האם תיתן ל- AI לגייס עבורך?

האם תיתן ל- AI לגייס עבורך?

האלגוריתמים החכמים משנים את הכללים של עולם הגיוסים. מה זה אומר עבור הארגון?

שיתוף
AI בגיוסים

AI בגיוסים

סריקת קורות חיים, פרסום מודעות עבודה, תיאום ראיונות טלפוניים, עדכון מערכת שכר והטבות, כל אלו הן מטלות מונוטוניות של אנשי משאבי אנוש וגיוס, שבקרוב יוחלפו ע"י רובוטים וישחררו את האנשים לעסוק בתהליכים מורכבים ואנושיים יותר.

אלגוריתמים לפרישת למידה מתוחכמת של מכונות, מעצבים מחדש את עולם הגיוס מהר יותר מכל תחום אחר במשאבי אנוש. זה לא מפתיע את אנשי הטכנולוגיה: תהליך הגיוס מלא בפעולות שגרתיות, מסתמך על ניתוח של שטחי נתונים, ובמשך עשרות שנים תלוי בבני אדם שיעשו שיפוט מקצועי לגבי כישורי מועמדים.

הפשטות עצמה של התהליכים המונוטוניים, מאפשרת למכונה לומדת להיות טובה יותר מבני האדם ברוב מחזור הגיוס. המכונות גם באופן בלתי נמנע, מספקות ערך טוב יותר לכסף, לפחות בטווח הקצר. מה שמשאיר אותנו עם שני תרחישים מתחרים: תרחיש שבו מגייסים יעבדו עם AI כמו באמצעות תובנות מניתוח נתונים כדי להשלים את האינטואיציה שלהם בתהליך הגיוס, ותרחיש שבו חדר הגיוס יהיה "מלא במחשבים", וידרג את המועמדים כמעט ללא התערבות אנושית.

כדי להחליט איזה עתיד סביר יותר, יש צריך לעקוב אחר הכסף. חברת הייעוץ CognitionX אמרה שהיא עוקבת אחר 300 כלים הקשורים במשאבי אנוש לשימוש מכונות לומדות, ויותר מ- 100 מהם מתמקדים בגיוס.

אומנם כיום אנחנו עדיין בשלב מוקדם יחסית של התהליך של אימוץ מכונות לומדות לצורך גיוס עובדים, אך העתיד הזה אינו רחוק כל כך. הרבה מחלקות משאבי אנוש מנהלות את השיחות הללו ממש עכשיו.

ישנם מספר רב ומגוון של תחומים שבהם הפעילות תתאפשר ע"י AI: סריקת קורות חיים, בחינת התאמת המועמד לתפקיד, ניבוי אנליטי של ביצועים עתידיים, פלטפורמות גיוס מתקדמות, ראיונות ווידאו ועוד.

בתוך הקטגוריות הללו יש אפשרויות רבות. אלגוריתמים יכולים לכתוב תיאורי עבודה המבטלים כל צורה של שפה מוטה ומסירים כל זכר למאפיינים מוגנים מיישומים. שירותים כגון HireVue יכולים לדלג על הבעות פנים בראיונות וידאו כדי לקבוע שיקול דעת על התאמה בהתאם לשפת הגוף וטון הקול. Chatbots יכול להשתלט על שיחות בחזית עם מועמדים. 'אלגוריתמים של כריית נתונים' יכולים לחפש פרסומים של מדיה חברתית עבור הקשר שעשוי לתמוך ביישום ואם אתה כותב הודעות דוא"ל משלך או הודעות ב- LinkedIn למועמדים פוטנציאליים אתה כנראה מבזבז את הזמן שלך, כאשר שפע של יישומים יכולים להציע נוסח דומה.

אם הכל נשמע עתידני ובלתי אפשרי, במציאות, הטכנולוגיה היא לעתים קרובות רק נספח אינטליגנטי יותר למערכות מעקב בהן אנחנו כבר משתמשים.

עדיין יש פער גדול בין מה שניתן לעשות לבין מה שאנשים עושים בפועל וישנן גם מגבלות משפטיות סביב הנושא, אך העתיד של גיוס באמצעות AI

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה