שיתוף

עד תחילת משבר הקורונה, עבודה מהבית היתה משאת נפשם של רובם המכריע של העובדים.

סקר אחר סקר הראו כי רוב העובדים רוצים לעבוד מהבית לפחות כמה ימים בשבוע. החודשיים האחרונים אילצו את שוק העבודה כולו להכנס למעין ניסוי בקנה מידה גלובלי של היכולת של עובדים ממגוון גדול של תחומים וחברות לממש את השאיפה הזאת ולעבוד מהבית.

אלא שכאשר השאיפה הפכה למציאות, מתברר שיש לא מעט עובדים שעבודה מהבית הפכה לשיטה שאינה חביבה עליהם בלשון המעטה.

יש עובדים שצריכים את העבודה מהמשרד לא רק כדי לבצע את עבודתם ביעילות אלא גם בהיבט החברתי.

ברקע יש לזכור, כי ההכרח לעבוד מהבית בעקבות משבר הקורונה לא הביא את העובדים לעבוד מביתם בתנאים רגילים.

אין ספק שכאשר אנשים עובדים מביתם בשעות קבועות, בשעות שהילדים לומדים בבית הספר או בגן, כאשר בתי הקפה פתוחים וניתן לעבוד מהם בימים מסויימים, ואנשים לא נמצאים במצב של דאגה לעצמם ולקרוביהם, העבודה מהבית הינה חוויה מסוג אחר לחלוטין לעומת החוויה שהתרחשה בעל המשבר.

ולמרות זאת, יש אנשים שגילו כי גם בתנאים רבילים ו"נורמליים" העבודה מהבית לא נמצא בסדר עדיפות גבוה מבחינתם. במילים אחרות, לא לכל אחד זה מתאים.

מנגד, בעוד שחלק מהעובדים גילו שהם מעדיפים לעבוד במשרד, לא מעט חברות גילו שהעסקת עובדים מהבית יכולה להיו משתלמת בהרבה לעומת העסקת כל העובדים מהמשרד.

לדוגמה, ככל שיותר מעובדי הארגון עובדים מהבית באופן קבוע כך יורדות הוצאות התקורה, על אחת כמה וכמה כאשר כל העובדים עובדים מביתם.

ועם זאת, לפני שארגון מחליט להעסקת עובדים מהבית יש לקחת בחשבון שלא כל העובדים גרים בדירות או בתים גדולים דיים כדי שיהיה להם חדר עבודה נפרד בבית ואולי אפילו שניים (לשני בני הזוג).

מצב זה נכון על אחת כמה וכמה לגבי עובדים צעירים שגרים בדירות עם שותפים ולפעמים גם חיית מחמד.

במילים אחרות, העסקת עובדים מהבית היא לא תמיד מעשית כאשר מדובר בתנאי העבודה בשטח.

מתברר שכמו תמיד, עבודה מהבית יכולה להיות פתרון מצויין עבור עובדים ששכרם גבוה או שיש להם דירות גדולות דיין ויורת משאבים בבית כמו למשל מטפלת לילדים.

בשורה התחתונה, בעוד שעבודה מהבית יכולה לחסוך לעובד את עלויות הנסיעה לעבודה ושעות יקרות של עמידה בפקקים, היא דורשת שלעובד יהיה מספיק מקום בביתו כדי לסגור חדר או פינה שקטה עם הציוד המתאים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה