שיתוף

על רקע הפיטורים והארכות תקופות החופשות ללא תשלום (חל"ת) של העובדים, בולטות החברות שממשיכות לגייס עובדים.

הליך גיוס העובדים, ובעיקר הליך איתור המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד, והליכי המיון והסינון, הינם מאתגרים היום יותר מאי פעם שכן יש לבצע אותם באמצעות הזום או הסקייפ, כלומר במסגרת פגישות וירטואליות.

כדי שההליך יהיה יעיל ומועיל, חשוב לתכנן נכון את סדר הפגישות הווירטואליות ולנהל את הזמן באופן שניתן יהיה להקדיש מספיק זמן לכל מרואיין, ועדיין לא לפרוץ את מסגרת הזמן שהוקצע לכך ולא "לפלוש" לזמן שנקבע עם מרואיין אחר.

טכנולוגיה לניהול הזמן, בעיקר כזאת שמבוססת על בינה מלאכותית, יכולה לסייע רבות לתכנון יעיל של זמן הפגישות.

מערכות טכנולוגיה אלה גם מאפשרות למנהל משאבי האנוש להעריך את היעילות והפרודוקטיביות שלו עצמו בצורה ברורה ולהבין בבירור כמה זמן יש להקדיש לכל מועמד, תוך שקלול חריגות אפשרויות.  

לפעמים לוקח זמן רב יותר כדי להעריך את יכולות המועמד וניסיונו, ולפעמים נדרשות רק כעשר דקות כדי לדעת שהמועמד אינו מתאים לתפקיד שאתם רוצים למלא, למרות הרקע האטרקטיבי שלו.

אין צורך לחשוש מפני הבינה המלאכותית. היא לא תחליף את מנהל משאבי האנוש ולא יכולה לתפקד במקומו, אלא רק לעזור לו.

הבינה המלאכותית גם לא תבצע את הריאיון עצמו, אבל חשוב שמנהל משאבי האנוש ידע שעומדות לרשותו כל הטכנולוגיות שיכולות לסייע לו ולחסוך לו זמן רב ויקר.

עם הזמן רוכשים מנהלי משאבי האנוש את המיומנות של ניהול ראיונות עם מועמדים בצורה יעילה ומועילה. אבל בהתחלה, בראיונות הראשונים, לא כדאי להעמיס הרבה מאוד ראיונות.

יש לא מעט חברות בעולם שכבר שינו את האסטרטגיה שלהן ומצהירות כי הן כבר לא יחזרו למודל העסקי הקודם של עבודה מהמשרד, או לכל הפחות יאפשרו לחלק מעובדיהן להמשיך לעבוד מרחוק באופן קבוע.

הרצון הזה הוא הדדי שכן עובדים רבים מעוניינים להמשיך לעבוד מהבית באופן קבוע, לאחר שחוו את הגמישות והנוחות של עבודה מרחוק.

לכן, כאשר נבחר מועמד לשלב הריאיון חשוב לתכנן קדימה. כלומר, מנהל משאבי האנוש צריך להבהיר לעצמו מראש האם הוא מתכנן לגייס את המועמד למשרה או תפקיד שהוא יבצע במשרד עצמו גם לאחר תום המגיפה, או האם זו משרה שניתן ואף רצוי לבצע אותה מהבית (מרחוק) באופן קבוע.

ובהתאם לכך יש לתכנן את הריאיון. כלומר, מנהל משאבי האנוש צריך לבהיר לעצמו ועם ההנהלה הבכירה, האם התפקיד המיועד הוא תפקיד שעדיף לבצע אותו מרחוק (מהבית) או שזהו תפקיד שמועד לביצוע מהמשרד לאחר שיסתיים הסגר החלקי.

ובהתאם לכך לראיין את המועמד, ולברר איתו מהן ההעדפות שלו לגבי עבודה מהבית או מהמשרד, ולבדוק האם ההעדפות שלו מתאימות לצרכי המשרד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה