Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524
אריאלי הציגה את חזון החברה 'הופכים אוכל לחוויה' ואת הערכים המנחים אותם בעשייה והם: מצוינות, יוזמה, שותפות, תשוקה להוביל ולנצח וישראליות. במהלך ההרצאה התייחסה אריאלי לדגש הייחודי של ערך הישראליות בתוך הקונצרן הגלובאלי נסטלה.
אור אריאלי: השנה ימלאו לאסם 70 שנות קיום. וואו, תחשבו על זה! התחלנו כחברה ישראלית שהפכה לחלק מקונצרן בינלאומי כשמצד אחד אנחנו מחויבים לערכים ולסטנדרטים הגבוהים ביותר של הקבוצה ומצד שני, אנחנו מחויבים לשמור על ייחוד ועל ה'ישראליות' שלנו. התרבות הארגונית שלנו למעשה בנויה מהשילוב העדין בין שתי המחויבויות הללו.
אנחנו עובדים תוך שימוש במתודולוגיות המתקדמות ביותר של נסטלה לניהול ההון האנושי, עם דגש על Talent Management, הערכת עובדים, הערכת ביצועים, שימור עובדים, דחיפה למצוינות, קידום ופיתוח העובדים הטובים, יש לנו מסלולי קידום והצלחה מהמובילים במשק.
[adrotate banner="27"] להיות חברה ישראלית שהיא גם חברת בת של מותג בינלאומי זה שילוב אתגרי. המנהלים שלנו נדרשים להציג ולייצג בפני העובדים את דפוסי הניהול הגבוהים ביותר בהתאם למדיניות הנהלת נסטלה כשהם שמים את הדגש על שילוב בין הסטנדרטים הקבועים המשמרים את המותג לבין הצורך באטרקטיביות ורלוונטיות, אנחנו כל הזמן בוחנים איפה אנחנו עומדים מבחינת היחסים בין אינדיווידואליזם לבין השתייכות לחברת האם.
הדגשים העיקריים שלי כמנהלת משאבי אנוש האמונה על התרבות הארגונית בקבוצה הם:
- להנחיל מדיניות של עבודת צוות, שיתוף במידע, סיוע ובכלל ערוצי תקשורת מפותחים בין קבוצות אסם השונות (טבעול, מטרנה, גלידות נסטלה ועוד). אנחנו שואפים ליישר קו אבל גם להעניק עצמאות מקצועית. זה אתגר לא פשוט.
- להנחיל תרבות ארגונית המבוססת על הערכת יעדים ומדידת ביצועים. אנחנו שואפים להגביר מעורבות וחתירה לעמידה ביעדים אסטרטגיים. אנו דורשים מהעובדים לשאוף למצוינות.
- לפתח שיטות ניהול שבהן ניתן להשיג תוצאות – להניע אנשים ולרתום אותם למשימות, -ללא סמכות ניהולית וללא תגמול כספי ישיר. לעורר מוטיבציה והזדהות כך שהיוזמה תבוא מהרצון של הפרט להצליח בתפקידו ומהרצון שלו שהחברה, אליה הוא משתייך, תצליח.
אין קונפליקט משמעותי מבחינתי בין הישראליות לרב לאומיות בניהול ההון האנושי. אנחנו חיים בעידן הגלובאלי שבו יש לאנשים מכל קצבות העולם יותר מן המשותף. כל הנושאים אליהם היינו צריכים להתייחס לאחרונה של צרכנות נכונה, של עולם ירוק, של דרישת הצרכנים והעובדים לשקיפות, לאחריות חברתית, ליושרה ולצדק, כל אלו הם נושאים שמתייחסים אליהם כיום בארגונים בכל מדינה מפותחת. התמורות שמתרחשות כיום בעולם מגיעות לכל אדם ואדם ופתרונות שנכונים לניהול ההון האנושי במדינה אחת יכולים לעבוד גם במדינה אחרת, זה דורש התאמה מקומית, אבל המודל משותף.
מה שמייחד את ההון האנושי באסם משאר החברות בנסטלה זה קצב העבודה וסגנון העבודה שלנו אולם בסופו של דבר – היעדים של כלל החברות הם משותפים, הסטנדרטים והערכים שלנו משותפים וזה מה שמסייע לנו לצמוח ולהצליח בתוך המבנה הארגוני הגלובאלי.
כמנהלת משאבי אנוש אני ערה למגמות חברתיות וערוכה להגיב אליהן וזה אומר שאני צריכה להבין ולהסתגל לשינויים חברתיים כגון: הדרישה לשקיפות כתחליף לתיווך, הדרישה להתחשבות בדעות במקום סתם הקשבה, אנשים רוצים שיובילו אותם לא שינהלו! שישתפו ולא ימדרו, שיהיו ברורים ומדויקים במקום למסור מידע שדורש הסברים ופרשנויות. השנה מגזין הטיימס הכתיב את 'המפגין' כאיש השנה. כל אחד ואחד בעולם, שהשתתף באיזשהיא מחאה חברתית – הוא איש השנה.
אלו תמורות חברתיות שמתרחשות בכל העולם ואנחנו, כמי שמנהל את ההון האנושי, צריכים להכיר בהן ולהבין אותן ובשלב הבא – לתת להן מענה במסגרת התרבות הארגונית. אנו נדרשים להנחיל ערכים חברתיים חדשים כגון שקיפות, שיתוף, בהירות ומנהיגות. זה לא חוכמה לדעת מה קורה, כי לכולם יש אינטרנט … החוכמה היא לדעת ולהבין, להפנים ולשלב את המידע החדש, לבצע התאמה. אני לדוגמה מאמצת את הרשת החברתית כפלטפורמה מצוינת להדרכת עובדים. העובדים כבר מכירים את הרשת החברתית, כבר מחוברים אליה, ויש שם פוטנציאל עסקי עצום – אז את הפעילות ההדרכתית שלנו אני מנסה לשלב בתוכה עד כמה שניתן בשנים האחרונות.