ההטבות שהעובדים רוצים

ההטבות שהעובדים רוצים

אילו הטבות העובדים רוצים כיום ומהן ההטבות שהם מעריכים ביותר?

שיתוף
הטבות נבחרות לעובדים

הטבות נבחרות לעובדים

על פי מחקר חדש, המעסיקים מתרחקים משכר כהטבה ומתמקדים יותר בהטבות של "סגנון חיים". למרבה המזל, כך גם העובדים.

משרדים ידידותיים לכלבים? מבשלת בירה בעבודה? או אולי תכנית בריאות כוללנית? ההטבות שהעובדים בוחרים בהם כיום אינן קשורות לשכר.

השכר והבונוסים מהווים כעת רק 68% מסך כל ההטבות של העובדים בארה"ב, על פי ניתוח חדש של נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של Bank of America. מדובר בירידה מ 72.5% מכלל ההטבות בשנת 2000.

במקביל, המעסיקים הגדילו הטבות מסוגים אחרים, כל נמצא במחקר של הבנק. יותר מ -43% מהמעסיקים הציעו "תוכניות בריאות" כהטבה בשנת 2017, שתסייע לעובדים לשפר את הכושר והבריאות שלהם, לעומת 34% בשנת 2010.
המעבר לעבר הטבות לא כספיות מיישר קו עם מה שהעובדים רוצים.

בסקר של הבנק שתישאל 2,000 עובדים בארה"ב נמצא, כי 88% ישקלו עבודה בשכר נמוך יותר כדי לקבל הטבות כגון: ביטוחי בריאות ושעות גמישות יותר. חלק מהעובדים שדווחו שיש להם חופשות בתשלום מהעבודה, ציינו כי זו הטבה חשובה מאוד. הנתון הזה עלה ל- 63% בשנת 2015, לעומת 53% בשנת 2011, כך על פי החברה לניהול משאבי אנוש. (the Society for Human Resource Management).

שלוש ההטבות העיקריות שהעובדים רוצים (לפי הסדר) הן: ביטוח בריאותי, חופשה בתשלום והטבות פרישה 401 (k). כך על פי ניתוח של Glassdoor שסקר יותר מ -1,200 עובדים בארה"ב. יש לציין כי Glassdoor לא תשאל באופן ישיר לגבי משכורת בסקר.

באופן כללי, אנשים לוקחים את נושא ההטבות לתוך שיקולי בחירת מקום העבודה". אמר, לפי הפרסומים, אליסון סאליבן מ- Glassdoor. "מעסיקים צריכים לשים לב ולוודא שיש להם חבילת הטבות מתאימה".

בעוד שהעובדים אינם מקבלים בהכרח העלאה בשכר, הם מקבלים בונוסים חד פעמיים. בשנת 2017, בונוסים חד-פעמיים היוו 12.7% מהעלייה בעלויות העבודה הכוללות, ועליית השכר הסתכמה ב -2.9% בלבד, כך עולה מדו"ח של בנק אמריקה, בהסתמך על מחקר של חברת הייעוץ און יואיט.

זה טוב למעסיקים: מתן הטבות לעובדים כולל ימי חופשה, שעות גמישות וחברות במועדוני כושר, יכולים להיות פחות יקרים מאשר להעלות משכורות. "אנחנו לא מופתעים שהחברות נעות בכיוון הזה – לא רק שזה עוזר לגייס כישרון, זה הגיוני לשורה התחתונה של הארגון", כתבו עורכי הדו"ח. "ובמהלך ההאטה הכלכלית, הבונוסים הופכים הרבה יותר קלים לשינויים מאשר קיצוץ השכר". ציינו מחברי הדו"ח.

לחברת Glassdoor יש מחקר אשר מוכיח כי הטבות עומדות בקורלציה עם שביעות רצון העובדים. המחקר מצא כי ביטוח בריאות יצא על העליונה במדד שביעות הרצון. קרוב לו ומעט מאחוריו – חופשה בתשלום ותוכניות פנסיה, ביטוח שיניים, וחופשת לידה ארוכה.

הטבות כגון ארוחות חינם או רכב חברה הגיעו למקום הרבה יותר נמוך בדירוג – 16 ו -19, בהתאמה.

"בסופו של דבר, ארוחות חינם ומקום עבודה ידידותי לכלבים לא ממש מספיק כדי למשוך את הכישרון העליון ששוק העבודה כיום צריך". אמר סאליבן.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה