הדרך לעצב את חווית העובדים

הדרך לעצב את חווית העובדים

שלושה שלבים לעיצוב חוויית העובד האידיאלית

שיתוף
עיצוב חוויית העובד

עיצוב חוויית העובד

חווית העובדים שלכם מסתכמת בכל נקודות המגע – חילופי האינטראקציה של האנשים עם הארגון. זה מתחיל ממש מן הרגע הראשון, כמו טירון פוטנציאלי, ועד לרגע בו הם מסיימים את עבודתם.

חווית העובדים כוללת שכר והטבות, סביבת עבודה, טכנולוגיה, אבטחה, הערכות ביצועים, מסלול קריירה, הכשרה ופיתוח ועוד. ניתן לסכם ולומר, כי חווית העובדים היא הכל.

העובדים מצפים שהעבודה תהיה מרתקת ומהנה וחברות שמגיבות לכך ופועלות בהתאם, תקצורנה רווחים משמעותיים. ידוע כי, עובדים מאושרים הם בדרך כלל העובדים הפוריים ביותר.

כיום, עסקים הופכים יותר ויותר מודעים לצורך בשיפור חוויית העובד. על פי מחקר שנערך על ידי Deloitte, קרוב ל -80% מהמנהלים דירגו את חוויית עובדיהם בעבודה כחשובה או לא חשובה אבל רק 22% דיווחו כי החברות שלהם היו מצוינות בבניית חוויית עובדים מובחנת. 59% מהנשאלים אמרו שהם לא היו מוכנים, או מוכנים רק במידה מסוימת, לטפל באתגר של חוויית העובד.

לכן, הפער בין הבנת הצורך בחוויית עובדים טובה ובין לעשות עם זה משהו בפועל, רחב. לעתים קרובות, הדבר נובע מכך שארגונים רבים מאפשרים לחוויית העובדים שלהם "פשוט לקרות" ולא מעצבים ומגדירים אותה במכוון כך שתיצור מעורבות חיובית. חוויה נהדרת מושגת כאשר ישנה תשומת לב זהירה לאופן שבו היא מעוצבת ומיושמת.

להלן 3 שלבים בשיפור חוויית העובדים שלכם בארגון:

לשאול את העובדים שלך מה הם רוצים

למרות שזה אולי נראה כמו נקודה ברורה, זה לעתים קרובות מדי לא נידון. כדי לשנות דברים לטובה עבור אנשים, עליך קודם לדעת מה הם חושבים. במילים פשוטות, זה מסתכם במה העובדים מרגישים שהיה גרוע בחוויה שלהם בעבר ומה הם רוצים שישתנה בעתיד הקרוב.
מה שאתה לומד יעזור לך לראות בעיות ואתגרים בעיני העובדים, ואיך אתה תוכל לשפר אותם באופן יזום.
אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות משוב עובדים וסקרים. אתה צריך לפתח מנגנונים כדי לקבל משוב בכל שלב של המסע עובדים ולהיות מסוגלים לנתח את הנתונים. ניתן לעשות זאת במהירות ובקלות ולבחון את הנתונים שנאספו כדי לזהות מגמות.

להגדיר את המטרות הרצויות ותוצאותיהן

ברגע שאתה מבין את ההזדמנויות ואת כל הבעיות בדרך ליצירת חוויית עובדים טובה יותר, הגיע הזמן לבחון מה שחשוב ביותר לאנשים ולהגדיר את המטרות שלך במונחים של טיפול בבעיות אלה. התקציב ואילוצים אחרים צריכים להילקח בחשבון בשלב זה, כך שהכל צריך להיבחן בזהירות. זה יאפשר לך לקבוע מטרות ברורות ביחס לחוויית העובד הרצויה שלך, אשר מבוססות על ראיות מוצקות.

שיפור הליבה של הארגון

כדי לשפר את חוויית העובדים בארגון כלשהו, עליך להתמקד בשני גורמי ליבה:

סביבה: היכן אנשים באמת עושים את העבודה שלהם בסביבה אשר יכולה להיות בעלת השפעה מסיבית על כמה טוב הם עושים את זה. סביבת העבודה שלך היא גורם מכריע חוויית עובד חיובית. יותר ויותר חברות רואות כי השקעה בסביבת העבודה משלמת דיבידנדים גדולים.

תרבות: תרבות במקום העבודה יכולה להיות חיובית ושלילית, תלוי איך זה נתפס על ידי העובדים. אבל אנשים לעתים קרובות לא יודעים או מבינים את תרבות החברה עד שהם למעשה מתחילים לעבוד. ואם הם מתחילים לעבוד ולגלות שהם לא אוהבים את התרבות, אז זה ישפיע על הפרודוקטיביות שלהם, בעוד שהיחס השלילי שלהם גם עשוי לגרור אחרים למטה.

כדי למנוע זאת, זה רעיון טוב כדי להמחיש את התרבות של החברה שלך עם חזון מוגדר בבירור קבוצה של ערכים, כך העובדים הפוטנציאליים ידעו למה הם נכנסים לפני שהם מתחילים לעבוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה