שיתוף

זקני עולם הארגונים לא זוכרים תקופה שהיא כל כך רבת תהפוכות ושינויים ההופכים סדרי עולם. המרכיב שמניע אל גלגלי המהפיכה, הוא פלישתם הצפויה של הרובוטים, אל כמעט כל תחום, ענף ותעשייה.

כדי להתמודד עם המהפיכה הזאת ולשרוד אותה, מוטל על כל אנשי הארגון, מהמנכ"ל עד אחרון העובדים, להיות שותפים מלאים לחזון ולמטרות החברה.

על כולם לעבוד כתף אל כתף למען עתיד טוב יותר על אף כל האתגרים הכרוכים בשינויים התכופים שחלים כיום בשוק, המהווים את ראשיתה של מהפיכת הרובוטים והבינה המלאכותית. לכולם כבר ברור כיום שלאחר המהפיכה, שוק העבודה לא יחזור לעולם למה שהיה קודם לכן.

המטרה, שצריכה להנחות בשלב זה את הנהלות הארגונים, היא לבצע את השינויים תוך כמה שפחות קשיים וחרדות לעובדים.

לשם כך, על הארגון לבצע את השינויים תוך עידוד מוטיבציה בקרב העובדים להתגייס לביצוע השינויים ואף להיות להוטים להתגייס לכך, כדי שהמעבר יהיה חלק ככל האפשר, תוך הפחתת מספר המכשולים.

עובדים שמורגלים לתרבות ארגונים שבה השינויים הם חלק בלתי נפרד מההתנהלות היומיומית בחברה, יחושו פחות מאויימים ופחות מוצפים בדרישות שהם לא יודעים איך להתמודד איתן, בכל פעם שיוזמה חדשה דורשת מהם להסתגל למצבים חדשים.

ארגון שרוצה להצליח בעולם העבודה העתידי, חייב להנחיל לעובדיו את ההבנה כי יש צורך מהותי בשיתוף פעולה בין עובדים למנהלים, באופן שחוצה את גבולות הארגון ואף באופן שחוצה גבולות גיאוגרפיים.

כדי שניתן יהיה להנהיג שינוי שהינו משנה סדרי עולם, על המנהלים בכל הדרגים לעבוד באופן צמוד לעובדים ולהנהלה הבכירה בעת ובעונה אחת, במטרה לבסס הבנה משותפת של האופן שבו השינויים קשורים למטרה הכוללת של החברה.

לשם כך, על המנהלים לקיים שיחות כנות עם העובדים ועם ההנהלה הבכירה כאחד, לגבי האתגרים שמגלם השינוי.

עליהם לעשות הכול כדי להבטיח שהציפיות של כולם יהיו מציאותיות וניתן יהיה ליישם את השינוי בצורה שתמנע מהעובדים לחוש מבולבלים, חרדים או לא מוערכים.

המשמעות היא שצריכה להיות מעורבות פעילה של מנהלים בדיונים ברמה גבוהה אודות אסטרטגיות היישום של השינוי.

ממחקר של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ, שנערך בארבע מדינות באירופה עולה, כי מנהלים בכירים וזוטרים כאחד, חייבים לפעול כדי שהמסר שיועבר לעובדים בעת השינוי הוא, כי שינויים לטווח הקצר נמצאים בתיאום מלא עם החזון ארוך הטווח של הארגון.

כשליש מהעובדים בצרפת, גרמניה, ספרד ובריטניה, השיבו לסקר של גאלופ כי הם 'מסכימים מאוד' שלהנהגת החברה יש כיוון ברור לארגון.

אבל רק כ-21% השיבו כי הם 'מסכימים מאוד' שהנהגת החברה שלהם גורמת להם להתלהב מהעתיד בעקבות השינוי.

כ-22% השיבו כי הם לא דואגים מכך שבשנים הקרובות הרובוטים יחליפו אותם בתפקידם בחברה.

אחת המסקנות אליה הגיעו החוקרים של גאלופ היא, שתקשורת תכופה על עתידו של הארגון יכולה להועיל מאוד להקלה על חרדות העובדים לגבי עתידם בחברה.

עוד עולה מהמחקר, כי רמת המוטיבציה של העובדים עולה מאוד בכל הנוגע לטיפול בפערי המיומנות שלהם, כאשר הם מבינים את המטרות והחזון של הארגון שלהם ומזדהים איתם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה