שיתוף

פרויקט התמודדות משאבי אנוש עם נגיף הקורונה

 

אמש פורסמו ההנחיות החדשות בדבר הקלה במגבלות על ארגונים ועסקים. על פי ההנחיות החדשות, יעלה שיעור העובדים בחברות וארגונים בממוצע בין 15 ל-30 אחוזים.

חברות מתחומי התעשייה, ההייטק והשירותים יוכלו להעסיק אף עובדים אף מעבר לכך אם יעמדו בתנאים של התו הסגול, הינו, לבדוק חום ותסמינים לכל עובד בכניסה למקום העבודה, ולאפשר מיקום תחנות עבודה, או עמדות עבודה,  במרחקים של שני מטרים זה מזה.

בנוסף, כל עובד שיגיע לעבודה יצטרך לעטות על פניו מסיכה שמכסה את פיו ואפו.

בכל מקום עבודה יהיה צורך למנות עובד שיחטא, בתדירות גבוהה, את כל המשטחים, השירותים ושאר האיזורים הכלליים.

המעסיק יצטרך לוודא שיש מספיק בקבוקי אלכוג'ל המפוזרים במקומות רבים ככל האפשר בארגון, והעובדים ידרשו לחטא את ידיהם בתדירות גבוהה.

שימו לב, במקומות שמחלקים לעובדים כפפות חד פעמיות, אין די בזוג כפפות אחד לכל היום. אם שמים כפפות יש להחליף אותן בתדירות גבוהה.

אם לא ניתן לחלק מספיק כפפות ולהקפיד על כך שכל עובד יחליף כפפות במהלך היום בתדירות גבוהה, הרי שעדיף כבר ללא כפפות כלל.

הסיבה לכך היא שכאשר יש כפפות על הידיים, אנשים מרגישים בטוחים ומוגנים ולכן לא מקפידים על חיטוי ושטיפת הידיים באותה מידה כמו כאשר אין כפפות על ידיהם.

אחרי הכול, הווירוס יכול להימצא על הכפפות, בדיוק באותה מידה שהוא נמצא על הידיים החשופות.   

כדי לחסוך את הביורוקרטיה, לא יאלצו הארגונים לקבל היתר מהרשויות. במקום זה, כל מקום עבודה יצהיר כי הוא עומד בתו ויהיה על כך פיקוח.

בשלב זה עוד לא ברור לחלוטין האם הפיקוח בפועל יתבצע על ידי המשטרה הכחולה או על ידי העיריות באמצעות פקחים.

בארגונים בהם נהוג לצאת להפסקת סיגריה, יהיה צורך להקצות מקום מרוחק ככל האפשר משאר העובדים.

בנוסף, עדיף שהיציאה לפסקת סיגריה תעשה בבודדים, וגם אם יוצאים בזוגות, יש להקפיד על מרחק של שני מטרים ממעשן אחד לשני. אחרי הכול, יציאה לעישון סיגריה צריכה להתבצע כמו אכילת ארוחת צוהריים. בבודדים ובמרחקים.

כך או כך, ארגונים שיכולים להעסיק עובדים מהבית, עדיף שימשיכו בשיטה זו.

פרט לעובדה שזה חוסך בעלויות תחזוקת המקום (חשמל, מים וכד'), זה גם יחסוך את הזמן והמשאבים הנדרשים כדי לתפעל את המקום עם כל ההנחיות לגבי חיטוי, מינוי עובד שיקפיד על כך שלכל העובדים יש מסיכות וכד.

המצב הנוכחי, שמאלץ לעבוד תחת מגבלות והמנעות מהדבקה, ימשך עוד הרבה מאוד זמן.

כל ארגון צריך להערך לקראת תקופה שתדרוש אורך נשימה ארוך במיוחד. לכן, היום, יותר מתמיד, יש צורך בללמד את המנהלים איך לנהל עובדים מרחוק.

צריך לדעת איך לנטר את התפוקה והאיכות של כל עובד, איך לבדוק נוכחות באמצעים דיגיטליים, איך לעודד את העובדים להגיע להישגים ולהשיג יעדים, איך לקיים פגישות צוות דרך אפליקציות, איך להכיר ולהוקיר באופן פומבי הישגים של עובדים ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה