שיתוף

הגברת המוטיבציה של עובדים בכל הנוגע להתמודדות עם אתגרים מתחיל בטיפוח רמות גבוהות של אחריות.

תרבות ארגונית שמקדמת לקיחת אחריות אישית מצד העובדים והמנהלים בכל הדרגות והדרגים, מאפשרת להשיג יעדים משותפים.

מדובר ביכולת וברצון של כל אחד מהעובדים, מהבכיר ועד הזוטר ביותר, לקחת אחריות על בעיות שמתעוררות, במקום להטיל את האשמה על אחרים או לתת למישהו אחר להתמודד עם ההשלכות.

עובדים שלוקחים אחריות הם עובדים נשארים ממוקדים בצמיחה הכוללת של החברה ובמה שהם צריכים לעשות כדי להביא את החברה לצמיחה ולצמוח בעצמם.

מנהלים טובים הם מנהלים שנותנים דוגמה אישית ומדגימים בעצמם מה המשמעות של לקיחת אחריות ונתינת דין וחשבון.

התנהגות מסוג זה מעודדת הלך רוח ארגוני של צמיחה. בין אם מדובר בהתמודדות על שגיאה שהתרחשה בפרויקט או בסיוע לחבר צוות להתמודד עם אתגרים.

לקיחת האחריות צריכה לבוא לידי ביטוי גם בדרך שבה המנהלים מתקשרים את לקיחת האחריות על יוזמות ואתגרים חדשים.

הפגנת דוגמה אישית של אחריות מאפשרת יצירת חוויות עובדים חיוביות במקום העבודה.

חוקרים שערכו מחקר על הקשר בין הלך רוח של חדשנות ולקיחת אחריות לבין צמיחה טוענים, כי גם עובדים חדשים יחסית, שאין להם כמעט ניסיון בארגון, יכולים להתחבר להלך הרוח של הארגון, על ידי קריאת פרסומים של החברה, הצהרות של החברה ואפילו על ידי מודעות הדרושים שהחברה מפרסמת.

זאת ועוד, מנהלים בכירים צריכים שלא להירתע מהכרה מקרוב של העובדים המגלמים את הלך הרוח של הצמיחה. במקביל יש לקדם בארגון תוכניות לעידוד העובדים לקחת יוזמה, להתמודד עם אתגרים ולקחת אחריות.

השילוב בין תוכניות אלה להכרות אישית של המנהלים עם העובדים שמיישמים אותן, מאפשרת לארגון להעביר לעובדים את המסר כי הארגון מכיר בתרומתם החשובה של עובדים שעוזרים לחברה להתמודד עם אתגרים ולהצטיין.

חברות שהחזון שלהן כולל מחוייבות להלך רוח שמעודד צמיחה, יוזמה, לקיחת אחריות והתמודדות עם אתגרים, יוצרות תרבויות ארגוניות של עידוד העובדים לחשוב מחוץ לקופסה כאשר מתעוררות בעיות.

בחברות אלה מעודדים ומוקירים עובדים המגלים להיטות ללמוד ולהשתפר, לא מסתפקים בבינוניות ושואפים כל הזמן לקחת יוזמה ולהשתפר.

בארגונים שמאמצים תרבות ארגונית כזאת שמקדמת ומעודדת צמיחה, הם בעלי הסיכוי הטוב ביותר להפוך לחברות מובילות בתחומן.

לעומתן, חברות שלא עושות זאת, שמדכאות את הנטייה של עובדים לנקוט יוזמות ולהתמודד עם אתגרים בכך שהן מענישות אותם או נוזפות בהם על כל שגיאה, חברות אלה לא יצליחו לצמוח בשיעורים הנדרשים ומשלמות על כך את המחיר בשיעורי הפרודוקטיביות, כמו גם בתחומים אחרים.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב בנושא זה עולה, כי עובדים שעובדים בחברה שהתרבות הארגונית בה מעודדת בינוניות ומקובעות מחשבתית, הם עובדים שבפחות בוטחים בחברה שהם עובדים לה, הם חשים פחות מחוייבים לה ופחות מחוברים אליה.

מצב זה פוגע בפרודוקטיביות של החברה, בשביעות הרצון של העובדים ומגביר את שיעורי התחלופה של העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה