אתגרי הגיוס הגדולים לשנת 2018

אתגרי הגיוס הגדולים לשנת 2018

האתגרים הגדולים בגיוס עובדים לשנה הקרובה

שיתוף
תפקיד המגייס

תפקיד המגייס

אם אתם סבורים שתהליך הגיוס נעשה קשה יותר, אתם לא לבד.

גורמים שונים הופכים את הגיוס לתהליך קשה ומורכב ומאתגר יותר ויותר, האם לדוגמה טכנולוגיית הגיוס עוזרת או מקשה על התהליך?

בתהליכי הגיוס המורכבים כיום יש לנקוט בשילוב של אסטרטגיות כדי להצליח, כגון: שילוב של ניהול קשרי מועמדים, גיוס, שיווק ומעקב אחר מועמדים.

לחצים בשוק העבודה

הלחצים בשוק העבודה נובעים בעיקר מכך שמספר המשרות הפתוחות בארצות מסוימות גדול ממספר המובטלים, עם זאת, למגייסים לא תמיד יש זמן להסתכל על מספר מגוון של מקורות חיצוניים בשוק אשר משנים את תהליך הגיוס.

זו הפעם הראשונה אחרי שנים רבות שיש לנו שוק שבו המגייסים אחראים לבדיקת חמישה סוגים שונים של דורות – ולכל דור יש ציפיות שונות. הדורות האחרונים מצפים לחוויית מועמד עשירה ואיכותית הרבה יותר ולתנאים מקסימליים בעבודה. המגייסים צריכים לדעת מתי ואיך להעביר הילוכים כדי להצליח עם מועמדים מכל דור.

התפקיד המשתנה של המגייס

תפקיד המגייס הוא אחד התפקידים המשתנים במהירות הגבוהה ביותר כיום והציפיות ממשיכות להתרחב.

המגייסים עדיין צריכים להתמודד עם שינויים והחלטות של הרגע האחרון בתהליך הגיוס, צריכים להתמודד עם הצפה של הודעות דוא"ל, מעקב אחר ורדיפה אחרי מועמדים וקבלת אישורים. בנוסף, על המגייסים מוטלת האחריות לאתר את הכישרונות ולגייס אותם, לפתח קווי כישרון, לנהל את מותג הגיוס, לספק חוויית מועמד טובה ובצע ניתוחים אנליטיים של התהליכים.

הם צריכים להיות מסוגלים לא רק להבין מה הוא KPI – הם צריכים להבין מה זה אומר לארגון ומה הם צריכים לעשות כדי לשפר את זה. לכן, נדרשת חשיבה רחבה יותר ורמת חשיבה אסטרטגית יותר כדי להסתכל ולפרש את המדדים הללו ולהפוך אותם לשינויים ברורים בתוך הארגון.

סכומי הגיוס כיום אף גבוהים בהרבה מאשר בעבר, במיוחד בארגונים גדולים יותר והדבר בא לידי ביטוי במספר רב של תארים חדשים ומשרות גיוס שונות. אפשר לראות כיום משרות גיוס כגון: מנהלי מותג גיוס, מומחים בשוק הגיוס, מנהלי מקורות גיוס, מגייסים, מגייסי מכללות, ורכזים. כאן אנחנו נכנסים לתחום של החלקים השונים בתהליך הגיוס והשאלה היא האם מישהו יכול באמת להיות מגייס אמיתי כשהוא אחראי בעצמו ולבדו על כל התפקידים הללו? לא בטוח שזה אפשרי.

תפישות מוטעות לגבי טכנולוגיית הגיוס

חברות לא רק רוצות את היכולת לגייס את הטובים ביותר ולהפיק תוצאות מניתוחי עלויות הגיוס כדי להשתפר, הן גם דורשות ומגיעות לפלטפורמות ספציפיות לגיוס ולפונקציות הקשורות לכך. חברות רוצות פלטפורמות המתמקדות ב- 100% בגילוי כישרונות מעניינים כדי לגייס אותם לחברה. יש הרבה "צעצועים" מבריקים חדשים שם בחוץ, אבל ארגונים חייבים להתמקד איך הם מבצעים היטב את השילוב כל הרכיבים הללו.

נדרשת כיום הבנה גדולה יותר של ה- API, וחברות צריכות גם להבין שממשק משתמש נוח לשימוש אינו יכול לתמוך בדרישות מורכבות יותר. פעמים רבות, נראה כי ארגונים יכולים לקבל החלטה מהירה מאוד לגבי הפלטפורמה הטובה ביותר, וכעבור שנה, כאשר החברה גדלה ומשתנה הפלטפורמה שנבחרה אינה מסוגלת לעמוד בדרישות המורכבות הללו. לכן, חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום שיבינו מה קורה באמת מה קורה בארגון ואז למצוא את הטכנולוגיות הכי הגיוניות ומתאימות לצרכיו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה