היכן יקבלו 1,750 ש"ח ואייפד כשי לפסח הקרוב – ומי יסתפק במתנה?

היכן יקבלו 1,750 ש"ח ואייפד כשי לפסח הקרוב – ומי יסתפק במתנה?

עובדי ההיי-טק דווקא לא בראש הרשימה, וגם לעובדי הקבלן אין מה לשמוח. בביטוח הלאומי ובחברת החשמל יפנקו

שיתוף

אלו מכן העובדות באגפי הרווחה בארגונים מכירות את התחושה בתקופות טרום החגים. אתן יודעות תמיד לפני כולם את מה שהעובדים היו מתים לדעת: כמה כסף כתלושים נקבל לחג השנה.

בפסח 2012, באורח די צפוי, נשמר הסטטוס קוו בדירוג העובדים המצ'ופרים והמקופחים. הנתון החיובי הכללי היחד הוא שהיקף המתנות גדל השנה ב-10% בממוצע.

בואו והשוו למי יש יותר גדול, כי בדקות הבאות תיחשפו לשי לחג שיקבלו במקומות העבודה הבולטים במשק.

כרגיל, בראש הפירמידה מפעלי ים המלח, שעובדיהם – תחזיקו חזק – ייהנו ממכשיר אייפד 2 נוסף על צ'ק בסך 1,750 שקלים. לא רחוק אחריהם, עובדי תרכובות ברום ובתי הזיקוק חיפה, עם "סטיפת" תלושים בשווי 1,400 שקל.

בשלב הבא בסולם המצ'ופרים, 1,200 שקלים "בסך הכל" כתלושים, נמצאים עובדי חברת החשמל, טבע ומכתשים אגן. עובדי התעשייה האווירית, המוסד לביטוח לאומי ומקורות יסתפקו בשי בשווי של 1,000-1,100 שקל.

גם במשרדי הממשלה שווה לעבוד, שכן השי הממוצע לחג יעמוד על 800 שקלים. ברשויות המקומיות ובענפי הביטוח, הבנקאות והפיננסיים – 700-750 שקלים ואילו במוסדות הרפואיים יקבלו העובדים כ-650 שקל.

 

טעוני קיפוח

תהיתם לאן נעלמו עובדי ההיי-טק? צודקים. מרבית עובדי הענף המרופד, יקבלו שי צנוע יחסית בגובה של 400-700 שקלים. זאת, להבדיל מהמנהלים בתחום, שעשויים ליהנות משי מפנק במיוחד בשווי של עד 5,000 שקל(!).

זו הייתה השנה של עובדי הקבלן, לפחות תדמיתית, ובכל זאת מסתבר שלא הרבה השתנה, לפחות לא בפרמטר הרווחה הצנוע הזה שנקרא שי לחג. מתנות, ולא תלושים, ששווין 80-120 שקלים יהיו מנת חלקם של העובדים בחברות המספקות שירותי קבלנות, כוח אדם וניקיון.

 

ומה אצלכם? שתפו אותנו ונדווח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה