אפליית נשים חריפה בעולמות התעסוקה בסין

אפליית נשים חריפה בעולמות התעסוקה בסין

מודעות דרושים של חברות סיניות מבקשות ממועמדים גברים בלבד להגיש מועמדות

שיתוף
אפליה נגד נשים

אפליה נגד נשים

מודעות עבודה רבות בסין מפלות נשים באופן גלוי. כך על פי מחקר שערך ארגון Human Rights Watch, אשר ניתח 36,000 מודעות עבודה בסין מחמש השנים האחרונות ומצא מודעות שבאופן קבוע מתעדפות גברים או מציבות דרישות בלתי הוגנות מהמועמדים.

בעוד שמשרות רבות מציינות כי הפניה היא ל"גברים בלבד" או "העדפה לגברים", במקומות עבודה שכן פתוחים לנשים נמצאו ברשימה קריטריונים מועדפים כגון: משקל, מראה פנים, מצב משפחתי, אימהות והתנהגות גברית כדרישות.

ענקיות טכנולוגיה סיניות פרסמו מודעות שלא מאפשרות לנשים להגיש מועמדות.
מודעות של חברות מסוימות בסין מפלות בגלוי את הנשים, ומציינות בקביעות את העדפת המעסיקים למועמדים הגברים.

כמה מודעות אחרות עם העדפה לגברים, מנסות לפתות גברים לעבודה באמצעות תיאור האטרקטיביות של נשים שעתידיות להתקבל עבודה, בעוד שרבים ממקומות העבודה מציבים דרישות לא הוגנות כלל למועמדות נשים.

בניתוח של למעלה מ -36,000 מודעות עבודה מחמש השנים האחרונות, פרסם ארגון Human Rights Watch דו"ח חדש המפרט את היקף המודעות המפלות בעבודה בסין.

"כמעט אחת מכל חמש מודעות משרות של שירות אזרחי לאומי של סין לשנת 2018, קורא ל"גברים בלבד "או" העדפה לגברים", בעוד שחברות גדולות פרסמו מודעות גיוס המבטיחות למועמדים הגברים כי תהיינה להם קולגות נשים יפות במשרד". אמרה סופי ריצ'רדסון, מנהלת ארגון Human Rights Watch.

כמה חברות אף הרחיקו לכת והבטיחו למועמדים הגברים שיהיו להם "הטבות לילה מאוחרות" בדמות נשים שעובדות איתם.

גם בינואר השנה, פרסמה אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות שלושה תפקידים שמיועדים בעיקר לגברים. מודעה של מומחה בכיר לענייני ממשל הצהירה כי "ההעדפה לגברים", וכך גם מודעה לתמיכת אופרציה במסעדות, בעוד שהמודעה של מנהל משלוחים ציינה "גברים בלבד".

בשנה שעברה, פרסומות מסוימות לעבודה רשמו "גברים" לצד דרישות עבודה אחרות, כגון תואר של עמית. בשנת 2016, מודעת עבודה עבור מנהל עבודה בחברה הצהירה דרישות כגון מיומנויות ביצוע חזקות ותיאורים נוספים שמתאימים לגברים בעיקר.
בתגובה לדו"ח החדש, אמרו כמה מחברות אלו כי המודעות שלהן הוסרו וחלקן טענו כי מדובר במודעות ישנות שאינן רלוונטיות.

"מודעות עבודה סקסיות ממשיכות עם הסטריאוטיפים המיושנים שנמשכים בחברות הסיניות", אמרה ריצ'רדסון. "חברות אלו מתגאות בעצמן על היותן מודרניות ובקדמה, אך הן נשענות על אסטרטגיות גיוס שכאלה, שמראות עד כמה האפליה המושרשת עמוק נגד נשים נשארת בסין".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה