איך יכולה הטבת ביטוח בריאות ארגוני לבדל את הארגון ולמשוך טלנטים

איך יכולה הטבת ביטוח בריאות ארגוני לבדל את הארגון ולמשוך טלנטים

הטבה כספית מהותית שלא דורשת מהארגון הוצאה גדולה, ובד בבד מסייעת רבות לשימור עובדים ולהגברת מחוברותם לארגון

שיתוף
ביטוח בריאות פרטי לכל הארגון

ביטוח בריאות קבוצתי

המאבק על עובדים טובים ומוכשרים הולך וגובר, ויחד איתו גובר הצורך של מנהלי משאבי אנוש להיות יצירתיים בכל הקשור למיתוג מעסיק, חווית עובד, חווית מועמד, התווית מסלול קידום למועמדים בשלבים שטרם גיוסם, פריסת שלל הדרכות והכשרות בפני מועמדים שמחפשים מקום שיוכלו להתפתח בו ועוד מגוון רחב של גורמים שאמורים למשוך אל הארגון את המועמדים הטובים והמתאימים לו ביותר. ברקע קיימת תמיד גם סוגיית השכר. חברות שיכולות להציע שכר גבוה ואפשרויות לקידום מהיר בשכר זוכות בדרך כלל לעדיפות.

כל זה טוב ויפה אבל אין כאן בידול. רוב הארגונים מציעים את מה שכולם למעשה מציעים. כדי להיות אטרקטיביים יותר מאחרים, חשוב מאוד לצאת מהקופסה ולהבליט גורמים מבדלים. משהו שיגרום למועמדים טובים ביותר להבחין בארגון הספציפי מבעד לכל שאר ההצעות וההטבות.

לא מוצר מותרות

אחת הדרכים שנמצאו יעילות לעשות זאת היא להעניק לעובדים ביטוח בריאות קבוצתי באמצעות הארגון. יש חברות, בעיקר הגדולות והרווחיות ביותר, שכבר מעניקות ביטוחי בריאות לכל העובדים כעניין שבשגרה. אבל בחברות רבות אחרות ההטבה הזאת פחות נהוגה או שהיא שמורה רק לשכבה הבכירה. חשוב להבין, שביטוח בריאות פרטי לכל המשפחה הוא כבר מזמן לא מוצר מותרות, אלא נתפס כמוצר חיוני. אף שקופות החולים מציעות ביטוחים משלימים, הם אינם מקיפים כמו אלו של חברות הביטוח הפרטיות, וחסרים בהם מרכיבים כמו למשל השתלות איברים, טיפולים מיוחדים בחו"ל, תרופות שאינן בסל התרופות וכו'. ביטוחי בריאות פרטיים מכסים את הפערים הללו ומספקים מענה רחב כמו גם נגישות טובה יותר לפרוצדורות הרפואיות בבתי חולים פרטיים (או החזר תשלום עבור טיפול בבתי חולים ציבוריים).

הטבה כספית מהותית: פרמיות מוזלות בתנאים מועדפים

כאן נכנס לתמונה ביטוח הבריאות המאורגן של מקום העבודה. ראשית, ביטוח בריאות לעובד, גם אם הארגון משתתף רק באופן חלקי בפרמיה החודשית או אפילו לא משתתף כלל, מהווה הטבה כספית ממשית. הפוליסה המשותפת לכל עובדי הארגון (ובני משפחותיהם) מאפשרת לארגון להציע לעובדיו פרמיות מוזלות, בתנאים טובים יותר מאלו שיקבלו עם אותם מאפייני בריאות, בפוליסה פרטית שלא באמצעות מקום העבודה. עלותה של פוליסת בריאות פרטית משפחתית (שלא במסגרת הארגון) יכולה להגיע לאלפים רבים של שקלים בשנה ולעיתים אף מעבר לכך.

לעומת זאת, פוליסת ביטוח בריאות קבוצתית שמוענקת במסגרת הארגון, היא זולה משמעותית מפוליסות בריאות פרטיות. זאת ועוד, ארגונים שכוללים את פוליסת הבריאות לעובדים כחלק מחבילת התגמול, משלמים בדרך כלל את הפרמיה עבור הביטוחים הבסיסיים, בעוד שהעובד יכול להוסיף בגין מרכיבים נוספים שהוא רוצה לכלול בפוליסה. כך שלעובד יש הטבה כספית מהותית בעוד שהארגון לא סופג את מלוא העלות. בנוסף להטבה הכספית, מאפשרת פוליסה כזאת לעובדים לקבל שירותים רפואיים בזמינות ובאיכות גבוהות.

המחשת מחוייבות הארגון לעובדים

פרט לעובדה שהטבה כזאת יכולה למשוך אל הארגון מועמדים טובים, היא גם מאפשרת לצמצם משמעותית את מספר ההיעדרויות מהעבודה, ממחישה את מחוייבות הארגון לעובדים ובכך עשויה להגביר את מחוברותם של העובדים לארגון, ולא פחות חשוב – משמשת עוגן חשוב ביותר לשימור עובדים.

יתר על כן, לפוליסת ביטוח בריאות שמוקנית לעובדים על ידי הארגון יש כמה יתרונות חשובים נוספים על פני פוליסה פרטית שנרכשת באופן עצמאי על ידי העובד. ראשית, בעוד שפוליסה פרטית אישית הוא מוצר מדף המוגדר מראש, ולכן כוללת כיסויים מסויימים שלא תמיד נדרשים לכל מבוטח, הרי שפוליסת הבריאות שנרכשת על ידי הארגון נתפרת באופן ייחודי לכל עובד על פי הצרכים האמיתיים שלו ושל בני משפחתו. שנית, תקרות הכיסויים בפוליסת הבריאות של הארגון גבוהות יותר מאלו של הפרטיות שנרכשות באופן עצמאי, ומאפשרות להעניק למבוטח הגדרות משופרות, מה שלא מתאפשר בפוליסת בריאות פרטית שנרכשת באופן עצמאי.

לא צריך הצהרת בריאות

היתרון השלישי הוא כאמור, העלות הנמוכה יותר לעובד, לעומת פוליסות שנרכשות באופן עצמאי. והיתרון הרביעי מתבטא בכך במקרים בהם הארגון מכסה את עלויות הפוליסה, אין חובת הצהרת בריאות. זו הטבה חשובה מאוד לעובדים עם בעיות רפואיות, שבפוליסה עצמאית אולי לא היו מקבלים אותם. יתרה מכך, העובד יכול לצרף את כל בני משפחתו לפוליסה באותם התנאים בדיוק (ללא הצהרת בריאות, ובעלויות נמוכות משמעותית). היתרון החמישי מתבטא בכך שבביטוח קבוצתי יש הרבה פחות חריגים ביחס לרשימת החריגים בפוליסות בריאות פרטיות שהעובד מצטרף אליהם באופן עצמאי. לכן בפוליסות הבריאות של הארגון, ניתן לממש הרבה יותר זכויות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה