דרושים בכירים למשרד המשפטים

דרושים בכירים למשרד המשפטים

"רפורמת הקדנציות" הביאה לתזוזות רבות בכוח האדם במשרד המשפטים, וכיום דרושים בכירים רבים למשרד, כולל סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש. מה היתרונות והחסרונות של הרפורמה?

שיתוף

גיוס בכירים

משרד המשפטים מגייס בימים אלה בכירים רבים לשורותיו, כולל סמנכ"ל למינהל ומשאבי אנוש. "רפורמת הקדנציות", ששמה סוף לכהונה אינסופית של משרות בכירים, מהווה קריאה למועמדים "מבחוץ", מהשוק הפרטי. מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, אמר בשבוע שעבר לעיתון גלובס כי המדינה קוראת לעובדים מהמגזר הפרטי להצטרף למגזר הציבורי, ולא כי מדובר במשרות שאינן אטרקטיביות שחסרות במועמדים. הוא אף ציין כי מועמדים רבים מגיעים מתוך המערכת של השירות הציבורי, אך המשרד מעוניין גם בעובדים מהמגזר הפרטי, הנמצאים בעיצומה של הצלחה גדולה. אלה, המצויים גם ברווחה כלכלית, לדבריו אינם מתעניינים במשרות המוצעות על ידי המדינה.

רפורמת הקדנציות, לדברי מבקריה, הביאה לחוסר יציבות במשרד המשפטים ולתחלופה גבוהה של עובדים, ביניהם בכירים שתרמו למערכת. היא מעלה תהיות על היתרונות והחסרונות שבתחלופת עובדים, המתייחסים בפועל לכל תפקיד בכל דרג:

  • עובד ימלא תפקיד במשך שנים מוקצבות מראש וימשיך לתפקיד אחר – רצוי בתוך החברה אך אפשר שגם מחוצה לה, וכך תיחסך לו ולארגון שחיקה. הדבר יפתח ערוצי ניוד רבים לעובדים בחברה וכתוצאה ישירה מכך שימורם, ושמירה על איכות ביצוע העבודה.
  • ריענון בעלי תפקידים אחת למספר שנים בעיקר בתפקידי מפתח, עשוי למנוע התקבעות של מדיניות/ נוהלים וכך לשיפור בשירות. בעלי תפקידים חדשים יביאו לריענון, לראייה אחרת, שתעלה בקנה אחד עם השינויים בחקיקה/ בשוק העבודה.
  • החיסרון הגדול הוא שלא תמיד ניתן למצוא לבעלי התפקידים היוצאים משרה בתוך הארגון. נדרשת לכך תוכניות ברורות של מסלולי קריירה, שיצטלבו זו בזו ושלא יביאו למפוטרים רבים. תוכניות כאלה מסועפות מאוד ודורשות תמרון רב, ובמקרים רבים לא יוצאות לפועל.

רוטקופף בעצמו אמר כי הרפורמה מעלה יתרונות וגם חסרונות, והעלה כדוגמה את חשיבות שימור העובדים במערכת באמצעות ניוד גם לתפקידים רוחביים בתוך הארגון: מעבר ממחלקת החקיקה לסנגוריה או לפרקליטות, לרשם התאגידים או לרשות להלבנת הון ועוד. לא תמיד זה מצליח.

בכל מקרה, כיום דרושים עובדים רבים למשרות רבות במשרד המשפטים. יש תקנים, יש משרדים לעבוד בהם, המבנה הארגוני ברור ונותרה רק המלאכה העיקרית – מציאת מועמד מתאים.

עם כל כך הרבה משרות ושינויים במערך כוח האדם במשרד, לא פלא שבקרוב יפתח מכרז לתפקיד חדש: סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש. על פי תקנון שירות המדינה, סמנכ"ל מינהל ומשאבי אנוש במשרדי ממשלה ממונה על משאבי אנוש, ניתוח מערכות המינהל, הדרכה, רווחה, הנדסת ייצור, הצעות לשינויים ארגוניים, הגדרות תפקידים והסמכת בעלי תפקידים ורישוי, ועוד.

וכעת כל שנותר הוא לאחל בהצלחה באיוש כל התפקידים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה