בדיחה או מחאה?

בדיחה או מחאה?

ארה"ב: פירמת עורכי דין מוכרת בפלורידה פיטרה 14 עובדים לאחר שהתייצבו לעבודה ב'תלבושת אחידה'

שיתוף
פיטורי עובדים
פיטורי עובדים

לא מעט עובדים פוטרו מעבודתם או עמדו בפני ועדות משמעת, בשל העובדה שלא התייצבו לעבודה במדים אחידים ו/או לבשו מדים בצורה חלקית או מרושלת. תלבושת אחידה משחקת תפקיד חשוב ביותר בגופים ממשלתיים ופרטיים רבים. קפטן בחברת תעופה מסחרית שמתייצב לטיסה בלי מדים או כשחלק מפרטי הלבוש חסרים, לא יעלה על המטוס גם אם המשמעות של כך היא שטיסה שאליה רשומים 500 נוסעים, תתעכב בכמה שעות טובות.

אבל לאחרונה, כפי  שלמדו עובדי פירמת עורכי דין בפלורידה, גם לבישת תלבושת אחידה יכול לסבך את העובדים ואף להוביל לפיטוריהם.

14 עובדים בפירמת עורכי דין בפלורידה פוטרו מעבודתם בשבוע שעבר לאחר שהתייצבו בתלבושת אחידה, הכוללת חולצה כתומה, כמידי יום שישי בסוף החודש (שהוא יום חלוקת המשכורות).

הנהלת החברה ראתה בצעד זה מחאה חברתית כנגדה ופיטרה לאלתר את 14 העובדים, חלקם הורים לילדים, ללא התרעה וללא הודעה מוקדמת. העובדים המפוטרים טוענים בראיונות תקשורתיים כי ה'תלבושת האחידה' היא קונספט חברתי. לטענתם, ביום ישיש בו הם מקבלים את השכר, הם יוצאים יחד לבלות ולכן לובשים חולצה בצבע אחיד.

הפרשה, שזכתה לכותרות לא מעטות בימים האחרונים בגלי התקשורת בחוף המערבי, מציגה את הבעייתיות של מערכת חוקי העבודה בארה"ב, בה מעסיק יכול לפטר עובדים כי הוא אינו מרוצה מצורת הלבוש שלהם. האבסורד כאן, כפי שנטען ב-Huffington Post, הוא שאילו העובדים אכן היו מתאגדים לכדי קבוצת מחאה מוצהרת (המוחה על תנאי העסקתם) אזי היה אסור להנהלת החברה לפטר אותם, שכן החוקים הפדרליים מגנים על זכות העובדים למחאה. ועצם העובדה שהעובדים הכחישו (ועדיין מכחישים) כל קשר למחאה חברתית – הופכת את הפיטורים ללגיטימיים אלא אם כן או עד ששופט יפסוק אחרת.

זו לא הפעם הראשונה בה עובד אמריקאי מפוטר בשל 'טעם אופנתי'. רק לפני כשלושה חודשים פוטר עובד מפעל ממדינת ג'ורג'יה, לאחר שסירב ללבוש לעבודה חולצת  T הנושאת את הכרזה: 666 – המסמלת את מספר הימים בהם החברה פועלת ללא תאונות עבודה. העובד נימק את סירובו ללבוש את החולצה בטענה שהכרזה נושאת מסר אפוקליפטי, אך הוא פוטר לאלתר.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה