאות לגיבוש של צוותים. בין השאר אני מעבירה סדנאות גיבוש על חוף הים. זהו תהליך שחרור מאוד עמוק של כל הרבדים של הגוף ושל הנפש. לאחר אחת הסדנאות הללו התקשרה אלי מישהו וסיפרה שהיה לה כאב כרוני ברגל. היא אמרה: אני לא יודעת מה עשית אבל הכאב נעלם.

"אז מה יצא לכם מזה: תקשורת אפקטיבית בתוך הצוות, ובמקום העבודה, כי כשאנחנו מגיעים למקום עבודה, מתוך מקום של שקט פנימי למרות שיש רעש מסביב ולמרות שיש לנו לחץ, היום שלנו נראה אחרת לגמרי, ההחלטות שאנחנו מקבלים נראות אחרת לגמרי. השקט הזה נותן לנו את הכוח".

 להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים054-598-4581 | Masaevelin@gmail.com

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה