שיתוף

בעשור האחרון מסתמכים יותר ויותר ארגונים, בעיקר גדולים, על עוד ועוד כלים טכנולוגים בתחום משאבי האנוש.

טכנולוגיות אלה הופכות את העבודה במחלקת משאבי האנוש לא רק למהירה יותר אלא גם חוסכת זמן ומשאבים לארגון.

ועם זאת, נכון לעכשיו מי שמשתמש בכלים טכנולוגים מתקדמים אלה הם בעיקר ארגונים גדולים ועתירי תקציב.

מנגד, לא מעט ארגונים קטנים ובינוניים (שתחום עיסוקם אינו בענף ההייטק, שכן חברות הייטק קטנות הן היוצא מהכלל בנושא זה), מאמינים עדיין שהחידושים הטכנולוגים מיועדים רק לחברות גדולות, וחוששים שכלים אלה הינם יקרים מדי מכדי שהם יוכלו להרשות לעצמם לרכוש אותם.

אבל המציאות היא שדווקא עסקים קטנים ובינוניים יכולים להרוויח רבות מאימוץ הטכנולוגיות המתקדמות, לרבות תוכנות שמקלות מאוד על ניהול המשאב האנושי וחוסכות זמן.

יתרה מכך, הטכנולוגיות החדשות מציעות כיום כלים המתאימים לארגונים קטנים ובינוניים, הן קלות לשימוש והן בנות השגה מבחינת המחיר. כלומר הן לא מטילות עלויות גבוהות מדי על המעסיק.

השיקול הרלוונטי כאן הוא יחסי העלות לעומת מידת התועלת. כלומר, כל עוד מחירו של הכלי הטכנולוגי או מחירה של התוכנה נמוכים יותר מסכום העלויות הכולל שהם חוסכים לארגון, הרי שבשורה התחתונה הארגון יכול רק להרוויח מכך.

בין הנושאים שטכנולוגיות אלה יכולות לסייע רבות ניתן למנות את הפריחה בתחום העסקת הפרילנסרים שארגונים קטנים ובינוניים יכולים לנצל אותה לצורך הקטנת עלויות, והצמיחה בכל הקשור לשיתוף פעולה באמצעות טכנולוגיות ענן, שבין השאר מאפשרות העסקת עובדים מהבית באופן נוח, קל ופשוט.

זאת ועוד, עם המעבר המאסיבי לעבודה מהבית של עובדים והעברת תפקידים למיקור חוץ על ידי פרילנסרים, נוצר צורך אף גדול יותר בכלים טכנולוגים שמאפשר לעובדים לעבוד יחד בצורה חלקה, כאילו כולם נמצאים במיקום אחד.

בנוסף, ניסיונן של חברות רבות בעולם, שמשתמשות בכלים טכנולוגים מתקדמים לצורך ניהול משאבי האנוש מראה, כי טכנולוגיות אלה מאפשרות לארגון לקבל גישה למגוון רחב יותר של בעלי מיומנויות וכישורים מיוחדים, ללא צורך בתשלום עבור משכורות נוספות של עובדים משרה מלאה.

דווקא בימים אלה, בהם כל ארגון נאלץ לצמצם עלויות בצורה חדה ואף להעסיק עובדים מהבית – ובפרט כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים – יש חשיבות רבה ביותר לכל משאב שיכול לעמוד לרשות החברות ולאפשר לחברה לחסוך בשעות עבודה של עובדים, כדי לצמוח ולהצטיין.

לכן, שילוב של עבודה מהבית, והעברת תפקידים למיקור חוץ במקום להעסיק עובדים בשכר מלא (הכולל תנאים סוציאליים ואת כל העלויות הנובעות מיחסי עובד) עם הצורך לקצץ בהוצאות, יוצר קרקע פורייה לפריחתן של טכנולוגיות שיאפשרו את כל זה לכל ארגון, בלי קשר לגודלו של הארגון ולמספר העובדים שהוא מעסיק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה