שיתוף

בתוך כל ההתפתחויות בתחום הדיגיטל, כמו המעבר למיסרונים בנייד ולהודעות דואר אלקטרוני, ממשיך הדואר להיות שירות חי ובועט. שורשי מערכת הדיוור המודפס נעוצים בכל קהילה ועונים על מגוון רחב של צרכים שלא ניתן להעבירם באמצעות דואר אלקטרוני או באמצעים אלקטרונים אחרים.

תעשיית הדואר העולמית מגלגלת כשני טריליון דולר בשנה בכל העולם והיא אחראית ליותר מ-20 מיליון מקומות עבודה. אלא שבדומה לסוגים אחרים של תעשיות ותיקות, השתלטות הטכנולוגיה והפס הרחב דחקו אותה לקרן זווית. מכאן קצרה הדרך להספדי הדואר כשירות שעומד לעבור מהעולם.

מוקדם מדי להספיד את המכתבים המודפסים

מדוע? משום שפלטפורמות חדשות ממשיכות להמציא את עצמן מחדש: על אף כל ההספדים, ההתפתחויות מעטפות - מכתב בקליקהטכנולוגיות והעובדה שהדואר קיבל תדמית של עולם ישן שעבר זמנו, מתברר כי מכתבים מודפסים ממשיכים להישלח בכל העולם.

כולנו זוכרים כי בתקופה שהטלוויזיה נכנסה לבתים הוספדו הרדיו והקולנוע. מאז, כל ההספדים נמוגו אל מול העובדה שהרדיו ממשיך להמציא את עצמו מחדש, מתאים עצמו לפלטפורמות הדיגיטליות החדשות, מייצר סיטואציות צריכה חדשות ומרחיב את המודלים הכלכליים שלו.

גם הקולנוע שרק לפני כמה שנים נראה היה כי הוא עומד להעלם בתהום השכחה בשל ריבוי אפשרויות הצפייה הביתית, ממשיך לספק חווית צריכה אחרת, משודרגת מזו של הצפייה הביתית.

במילים אחרות, פלטפורמות ותיקות שהיתה ציפייה שיפנו את מקומן לפלטפורמות החדשות והנוצצות ויעברו מהעולם, ממשיכות להמציא את עצמן מחדש הודות לטרנספורמציה שמתאימה אותן לעולם הדיגיטלי.

המכתבים המודפסים נמצאים אמנם בקטגוריה מעט שונה מזו של הרדיו והקולנוע, משום שלמעשה אין דרך ממשית להתאים אותם לעולם הדיגיטלי. ובכל זאת, מחקרים רבים שנערכו לאחרונה מעידים שעוד מוקדם מדי להספיד את המכתבים המודפסים. מסתבר כי מכתב מודפס משמש, למשל, כאמצעי יעיל למינוף מכירות והגדלת רווחים, גם בעידן הדיגיטלי.

הדיגיטלי משלים – לא מחליף

המעבר מהמודפס לדיגיטלי מייצג למעשה את השינוי שחל באופני צריכת המידע. שינוי זה אמנם הפך את אפשרויות העברת המידע נגישות במהירות שלא היתה עד כה, אבל מתברר כי אף על פי כן, הוא לא סיפק תחליף ממשי לצורך הבסיסי של הצרכנים לנוחות, בהירות וזמינות של מידע.

​כך למשל, ממחקר מקיף שערכה הסוכנות הבינלאומית לדואר בשוויץ, (Universal Postal Union – UPU) עולה, כי בקנדה, לדוגמה, כ-86% מהתושבים מעדיפים לקבל את חשבונותיהם גם באימייל וגם בדואר מודפס הנשלח אליהם הביתה. הסיבה לכך היא שצרכנים מעדיפים לקבל את המידע החשוב להם בצורה פיזית ומוחשית, כדי להבטיח שלא יאבד או ישכח באוקינוס המידע שברשת.

זאת ועוד,  ממחקר נוסף של UPU עולה, כי לקוחות של ענקית התקשורת הצרפתית פראנס טלקום, שקיבלו חשבונות מודפסים לתשלום בדואר, שילמו אותם ארבעה ימים לפני משקי בית שקיבלו את החשבונות לאימייל (לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם).

מה ניתן ללמוד מהנתון הזה? ניתן להסיק ממנו כי המסמך המודפס גרם לאנשים לשלם מהר יותר. למותר לציין, כי ההשלכות על תזרים המזומנים של חברה בסדר גודל כזה הוא עצום.

החוט המקשר בין שיווק דיגיטלי לדואר מודפס

ממחקר אחר של ה-UPU, הכולל סקר שוק שבוצע על ידי חברת Ascent Group and Data Monitor עולה, כי שמונה מתוך 10 אנשים דיווחו כי קל להם יותר לקנות ברשת לאחר שקיבלו קטלוג מודפס מהחברה.

אין זה מקרה כי ספקיות רבות של מוצרי צריכה, בהן ענקית הריהוט השבדית איקאה, משקיעות מאמצים ניכרים במטרה למנף את מאמצי השיווק הדיגיטליים על ידי  חומרי שיווק מודפסים.

בדרום אפריקה, למשל, חנות אינטרנטית לממכר מוצרי חשמל ומטבח ביתיים  בשם Yuppiechef, נוהגת לשלוח מכתבים כחלק מאסטרטגיית השיווק הכוללת שלה. לדברי הבעלים, המכתבים המודפסים מאפשרים להם לבדל את החברה מול אינסוף האימיילים שנשלחים לתיבות הדואר של הלקוחות.

יתרה מכך, החומרים המודפסים שהחברה שולחת מכילים הרבה מעבר למידע הבסיסי שנשלח באימייל. כל חבילה המגיעה ללקוח כוללת מכתב אישי המהווה קטליזטור לרכישה אינטרנטית בטווח המיידי.

ממצאים חד משמעיים לטובת המודפס

בסקר שנערך על ידי חברת Target Marketing התבקשו מעסיקים למפות את ההחזר על ההשקעה (ROI) שנובע מרכישות של לקוחות. הסקר העלה ממצאים חד משמעיים לטובת המכתב המודפס שניצב בראש הרשימה עם 32% לעומת הניוזלטר: 22%, פרסום במנוע חיפוש: 6%, והודעת טקסט לטלפונים ניידים: 1%.

המסקנה העולה מכל הנתונים הללו היא, כי אנשים אוהבים לקבל מידע הביתה או למשרד במעטפה. עבור רבים, המכתב הפיזי מחייב תשומת לב. בפרט היום, עם 'עיוורון' הבאנרים ו'עיוורון' התוכן שברשת, רוב הלקוחות הפוטנציאליים הופכים פחות ופחות קשובים לשיטפון המידע המתפרץ מהרשת.

על הרקע הזה, דווקא מסמך מודפס מחייב התייחסות לתוכן. כאן טמונה הזדמנות מצוינת עבור חברות וארגונים, לא רק להעביר מידע, אלא גם למתג את עצמן, לשווק וליצור תשומת לב אישית.

​לכן, יותר ויותר חברות שמעוניינות לבדל עצמן, מגלות כי הפתרון הוא לייצר דיוור שיווקי בשני האפיקים במקביל: הדיגיטלי והמודפס.

השיקול הכספי

ברוב המקרים ההכרעה אם לעבור למשלוח מכתבים אך ורק דרך הדואר האלקטרוני או לבצע שירות דואלי של 'גם וגם' נשענת על השיקול הכספי. שכן חברה שתבחר לקיים מנגנון שליחה כפול, תצטרך להתמודד עם עלויות נוספות כמו עלויות הדפסה, ניהול נתוני החומר המודפס, מנגנון השליחה עצמו וכוח האדם הנדרש לשם כך.

הנשק הסודי

​אין זה סוד כי גם בעידן הדיגיטלי והרשתות החברתיות, המאפשר לעסקים להפיץ תוכן בקלות ובעלות מינימלית (או חינם), רבים עדיין טורחים ליצור, להפיק להדפיס ולשלוח דיוורים, קטלוגים ומכתבים אמיתיים.

​למה זה בעצם קורה? ודאי לא משום שבעלי העסקים דבקים בטכנולוגיה ישנה בצורה עיוורת או חוששים מפני המעבר לעולם הדיגיטלי. הם ממשיכים לשלוח דואר מודפס פשוט משום שהשיטה עובדת. דיוור מודפס הוא המקום המתאים ביותר להפגין תודה והוקרה לעובדים ולקוחות.

לקוחות, מועמדים לעבודה ועובדים כאחד, מעריכים את העובדה שהשקעתם כסף ומאמץ אמיתי כדי ליצור איתם קשר, לספק להם מידע או בידור, או להביע הערכה. ההכרה בהשקעה הזאת מגבירה את הערכתם ונאמנותם למותג ומגדילה את הסיכוי שיבחרו להיות או להישאר עובדים או לקוחות שלכם.

מצביעים ברגליים לטובת המודפס

זאת ועוד, מסקר שנערך בשנת 2014 עולה, כי כ-80% מהאנשים יקראו מגזינים ודיוורים מודפסים שהם מנויים אליהם או שקיבלו בחינם, אשר מגיעים בקביעות מעסקים שעימם יש להם קשר כלשהו. לעומת זאת כשנשאלו על הרגלי הקריאה שלהם בכל הקשור למדיה דיגיטלית השיבו אותם משתתפי הסקר כי יקראו את התכנים רק ב-20% מהפעמים.

הפתרון – ליהנות מכל העולמות

הפתרון לסוגיית העלויות והשקעת המשאבים הוא שירות כמו 'מכתב בקליק'. שירות זה מייעל את מערך ההדפסה ללקוחות, חוסך עלויות הנובעות מניהול נתונים, כוח אדם וזמן. השירות מספק מערך שלם של עיצוב, הדפסה ביול ושליחה עבור הלקוח במחיר של בול בלבד.

אתם מוזמנים לקרוא על שירות מכתב בקליק: שירות המדפיס ושולח את המכתבים שלכם עבורכם. הטבה של 50 שקלים להתנסות עם השירות. ניתן לברר פרטים בטלפון: 03-5376031 וכן בטלפון נייד: 054-7918256 ובאתר 'מכתב בקליק'. 

אירוע סוף שנה למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה