שיתוף

* נכתב על ידי: אמלי מנור, ראש צוות בכירים בחברת Jobinfo

עידן הרשתות פתח לחברות אפיק חדש לגיוס עובדים. LinkedIn ,Glassdoor ורשתות חברתיות נוספות מאפשרות לאנשים המגייסים לפרסם משרות ולהגיע דרכן למועמדים רבים.  אבל מה קורה כאשר צריך לגייס בכירים? מדוע מומלץ להיעזר בחברת השמה כאפיק נוסף או בלעדי,  כאשר מדובר במשרה בכירה גלויה או דיסקרטית?

אתם יוצאים לדרך! מפרסמים את המשרה במקומות הנכונים, פונים ברשתות, ומפעילים חברים. הפרסום מזרים אליכם קורות חיים של מחפשי עבודה אקטיביים שרובם, סביר להניח, לא יתאימו לתפקיד ויגזלו זמן רב של סריקה, מיון ותקשורת עימם. כאשר אתם עובדים עם מגייס מקצועי מחברת השמה, תגדילו את הסיכוי לקבל קורות חיים של מועמדים שעברו מיון קפדני בהתאם לדרישות שלכם וברוב המקרים תקבלו גם חוות דעת או התרשמות מראיון פרונטלי שהתקיים עם המועמד.

ככלל בגיוס בכירים רצוי וראוי לבקש מחברת ההשמה שתפגוש את המועמד לפני שהיא מעבירה את קורות החיים שלו למשרה. מגייס מקצועי בחברת השמה מכיר היטב את התנהלות השוק בו הוא פועל. הוא יכול להיות שותף אמיתי לכל אורך תהליך הגיוס, משלב הגדרת התפקיד ומיקודו. הוא יידע לתת תמונה עדכנית ורחבה למגייס בחברה על מצב השוק בתחום ההתמחות של החברה, להתייחס לשחקנים העיקריים בתחום ולמועמדים שיוכלו להתאים הן לתפקיד והן לDNA של החברה. הוא יוכל להתייחס לנתוני שכר והטבות.

מגייס מקצועי בחברת השמה יפעל כאוזניים והעיניים של הלקוח המגייס, הוא יודע מה הסטטוס של המועמד בתהליכים אחרים ומה חשוב למועמד במקום העבודה ובתפקיד הבא, כך שיוכל לסייע בבחינה וביצירת התאמה מדויקת יותר. לעיתים המועמדים מרגישים בנוח להיות פתוחים יותר מול המגייס החיצוני מחברת ההשמה ופחות מול הפונקציות ב- hr מהחברה עצמה. מידע זה יעזור לכם לראות את התמונה הרחבה והגדולה, להבין את מידת התחרותיות שקיימת בשוק לפרופילים דומים ולהציע אלטרנטיבות. לעיתים אף לשנות הגדרת תפקיד/פרופיל במידת הצורך בנוגע לפרופיל המועמד שכדאי להתמקד עליו לטובת פרויקט הגיוס.

יש מועמדים שהם "קשים להשגה", נמצאים 'מתחת לרדאר' (פרופיל LinkedIn לא מעודכן) לא מחפשים, או עסוקים מידי בכדי לבחון הזדמנויות חדשות. למגייס מקצועי בחברת השמה המתמחה ב-sourcing, יש רשת ענפה של קשרים שהוא מטפח לאורך השנים ומתודולוגיות עבודה מיומנות שמאפשרות לו להציג בפניכם מועמדים שלא הכרתם ולמנף דרך רשת הקשרים שלו אפשרויות מגוונות של מועמדים בעלי כישורים מתאימים לתפקיד אליו אתם מגייסים.

מגייס מקצועי ידע לשכנע גם את המועמד "העקשן" ביותר שיש כאן הזדמנות ששווה לשמוע עליה. ככל שהעבודה עם חברת ההשמה תהיה צמודה יותר הערך עבור החברה המגייסת יגדל, וכך גם הרצון להצליח, לסרוק את השוק למועמדים המדויקים ביותר. החברה המגייסת צריכה לדעת כיצד לרתום את חברת ההשמה שתעבוד עבורה באופן המקצועי והרציני ביותר באמצעות מסירת המשרה בבלעדיות לתקופת מה, תקשורת פתוחה וזורמת, מתן פידבקים מהירים ורתימת המנהלים המגייסים בחברה לתהליך.

בל נשכח שגם מחלקת משאבי האנוש והגיוס בארגון אמורה לעמוד ביעדים ונמדדת כמו כל מחלקה אחרת על התרומה העסקית שהיא מביאה לארגון. לא בכדי הרבה אנשי גיוס בעלי טייטל של 'Business Partner' וממוצבים כשותפים עסקיים לכל דבר ביעדי החברה. למרות שערוץ של גיוס דרך חברת השמה נתפס כיקר אל מול אפשרויות ה- Sourcing האחרות, אם בוחנים לעומק ניתן לראות ש "Time is money" ולעיתים ראוי ורצוי לפנות את הזמן לדברים אחרים ולתת למגייסים מקצועיים לעשות את העבודה עבורכם.

Tel: 09-9715124
Email: emelym@jobinfo.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה