איך לשמור על הפרטיות שלכם בעבודה

איך לשמור על הפרטיות שלכם בעבודה

כיצד לשמור על המידע האישי שלך בטוח במקום העבודה

שיתוף
הגנה על מידע אישי

הגנה על מידע אישי

בעולם של היום, הנתונים שולטים. המידע האישי שלנו חשוף פעמים רבות ברשת ולא תמיד אנחנו ערים לכך. מאוד קשה לדעת מי עוקב אחר המידע האישי שלנו ומי עושה בו שימוש. גם במקום העבודה ועל אף שכמעט כל מקום עבודה מאבטח את הרשתות שלו, חשוב להגן ככל האפשר על המידע האישי והרגיש.

בכל יום כמעט, נראה כי מדווחת הפרה חדשה של מידע. למעשה, חשיפת נתונים הפכה כל כך נפוצה שהשאלה היא כבר לא "אם" אלא "מתי" ינסו לפרוץ לנתונים שלכם.

בשנת 2017, כ- 2.6 מיליארד רשומות נפרצו. על פי מדד רמת הפרה של חברת האבטחה הדיגיטלית Gemalto. בערך אחד מכל 10 מקרי הפרה התרחשו על ידי "גורם פנימי זדוני", כלומר, מישהו מבפנים שחדר לנתונים של מישהו אחר עם המידע שהיתה לו גישה אליו.

בעבודה, כל אחד מאיתנו עשוי להיות פגיע לפריצה לנתונים ולכן, יש לנקוע צעדים חשובים והכרחיים על מנת לשמור על המידע האישי.

הצעד הראשון לשמירה על המידע האישי שלך הוא להכיר את זכויותיך כעובד.
לדוגמה, חשוב לדעת כי מעסיקים מוגבלים לגבי איזה מידע הם יכולים לבקש כחלק מבדיקת רקע. עם זאת, במידה מסוימת, חלק מהמידע שלך אינו בשליטתך. אבל זה לא אומר שאתה לא יכול לנקוט באמצעי זהירות. להלן חמישה שלבים לשמירה על פרטיות הנתונים האישיים שלך.

להקפיא את האשראי שלך

למעסיק שלך יש מספר תעודת הזהות שלך ועוד מגוון של מידע אחר, ואין הרבה מה שאתה יכול לעשות בקשר לזה. אולם אתה יכול להקפיא את האשראי שלך, כדי לשמור על גנבי זהות מפתיחת חשבונות חדשים עם מידע זה.

הרעיון הוא למעשה להפוך את הנתונים הללו לחסרי תועלת לפושע או אפילו למבקר פנימי, בין אם זה עובד שכיר במחלקת משאבי אנוש או באיזה משרד בממשל שמקבל את המידע שלך.

אנשים רבים לא טורחים להקפיא את האשראי שלהם כי הם חושבים שזה מסורבל, אבל גם הקפאה וגם ההפשרה אינם כל כך מסובכים. כל אחת מחברות האשראי מציעות שירות מקוון זה.

באמצעות הקפאה זו, גם אם האקר מקבל גישה למידע החברתי שלך, הוא לא יכול להשתמש בו כדי לפתוח כרטיס אשראי על שמך.

להיות ערני לגבי הונאות

ביום רגיל, כמעט אף אחד לא שולח לך דוא"ל כדי לבקש מידע אישי. לכן, אם אתה מקבל בקשה למידע כגון זיהוי פדרלי או מספרי חשבון הבנק, זה צריך להיות חשוד. (ואל תלחץ על קישורים כלשהם).

בכל פעם שאתה מקבל הודעת תקשורת מכל אחד בעבודה, אל תניח באופן אוטומטי שזה לגיטימי לבקש את פרטיך האישיים. תמיד בחן כל דוא"ל בפני עצמו, ותעדיף לספק פרטים אישיים פנים מול פנים ולא בדוא"ל. האקרים יודעים לזייף חשבונות אימייל של גורמים מהעבודה ואתה עשוי לחשוב שהבקשה נשלחה מגורם פנימי, גם אם היא לא.

אם אתה מקבל הודעת אימייל ואתה לא בטוח אם היא מקורית, קח את הטלפון והתקשר לשולח כדי לאשר שהוא זה שביקש שאתה תבצע את הפעולה המבוקשת.

תרגול סיסמת הגנה טובה

אתה יכול לחסוך לעצמך הרבה חרדות על ידי כך שתקשה על פורצים להיכנס לחשבונות שלך. זה מתבצע באמצעות סיסמאות שקשה לנחש (תוכל לחפש בגוגל את "הסיסמאות הטובות ביותר" ולקבל מגוון רחב של טיפים בנושא). בנוסף, חשוב לעשות שימוש בסיסמאות שונות עבור אתרים שונים.

אל תשתמש באותה סיסמה עבור פייסבוק, לינקדאין וטוויטר. וודאי שלא באותה סיסמת מייל שלך. אומנם זה קל לשקול להשתמש בסיסמא זהה עבור כל דבר, אבל זה לא מומלץ ויותר קל לפריצה.

לא משנה מה אתה עושה, לעולם אל תשאיר את הסיסמאות שלך על פתקים דביקים סביב השולחן שלך, וזכור לצאת מחשבונות חשובים לפני שאתה עוזב את המחשב שלך למשך זמן רב. שקול גם לאפשר אימות דו-שלבי עבור הדוא"ל שלך, שבו תזדקק לאישור אחר – כגון מספר הטלפון החכם או טביעת האצבע – יחד עם הסיסמה שלך כדי להתחבר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה