שיתוף

אמינות המעסיק היא אחד היסודות המהותיים ביותר ליצירת יחסי עובד מעסיק פרודוקטיביים, לביסוס מחוברות העובדים לארגון, ולבניית מותג מעסיק מוצלח על פני זמן. יושרה, אמינות וכנות הן שלוש תכונות שמעסיקים מחפשים אצל עובדים. אבל מה לגבי המעסיקים.

מחקרים שבוצעו בעולם המערבי מראים, כי מעסיקים ועובדים כאחד יכולים להפיק תועלת רבה ממקום עבודה המתנהל באווירה חיובית של יושר בה עובדים ומנהלים יכולים לסמוך זה על מילתו של זה.

מערכת היחסים בין העובד לארגון מתחילה הרבה לפני שהעובד החל לעבוד בפועל בארגון. היא מתחילה עוד בעת היותו מועמד, ולמעשה ברגע בו הוא קורא את מודעת ה'דרושים' בעת חיפוש עובדים למשרה פנויה.

1 ניסוח אמין של מודעת הדרושים

מסתבר שניסוח המודעה הוא מרכיב בעל חשיבות רבה המשפיע על אופן התקדמות תהליך הגיוס והעסקת העובד לאחר מכן. לכן, במודעה על משרה פנויה חשוב מאוד לציין את כל הפרטים האמיתיים, הנכונים והמדוייקים, בנוגע לתפקיד. במילים אחרות, חשוב שהארגון יכתוב את האמת ואת כל האמת.

לשם כך חשוב לציין בשלב מוקדם ככל האפשר מהם תנאי השכר, לציין מהן שעות העבודה בפועל, במקרים בהם יש צורך לעבוד גם מהבית ציינו את התדירות האמיתית של העבודה מהבית.

2 לאפשר למועמד לבדוק האם הארגון מתאים לו

לאחר מכן, בשלבים מתקדמים יותר של תהליך הגיוס, חשוב לתת למועמד אפשרויות לבדוק האם הארגון מתאים לו. בשום פנים אין להבטיח לו דברים שלא ניתן יהיה לקיים לאחר מכן. הבטחות שווא הן אחד הגורמים המרכזיים שמדכאים את מוטיבציית העובדים.

3 התייחסות מקצועית אל המועמד בשלבי הריאיון המוקדמים

ההתייחסות המקצועית בשיחה עם המועמד צריכה להתחיל כבר בשלב הראיון הטלפוני, וגם לאחר מכן, כשהוא מגיע פיזית לראיון העבודה, חשוב מאוד לנהוג ביושר לגבי תיאור התפקיד ועתיד החברה.

4 כנות ויושר בהצגת המשרה והארגון

מועמד שמסתירים ממנו את נקודות התורפה של הארגון והמשרה יחוש טינה לאורך זמן. הוא יקבל את הרושם שמי שעומד מולו אינו אמין. אם במקום העבודה אין קרן השתלמות, או שהמשכורת לא תואמת את ציפיות המועמד, אם הארגון עובד בכל ימי שישי או רק אחת לכמה שבועות, אם השכר הוא שעתי וכו, את כל הפרטים הללו יש לציין בשלבים המוקדמים ביותר האפשריים.

אמינות ויושרה מעידים על תרבות ארגונית מוסרית ועל ערכי יושר ומנהיגות. עובדים שחשים שלא נהגו איתם ביושר עלולים לשכפל את ההתנהגות הזאת הלאה, במהלך עבודתם, ובד בבד תפגע מידת המחוברות שלהם לארגון.

לעומת זאת, עובדים ומועמדים שחשים שנוהגים איתם באמינות ויושר, חשים שנוהגים בהם בכבוד, ובהתאם לכך יהיה גם היחס שלהם לארגון.

5 כנות בהתייחסות לעובד

אחת הדוגמאות האופטימליות של יושרה במקום העבודה היא כנות. אחת התוצאות החשובות ביותר של הכנות היא שהיא מעודדת תקשורת פתוחה בין מעסיקים, עובדים ועמיתים לעבודה. כל זה מוביל ליחסים אפקטיביים בארגון.

תרבות ארגונית שמקפידה על כנות מעודדת את העובדים להיות כנים לגבי ההיבטים השונים של עבודתם, בפרט כאשר אלה זקוקים לשיפור. ברגע שהעובדים מצידם יהיו כנים לגבי נקודות התורפה שלהם, ניתן יהיה להתמודד עם מצב זה ולהביא לשיפור.

יתר על כן, מעסיקים שמשדרים פתיחות וכנות לגבי מדיניות החברה ולגבי השינויים המשפיעים על הארגון, נתפסים יותר כאמינים על ידי העובדים.

6 שמירה על סודיות ועל פרטיותם של העובדים

סודיות ושמירה על פרטיותו של כל עובד הן דוגמאות מצוינות ליושרה במקום העבודה. מעבר לכך, זהו גם צורך משפטי, שכן מעסיקים מחוייבים על פי חוק לשמור על פרטיות המידע. הפרת מדיניות הפרטיות עלולה להוביל לקנסות ואף לתביעות. שמירה על סודיות ועל פרטיות העובד מבססת את האמון בין העובד למעסיק, ומעודדת כבוד מצד כל עובד בארגון כלפי פרטיותם של עובדים אחרים. יתרה מכך, היא גם מעודדת את העובדים לשמור על הסודות המסחריים של הארגון ועל התרחשויות הקשורות לעבודה.

7 דוגמה אישית של מנהלים

דוגמה אישית מצד מנהלים ומעסיקים קובעת את הבסיס לנורמות במקום העבודה. דוגמה אישית מצד המנהלים משפיעה על רגישות לאחרים ועל נתינת דין וחשבון של כל עובד כלפי עצמו וכלפי אחרים. תרבות ארגונית ששמה דגש על דוגמה אישית יוצרת בארגון אווירה חיובית של שמירה על אתיקה וכבוד.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה