שיתוף

עובדים שעברו את גיל 40 הם לעתים קרובות מנוסים מאוד, בעלי הכרות רבות וידע יקר מפז. במהלך שנות עבודתם הרבות צברו עובדים אלה מומחיות מקצועית וידע בהתנהלות בתוך התרבות הארגונית.

הידע המקצועי שלהם, בד בבד עם הניסיון שלהם בכל מה שקשור בהשתלבות מהירה בתרבות ארגונית של חברות, הופכים אותם לעובדים בעלי ערך רב, ומסייעים להם לבצע משימות עם חיכוך מינימלי.

כמו כל העובדים, לעובדים בגילאי 40-60 פלוס יש צרכים פסיכולוגיים בסיסיים, כמו למשל לדעת מה מצפים מהם בעבודה ולהרגיש שלדעה שלהם יש משקל.

מחוברות גבוהה – תפוקה גבוהה יותר 

כל עוד צרכים אלה מתמלאים, עובדים בגילאי 40-60 פלוס הם עובדים שהתפוקה שלהם גבוהה יותר, הם עובדים טובים יותר ויעשו מעל ומעבר לנדרש כדי לזכות במשרה. במילים אחרות, הם יהיו מאוד מחוברים לארגון ולתפקידם.

מצד שני, אם מתעלמים מהצרכים של עובדים בגילאי 40-60 פלוס, במקרים רבים זה יגרור ירידה  בביצועים שלהם, בלי קשר להיקף הניסיון.

סקר שנערך על ידי גאלופ מצא, כי מידת המחוברות של עובדים אלה לארגון היא זו שבעיקר משפיעה על התפוקה והאיכות של עבודתם, בעוד שלקביעות בעבודה יש חשיבות משנית בלבד עבורם.

תרומה רבה לארגונים ברמה הכלל עולמית

הניתוח של גאלופ מראה, כי ניסיונם העשיר של העובדים בגילאי 40-60 פלוס ומומחיותם, המתפרסים על עשרות שנות ניסיון, יכולים לתרום רבות להגברת הביצועים של המגזר העסקי ברמה כלל עולמית.

אלא שבפועל, מגלה הסקר של גאלופ, רק כשליש מהעובדים בגילאי 40-60 פלוס אכן חשים מחוברים לארגון. לכן השאלה היא מה ניתן לעשות כדי שארגונים יוכלו להפיק את המירב והמיטב מניסיונם ומומחיותם של עובדים בגילאי 40-60 פלוס.

סקרים של גאלופ שמתפרסים על פני כמה עשרות שנים מראים, כי יש פתרון ברור אחד למיצוי הפוטנציאל של בני הארבעים עד שישים פלוס: העצמת מנהלים על ידי הפיכתם למאמנים המטפחים את המעורבות ברמה עולמית.

מניתוח הסקרים עולה, כי באמצעות החוזקות של המנהלים, רמת המחוייבות שלהם והדרך בה הם עובדים עם הצוותים שלהם ברמה היומית, מהווים המנהלים כ-70% מהשונות במידת המעורבות והמחוברות של הצוות. במילים אחרות, מנהלים הם אלה שביכולתם להגביר או להפחית את רמת המחוברות של הצוות.

מנהלים מצויינים יכולים להפיק ביצועים מצויינים מהצוות כאשר הם עונים על צרכי העובדים. הם ממשיכים לפתח את העובדים הכפיפים להם, ומתמקדים במה שעושה כל אחד מחברי הצוות בצורה הטובה ביותר. גישה זו הוכחה כיעילה ביותר להגברת התפוקה והביצועים.

עורכי המחקר של גאלופ ממליצים למנהלים לשקול הענקת הזדמנויות לבני ה-40-60 פלוס ללמוד ולצמוח בעבודה. הסקר גילה כי רק שלושה מתוך 10 עובדים בגילאי 40-60 פלוס השיבו 'מסכים מאוד' כאשר נשאלו אם הם מקבלים הזדמנויות כאלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה