איך ממצבים נכון את קבוצת הגיוס בארגון

איך ממצבים נכון את קבוצת הגיוס בארגון

גלית דנא, Align Technology: "אחת המטרות היתה למצב את קבוצת הגיוס כפונקציה מתכננת, פרואקטיבית ואסטרטגית, שעובדת מול המנכ"ל, והולכת איתו יד ביד בכיוון המקומי והגלובלי כאחד"

שיתוף
גלית דנא

גלית דנא, Talent Acquisition Team Lead, EMEAR ב-Align Technology

"חברת Align Technology היא הארגון המוביל בתחום המכשור הרפואי. בשנה וחצי האחרונות הגדילה החברה את מספר העובדים בעולם פי שלושה" אומרת גלית דנא, Talent Acquisition Team Lead, EMEAR בחברת Align Technology, לקראת הרצאתה בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

"במטה חטיבת הסורקים שלנו, למשל", אומרת דנא, "היה צורך עז למצב את קבוצת הגיוס כפרטנר של הביזנס בצמיחה מאסיבית של החברה. ההרצאה שלי בכנס תעסוק בדרכים למיצוב נכון של פונקציית הגיוס בתוך הארגון, כשותף מלא של הביזנס".

איך יישמתם את זה בפועל?

"ההנהלה הבכירה של החברה גוייסה בתקופה זו, תוך יצירת מטריצה ארגונית שונה, כאשר ברקע היו לחצים על החברה לשחרר לשוק מוצרים חדשים, ולהכנס לטריטוריות גיאוגרפיות באיזורים חדשים בעולם, שלפני כן לא היתה לנו בהם נוכחות עסקית.

"כדי להשיג את היעדים הללו, היינו צריכים להכפיל את מספר העובדים באתר בישראל מ-150 עובדים ל-300 איש בתוך תקופה של פחות משנה, ולעבוד בצמוד עם הביזנס לגבי הדרך הנכונה לעשות זאת, וכל זאת תוך היענות מהירה ואיכותית לצרכים העסקיים של הארגון".

עם אילו אתגרים התמודדתם?

"בין האתגרים שהיינו צריכים להתמודד איתם ניתן למנות יצירת פונקציות חדשות בארגון, גיוס עובדים לתפקידים בכירים, וביסוס שכבת הסמנכ"לים. למעשה, כל שכבת הסמנכ"לים הוחלפה. בד בבד עם גיוס סמנכ"לים חדשים היה עלינו לגייס עובדים בכל הרמות והדרגים, במגוון רחב של תפקידים, החל בתוכנה ואלגוריתמים, חומרה ורצפת היצור, הנדסה, ופונקציות נוספות.

"למעשה היינו צריכים בעת ובעונה אחת, גם להחליף את שכבת הסמנכ"לים בחברה וגם לגייס עובדים שחלקם גוייסו לתפקידים שלא היו לפני כן בחברה".


עוד בנושא זה ובמגוון רחב של נושאי גיוס נוספים, תוכלו לשמוע בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה


איך מיצבתם עצמכם בתוך הארגון בעבודה מול הביזנס?

"לפני השינויים והצמיחה המאסיבית, קבוצת הגיוס נתפסה בארגון כקבוצה שמעניקה שירות. אחת המטרות הראשונות שלי, כמנהלת גיוס חדשה כהגעתי לארגון, היתה למצב את הפונקציה של הגיוס כשותף מלא, שהולך יד ביד עם הביזנס ומסתכל על הביזנס בגובה העיניים, ולאו דווקא כפונקציה ריאקטיבית לצרכים.

"אחת המטרות הראשונות שלי היתה למצב אותנו (את קבוצת הגיוס) כפונקציה מתכננת, פרואקטיבית ואסטרטגית, שעובדת מול המנכ"ל, והולכת איתו יד ביד בכיוון המקומי והגלובלי כאחד".

איך זה בוצע בפועל?

"עשינו זאת על ידי זיהוי מוקדי הכוח והעוגנים בארגון, הבנה הוליסטית של התנהלות הארגון, עבודת צמודה מול הפונקציות החשובות בהם הסמנכ"לים, פונקציית הכספים והמנכ"ל.

"היה צורך לעשות זאת תוך הבנה מעמיקה של צרכי הארגון, הבנה של מטרות הביזנס, תגובה מהירה ואכפתיות, מיקוד ותיעדוף של הגיוסים הקריטיים להצלחת הביזנס. ובסופו של יום הבאת תוצאות בגיוסים שהם מדוייקים מהירים, תוך עמידה במגבלות התקציב.

"חשוב להדגיש, כי התהליכים הללו שזורים בנוכחות הגלובלית של הארגון. כלומר, היה עלינו לשתף את ה- Best practices בין כל האיזורים הגיאוגרפים, ובין כל מנהלי הגיוס במקומות מרוחקים. ובד בבד לשאוף באופן תמידי לייעול התהליכים הגלובליים, ולשנות את המדיניות הגלובלית בהתאם לצרכים, בכל אחד מאיזורי הפעילות של החברה, כולל באיזורים החדשים".

 תוכלו לפגוש את גלית דנא ולשמוע עוד על נושא הרצאתה בכנס הגיוס שיתקיים ב-1 באוקטובר בכפר המכביה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה