האם צריך להנחיל מדיניות אימוג'י בחברה?

האם צריך להנחיל מדיניות אימוג'י בחברה?

מתי צריך להנחיל מדיניות שימוש באימוג'י בטקסטים הקשורים לעבודה

שיתוף

שימוש באימוג'י בעבודה

במרבית החברות, כללים לגבי התנהגות לא הולמת של העובדים בדרך כלל אינם ספציפיים. זה כנראה יהיה חסר תקדים, לו מעסיק יצטרך לאסור על העובדים לקרוץ אחד לשני.

עם זאת, כאשר עובדים לתקשר באמצעות אימוג'י (emojis) המעסיק אולי ירצה לוודא שכולם מיושרים קו עם ההתנהגות, הנימוסים והשימוש הנאות בהודעות הטקסט. אחרי הכל, הדבר האחרון שתרצו הוא שמחלקת משאבי אנוש תהיה מוצפת בתלונות על הטרדות שנעשו בהודעות טקסט ועם אייקונים משעשים. האימוג'ים נמצאים כיום בכל פינה, בסמאטרפונים, באימיילים ואפילו ברשתות החברתיות. בחיים הפרטיים, הם מסייעים לנו להביע או להדגיש רגשות כתובים ולחזק את המסר שאנו רוצים להעביר, אך מה קורה בסביבת העבודה?!.

על פי סקר שנערך לאחרונה, כמעט מחצית (41%) של עובדים משתמשים באימוג'ים בתקשורת מקצועית. ובקרב המנהלים הבכירים, 61% אמרו שזה בסדר, לפחות במצבים מסוימים.

קריצות, לשונות ונשיקות: לא במקום העבודה

אימוגי 3 אימוגי1

כוח העבודה הצעיר שולט במרבית החברות כיום והוא מהווה חלק ניכר ומרכזי. אותם צעירים עושים שימוש תכוף עד כדי תמידי במכשירים הסלולריים שלהם, וסמלי אימוג'י אינם מחוץ לעניין.

אם המצב בחברה שלכם הוא כזה שעובדים שולחים אימוג'ים במקום הודעות טקסט או משלבים אימוג'ים שנחשבים ללא מוסריים, חשוב לקבוע מדיניות שימוש באימוג'ים בעבודה.

בנוסף למדיניות בנושא שימוש בסמלים, מומלץ לבדוק אם יש לכם קבוצה מותאמת אישית של אימוג'ים שהוגדרו כאסורים לשימוש בכל החברה (כמו הפרצוף הקורץ, הלשון שנשלחת החוצה, פרצוף עם נשיקה, ואופציות מגוונות נוספות).
ההקשר של האימוג'י, הוא זה שהופך את העניין לרגיש. עובד או מנהל ששולח לעובדת אימוג'י של נשיקה, עשוי להיחשב כהטרדה ויש לכך השלכות. עובדים עשויים שלא להבין בצורה נכונה אימוג'ים מסוימים שנשלחים אליהם ולפרש אותם באופן הסובייקטיבי שלהם.

שימוש באמוג'י הלא נכון יכול להיחשב כהוכחה לסביבת עבודה עוינת, לאפליה או להטרדה מינית. ויתכן שתרצו שתרצה לספק הכשרה לעובדים בנושא המשמעות של האימוג'ים.

בחברות גלובליות במיוחד, ישנה בעיתיות נוספות מבחינת האימוג'ים. לאימוג'ים יש משמעות שונה במדינות ובתרבויות שונות, וכשעובדים מול עובד בסניף של החברה במדינה ואחרת ושולחים לו אימוג'י מסוים שנחשב אצלכם לחביב ומפרגן, בצד השני זה עשוי להיתפש כעלבון.

בסופו של דבר, אימוג'י הוא סוג של סלנג, ויש לראותו ככזה. זה אומר עסקים רשמיים צריכים לאסור או להרתיע את העובדים מפני שליחת אימוג'ים עבור כל תכתובת רשמית או בעת תקשורת עם לקוחות. למרות שזה עשוי להיות בסדר עבור שיחה עם עמית על נושאים שאינם קשורים לעבודה, יש להימנע מכך כאשר מתכתבים עם צדדים הכפופים או הממונים עליכם וכאשר ההתכתבות קשורה לעבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה