שינוי במדיניות הפרטיות של פייסבוק יאפשר לרחרח אחר מועמדים

שינוי במדיניות הפרטיות של פייסבוק יאפשר לרחרח אחר מועמדים

רשת פייסבוק כבר אינה מאפשרת להגדיר פרטיות וניתן כעת להגיע לכל משתמש. זה אומר שמחפשי עבודה יצטרכו להיות זהירים מאוד, ולא בטוח שהמעסיקים יוכלו לכרות מהמדיה מידע מועיל לסינון.

שיתוף
פייסבוק ומשאבי אנוש

המושג "פרטיות" עבר שינוי מהפכני מאז שהאינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים ועוד יותר מהרגע שהרשתות החברתיות החלו לפרוח. אם עד לא מזמן רק ידוענים מהדרג של ליהיא גרינר ועד משפחת המלוכה הבריטית נאלצו להיאבק על הפרטיות שלהם (טוב, אולי ליהיא גרינר היא לא דוגמה מוצלחת, אבל הרעיון ברור), היום ההגנה על הפרטיות הופכת מקור לדאגה עבור רבים, בעיקר אלה הפעילים ברשת. פעם היה מספיק לחמוק מעדשות מצלמה ומזרקורי במה; היום צריך לעיין בתשומת לב בהגדרות המשתמש ברשתות החברתיות.

החדשות הטריות בתחום הסכנה לפרטיות רלוונטיות בעיקר למחפשי עבודה: רשת פייסבוק שינתה את הגדרות הפרטיות שהיא מספקת, כך שכעת ניתן למצוא כל משתמש ומשתמשת באמצעות כלי החיפוש של האתר. הדגש הוא על "כל". לפני כן משתמשים יכלו לקבוע האם הם רוצים או לא רוצים להופיע בתוצאות החיפוש, אבל ב-10 באוקטובר, די בשקט, המתכנתים של הרשת הסירו את מרכיב הפרטיות מהגדרות המשתמש.

ב-13 באוקטובר, פרסם מייקל ריכטר, מנהל הפרטיות (CPO) של פייסבוק, הודעה שמטרתה להסביר את השינוי או לגרום לציבור לא להתרגש ממנו, תלוי את מי שואלים: "… ההגדרות גרמו לכלי החיפוש להיכשל מדי פעם. לדוגמה, אנשים אמרו לנו שהיה מבלבל לחפש מישהו שהם מכירים באופן אישי ולא למצוא אותו או אותה בתוצאות החיפוש, או כאשר שני אנשים היו באותה קבוצת פייסבוק ולא יכלו למצוא זה את זה באמצעות החיפוש." הסיבה השנייה לבלבול שריכטר ציין מתקבלת על הדעת, אבל הסיבה הראשונה היא בדיוק המטרה שלשמה נועדו הגדרות הפרטיות: יש אנשים שלא רוצים להימצא.

תקלה באותנטיות

יהיו הסיבות אשר יהיו, המשמעות של השינוי היא שכעת כל מי שיש לו דופק וחיבור לאינטרנט יכול למצוא אתכם, ואם אתם אנשי משאבי אנוש, אתם יכולים להגיע כמעט אל כל מועמד אפשרי וכמובן להשתמש במידע שנחשף בפורפיל הפייסבוק כדי לסנן מועמדים שהגיעו אליכם ביוזמתם, אך עדיין נדרש ממכם לקחת את זה בעירבון מוגבל.

לפני כמה חודשים התפרסם סקר של CareerBuilder שבו נמצא ששניים מתוך כל חמישה מעסיקים משתמשים במדיה החברתית כדי לסנן מועמדים, עלייה קלה בהשוואה לשנה שעברה, ואנו משערים שהמגמה תימשך. בין המעסיקים, 43% אמרו שמצאו ראיות "מפלילות" בפרסומיהם של מועמדים – תמונות לא ראויות או הערות בעייתיות. הראיות האלה תרמו להחלטותיהם של מגייסים לדחות מועמדים מסוימים.

מבחינתם של מחפשי העבודה, משמעות הדבר היא שהם צריכים להזדרז ולהתחיל במבצע ניקיון של "הבתים" המקוונים שלהם וכמובן גם לשמור עליהם נקיים ולהיות זהירים בכל הפרסומים שהם מייצרים מעכשיו והלאה.

כלומר, כאשר שני הצדדים מודעים לכך, לא נותר למעסיקים או למגייסים אלא לתהות עד כמה המודיעין הפנימי שמספק פייסבוק על מועמדים משקף את מהותם האמיתית. ייתכן שטשטוש גבולות הפרטיות יעזור למעסיקים לגלות יותר, אך מנגד ייתכן שהתמונה המשתקפת לא תהיה אותנטית. דבר אחד בטוח: אם ייחשפו פרסומים ואמירות מהסוג המלוכלך, יהיה ניתן להסיק שהמועמד חסר מודעות למה נכון ומה לא נכון, או סתם לא מועדכן במה שקורה במרחבים הווירטואליים. איכשהו נראה כאילו השינוי בפייסבוק יוצר מפסידים בלבד, לפחות בתחום התעסוקה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה