שיתוף

ארגונים רבים בעולם מכירים ביתרונות הרבים שיכולים להיות לגיוון תעסוקתי, שיוויון והכלה, אלא שבפועל, השלושה לא תמיד מיושמים ביחד.

לדוגמה, ארגון יכול להגביר משמעותית את הגיוון התעסוקתי ולגייס עובדים מכל האוכלוסיות ללא הבדל, אבל לאחר שהם נקלטים בארגון, הארגון נכשל בכל מה שקשור להכלה ולשיוויון, כמו לדוגמה בכל הקשור להצבה בתפקידים שנמצאים בליבת הארגון, וכם בכל הקשור לקידום, להכשרות וכו.

התוצאה היא, שהעובדים שגוייסו מתוך כוונה להגביר את הגיוון התעסוקתי בארגון, נוטשים אותו לאחר תקופה לא ארוכה.

בסקר שנערך על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ נמצא, כי רוב מנהלי משאבי האנוש מסכימים באופן מובהק שעוצמתה של התרבות הארגונית יכולה ליצור או לבטל כמעט כל עקרון.

עוד עולה מהמחקר, כי במקרה של גיוון, הכלה ושיוויון, חיבור היוזמה לתרבות הארגונית ולערכים הייחודיים של הארגון הוא הבסיס להצלחה.

בהיעדר התאמה בין התרבות הארגונית והערכים, היוזמות להגברת הגיוון התעסוקתי הופכות חסרות אותנטיות ומשמעות.

מנהלי משאבי האנוש בארה"ב מכירים בכך שהאחריות ליישום גיוון תעסוקתי, הכלה ושיוויון מטילה אתגר מורכב יותר לעומת עקרונות אחרים, וששיעור הכישלונות עלול להיות גדול יותר מאשר באג'נדות אחרות.

יעדים מעורפלים, אבני דרך מלאכותיות והיעדר תמריצים (או עונשים) מוחשיים, עלולים להוביל לחיכוכים בארגון, וליישום נמוך יותר של עקרון חשוב זה.

כדי להמנע מכך, בארגונים רבים החלו להקים תשתית טובה יותר לגיוון תעסוקתי, הכלה ושיוויון, לרבות מינוי סמנכ"ל גיוון ראשי, הקמת צוותי משימה, או תיאור ברור יותר של האחריות בתוך משאבי אנוש או פונקציות אחרות. יש מנהלי משאבי אנוש שמשלבים את יעדי הגיוון בתמריצים וגילו שזה היווה את הדחיפה הדרושה לכך.

ומה בארץ: לאחרונה הודיעה ענקית הטכנולוגיה אמדוקס, כי זכתה בהוקרה על קידום סביבת עבודה רב תרבותית. החברה קיבלה את אות הגיוון על שם דב לאוטמן.

האות, המוענק על ידי ארגון 'מעלה' והפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה, ניתן השנה לחברת אמדוקס בין היתר הודות להישגי החברה בקליטת נשים, עובדים ערבים, וקידום סביבת עבודה רב תרבותית.

כ-45 אחוזים מהעובדים שאמדוקס מעסיקה בישראל הן נשים, כ-37% עוסקות בתפקידי טכנולוגיה. בנוסף, כ-6.6 אחוזים מעובדי החברה הם מהחברה הערבית.

זוהי השנה השמינית בה מוענק אות הגיוון על שם דב לאוטמן על ידי ארגון מעלה והפורום הישראלי לגיוון בתעסוקה, עבור קידום סביבת עבודה רב תרבותית והישגיה בקליטת עובדים ערבים.

מדובר בהישג בולט במיוחד לחברת הייטק, על רקע אחוזי הגיוון הנמוכים יחסית במגזר זה.

בנימוקי הוועדה נכתב כי אמדוקס ישראל מציגה עבודה מתמשכת ורוחבית בנושאי גיוון מהותיים לחברות הייטק הן בתעסוקה והן בקהילה ובולטת בהישגיה בענף.

עם פרסום הידיעה אמר מומו מהדב מנכ"ל מעלה, כי העיסוק בגיוון בתעסוקה גבר בשנה האחרונה. עסקים רבים הפגינו רב תרבותיות על רקע המתחים השונים בחברה הישראלית. ההגשות לאות השנה שיקפו טיפול מעמיק ומקיף יותר בגיוון כוח העבודה וביצירת סביבת עבודה רב תרבותית.

תמר רפפורט דגים, COO&CFO אמדוקס, אמרה, כי "לכל אחד ואחת מהעובדים באמדוקס יש חלק בצמיחה המדהימה שלנו בעולמות הגיוון וההכלה.

"אנחנו גאים מאוד בנתוני הגיוון של אמדוקס ישראל שמשמשת חוד החנית של החברה כולה.

"בישראל אנחנו מעסיקים 45% נשים ו-37% נשים בתפקידים טכנולוגיים ו- 6.6% מעובדי אמדוקס הם מהחברה הערבית, נתונים גבוהים ביחס לאקוסיסטם.

"אנחנו גאים בקבלת האות המהווה הוקרה בעשייה ומחויבים להמשיך לקדם, להתקדם ולהוביל שיתופי פעולה נוספים במטרה להגיע לייצוג שווה לכל המגזרים בשוק התעסוקה".

מנהלת פורום הגיוון לירון פלג הדומי אמרה, כי "הגיוון התעסוקתי פגש בשנה האחרונה אתגרים חדשים והתמודדויות שדרשו שימת לב מיוחדת וחשיבה מחודשת.

"העסקה מגוונת דורשת מחשבה ומשאבים רבים נוספים, היא דורשת תחזוקה מתמדת וההשקעה בה לא מסתיימת. עם זאת, התמורה היא אדירה לארגון עצמו, ולחברה הישראלית בכלל".

נזכיר כי בסוף דצמבר כתבנו כאן כי חברת KLA ישראל הכפילה במהלך 2021 את מספר העובדים שלה מהחברה הערבית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה