שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

העשור הנוכחי ייזכר ככל הנראה בדברי ימי שוק העבודה וניהול משאבי האנוש כעידן שבו העולם נאלץ לעצב מחדש את עתיד מקום העבודה ואת חווית המשרד.

אם יש דבר אחד שהוא ברור לכולם, הרי זו העובדה שכלל לא ברור כמה שנים קדימה העולם עוד יצטרך להמשיך לחיות לצד הקורונה. וחיים לצד הקורונה משמעם צורך בהתקדמות מהירה מאוד של הטכנולוגיה שתאפשר את הריחוק החברתי.

כך שלמעשה, הבסיס לעתיד הקרוב נעוץ בעובדה שהטכנולוגיה תשחק תפקיד מרכזי בחיי כולם, ובראש ובראשונה בחיי העסקים ומקומות העבודה.

המערכות הטכנולוגיות, בין אם אלה מערכות משודרגות לאבטחת מידע, או מערכות מציאות מדומה, או בינה מלאכותית ורובוטיקה, או כל טכנולוגיה חדשה שתעלה על הפרק ותאפשר שיתוף מידע ותקשורת איכותית, יהפכו לכלי מפתח לא רק כדי למשוך עובדים חזרה למשרד, אלא גם להבטחת בטיחותם של העובדים ורווחתם.

פלטפורמות טכנולוגיות אלה יהיו חיוניות גם לשמירה על הפרודוקטיביות והיעילות של העובדים בתקופות בהן יהיה עליהם לעבוד מרחוק במשך כל ימות השבוע.

כך קרה, שדווקא נגיף מיקרוסקופי שמאיים להשמיד את האנושות, הולך והופך למנוע שמפעיל את המירוץ להאצת פיתוחים טכנולוגיים, מעבר לכל דימיון, במהירות שלא נראתה עד כה מעולם.

כתוצאה מכך, מכשירים ניידים אישיים (בשלב זה טלפונים חכמים) ללא ספק ישתלבו הרבה יותר מבעבר בחוויית העבודה השוטפת של מקום העבודה.

העובדים ישתמשו בהם לא רק ככלי המיועד לשעות הפנאי אלא גם, ואולי בעיקר, לצורך חיבור למערכות חכמות הממוקמות  במקום העבודה.

מכאן, שהטלפונים הניידים של העובדים יהיו חייבים להיות מאובטחים היטב בכלים מתקדמים של אבטחת מידע, שכן הם אלה שיסייעו באבטחת חדרי ישיבות וירטואליים או משיכת מידע מהארגון וכדומה.

אפליקציות מתקדמות ומאובטחות יחסכו לעובדים הרבה מאוד זמן ובה בעת יאפשרו להם להגדיל מאוד את התפוקה שלהם.

יתר על כן, הטכנולוגיות החדשות ביותר המיועדות למקומות עבודה, יאפשרו למנהלי משאבי האנוש לתקשר במהירות ובקלות עם כל עובד ומנהל, מכל מקום, ולמדוד את התפוקה שלהם בכל רגע נתון.

זאת ועוד, גם בעיתות של הפוגה ממוטציה כזאת או אחרת, כאשר עובדים יגיעו אל המשרדים ואל מקומות העבודה, הטלפונים החכמים הם אלה שיפתחו עבורם דלתות, יזמינו את המעלית, יבדקו עבורם זמינות של חניה ויבצעו את החניה עבורם, ובאופן כללי, יבצעו עבורם כל משימה שתחסוך להם את הצורך לגעת במשטחים.

במילים אחרות, השילוב הקיים כבר היום של הטלפונים החכמים בחיי היומיום של כל עובד, צפוי לעלות מדרגה כאשר ישולבו בהם תוכנות מתקדמות יותר.

זאת ועוד, בין אם העובדים יעבדו במקום העבודה או בביתם, מנהלי משאבי האנוש יוכלו לשגר אליהם הנחיות על גבי פלטפורמה יעודית, כדי לשלוח להם הודעות הקשורות לא רק לעבודה עצמה, אלא גם לרווחת העובד.

כמו למשל, להזכיר לעובדים לקום ולהתמתח, להכנס לשיעור יוגה המתבצע בזום, לקחת הפסקה של כמה דקות, ולהודיע ​​לעובדים על מגון יוזמות בריאות אחרות המיושמות בבית ובמשרד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה