שיתוף

אושר ושביעות רצון העובדים היא מטרה בפני עצמה עבור מעסיקים כיום. אחרי הכל, אנשים נמצאים רוב שעות היום בעבודה ומה הטעם לבלות 40 שעות בשבוע או יותר במקום שלא נהנים בו?

הכיף במקום העבודה הוא פרמטר חשוב הן למעסיקים והן לעובדים וכמובן למחפשי העבודה. בני הדור הצעיר במיוחד תרים אחר מקום עבודה שכיף לעבוד בו, וחלק ממותג המעסיק הוא שיתוף תמונות של חוויות העובדים הקיימים בחברה, למשיכת מועמדים נוספים.

מדוע חשוב להיות מאושרים בעבודה? החיים קצרים מכדי להיות אומללים בעבודה. כשאנחנו אומללים בעבודה, החיים האישיים שלנו מושפעים ואנו סובלים, השינה שלנו מושפעת מכך ומערכות היחסים שלנו נפגמות בהתאם. אם חושבים על כך שאדם ממוצע עובד כ -43 שנים מחייו, 2,236 שעות שבועות, ו- 89,440 שעות – כשלא כיף בעבודה, מדבר בחלק גדול ואומלל בחיים שלך.

שלושת הפרמטרים של כיף במקום העבודה כפי שמומחים ציינו הם: מטרה, תקווה וחברות. כיצד הם באים לידי ביטוי בעבודה ומשפיעים על הכיף ועל אושר העובדים?

מטרה

כולנו שואפים למצוא מטרה בחיי היום יום שלנו, בין אם זה עם אכילה בריאה, הקצאת זמן עבור חברים ובני משפחה, פעילות גופנית ועוד. לכל מטרה צריכה להיות עדיפות שונה. מטרת החברה היא בעדיפות גבוהה למנהלים וכן לעובדים והיא צריכה לבוא מצוות ההנהגה. כאשר יש לך מטרה ברורה, חזקה ומשכנעת בחברה, המטרה עוזרת לך להיות חזק יותר, גמיש יותר ומסוגל יותר להתחבר לידע ולכישרון שלך.

תקווה

באופן דומה, העובדים צריכים תקווה להצליח. המטרה מניעה אותנו להיות טובים יותר היום, אך התקווה שומרת אותנו על המסלול למחר. התקווה עוזרת לנו לעבור את הימים שאינם קלים, לעמוד בפרויקטים שהופכים להיות קשים לפעמים ולהתמודד עם אנשים שלא תמיד נעים להיות בסביבתם.

כדי להיות מאושר באמת בעבודה, צריך לראות איך האחריות במקום העבודה והזדמנויות של העובד מתאימים לחזון האישי של העתיד שלו. סוג זה של חזון עולה מתוך תקווה ואופטימיות, שהעובדים יכולים לקבל באמצעות מיקוד ועבודה קשה. כאשר אנו רואים את העבודה שלנו דרך עדשה חיובית, וכאשר החזון האישי הוא מלפנים וחלק מרכזי במוחנו, אנו נוטים יותר ללמוד מאתגרים ואפילו מכשלים, במקום להתייאש.

חברות

המפתח האחרון לאושר במקום העבודה הוא חברות. מומחים אומרים כי אחד המיתוסים המזיקים ביותר בארגונים של היום הוא שאתה לא צריך להיות חבר של העמיתים לעבודה שלך. השכל הישר ועשרות שנות עבודה עם אנשים וחברות מראים בדיוק ההפך. אהבה ותחושה של שייכות לעבודה ולקבוצה הן הכרחיות ממש כמו האוויר שאנו נושמים.

אם אתה מוצא תקווה, מטרה, וחברויות בחברה, רוב הסיכויים שאתה גם תהיה מאושר שם. מטרות יכולות להתקבל באמצעות הזדמנויות שניתן לפתח. חברות טובות מאוד מספקות לעובדים הזדמנות ללמוד את העבודה היטב ולקבל הכשרה מקיפה ופיתוח, כאשר הן רואות הבטחה בהם. התקווה מושגת באמצעות תחושת הקידום בקריירה של העובד והחברים המדהימים שהוא זוכה להם בעבודה, שומרים אותו מאושר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה