רווחה פרסונלית להגדלת שביעות הרצון של העובדים

רווחה פרסונלית להגדלת שביעות הרצון של העובדים

לרווחה פרסונלית, אישית, ישנה השפעה חזקה על שביעות הרצון של העובדים מהארגון ועל הגדלת מעורבותם בו

שיתוף

מוטי לוי מנכ"ל חבר, יסביר בהרצאתו בכנס הרווחה השנתי 2016, שיתקיים ב- 19 ביולי בכפר המכביה, על יישום והטמעת תוכנית רווחה פרסונלית בארגונים, המבוססת על תכניות הרווחה המתקדמות של מועדון חבר.

"רווחה פרסונלית היא רווחה שמותאמת לצרכיו של העמית במועדון חבר, או לחילופין לעובד בארגון. הפתרונות אינם גורפים לכל העובדים והמחלקות, אלא מותאמים אישית לשכבת הגיל ולצורך הספציפי של העובד בגיל ובשלב החיים בו הוא נמצא." אומר מוטי לוי.

"אם עובד בארגון נמצא בנקודה מסוימת בחיים בו הילדים שלו עדיין קטנים והמיקוד המרכזי בחייו הוא במשפחה, על מחלקת הרווחה ארגון לגעת בתחום הזה. אם מדובר בעובדים בגילאים צעירים, על תכניות הרווחה להיות מותאמות לגיל הצעיר יותר. אם מדובר בעובדים מבוגרים שעתידים לפרוש לגמלאות, על תכנית הרווחה שלהם להתמקד בעיקר בכל נושא הפרישה והפנסיות כמו גם העתיד הכלכלי של הפורשים." מסביר לוי.

כיצד תכנית הרווחה הפרסונלית מיושמת בחבר?

"בחבר פתחנו מספר מערכות ותהליכי עבודה אשר מאפשרים להביא לאופטימיזציה של תכנית הרווחה הפרסונלית שלנו לעמיתים. יש לנו תשתית מידע שמנתחת את פעילות העמיתים בחבר וכן תשתית טכנולוגית המאפשרת ניתוח נתונים מקיף והתאמת ההטבות לכל אחד מהעמיתים בהתאם לפעילויות הקודמות שלו ועולמות התוכן המועדפים עליו. בכך אנו למעשה יכולים להציע לכל אחד מהעמיתים שלנו את הפעילויות וההטבות שסיכויי ההתאמה שלהן גבוהות עבורו.
מדובר במערכת BI שפותחה ע"י חבר שאוספת ומנתחת את כל הנתונים שקיימים בארגון ובאמצעות אלגוריתמים חכמים בוחרת את ההצעות המתאימות ביותר לכל עמית ועמית. באמצעות המערכת המתקדמת זה נעשה כמעט בצורה אוטומטית וכמובן אופטימלית."

מה היתרונות של ההתאמה הממוקדת פר עובד?

"היתרונות הם רבים. החל מרמת שביעות רצון הגבוהה של העמיתים שמקבלים את ההיצע הנכון ביותר עבורם, דרך חסכון בזמן כאשר הם לא נדרשים לעבור על כל ההטבות שלנו באתר. המטרה שלנו בחבר היא לשפר לעמיתים את רמת ואיכות החיים וכשהם משתמשים בשירותים שאני מציע נחסך להם כסף. 'חבר' אינו ארגון עסקי כלכלי רגיל והוא אינו נמדד ברווחים כי אם בתועלות שאני מייצר לעמיתים. לכן המטרה שלנו בחבר היא להגדיל כל הזמן את התועלות, אם באמצעות מוצרים כלכליים יותר עבור העמיתים או עידוד צריכה נבונה באמצעות השיטות של חבר.
התפישה שלנו בחבר היא שאנחנו עוטפים את העמיתים ב360 מעלות. עלינו לייצר מנעד של מוצרים מכל התחומים האפשריים. הן בתחום הפיננסי למשל מוצרים פנסיוניים, צמיחה כלכלית, תכניות ביטוח כדאיות ומשתלמות, בתחום הצרכנות, התרבות והפנאי, ועד ללימודים והשכלה, קורסים ולימודי העשרה.
עם השנים נצברו הרבה מאוד מוצרים ושירותים בחבר שלעיתים מקשים על העמיתים לדעת מה בנמצא. כשיש מגוון רחב מאוד זה מורכב יותר לנווט בכל השפע הזה ולכן מה שאנחנו עושים באמצעות הרווחה הפרסונלית – מכוונים את מידת ההתאמה של ההיצע לצורך של העמית לפי השלב בו הוא נמצא בחייו, לפי מקום מגוריו, על פי שימושים אחרונים שעשה באתר ועוד הרבה מאוד פרמטרים. בכך אנחנו מגדילים את הסיכויים שלו ליהנות מהתועלות הללו."

כיצד ארגונים יכולים ליישם רווחה פרסונלית בתוך הארגון?

"זה דורש שינוי בתפישה. על מחלקת הרווחה בארגון להפוך ממצב שהיא מספקת רווחה כללית לכל הארגון ולכל המחלקות בצורה זהה, לפעילויות רווחה שמותאמות לשכבות גיל שונות בהתאם לצרכיהן. ישנם ארגונים שפעילויות הרווחה בהן מוטות מעמד, פעילויות מסוימות למנהלים, אחרות לאנשי פיתוח וכד', על הארגון להתאים את הפעילויות גם לפי שכבות הגיל והצורך בכל גיל ולא רק בהתאם למעמד. היתרונות ברווחה פרסונלית הם המעורבות שזה מייצר אצל העובדים, כמו גם התמריץ ולעשייה וכן בנושא שימור עובדים וגיוס כישרונות לארגון."

מה הופך את חבר למועדון טוב?

"מה שעושה זאת בעיקר הוא הקשר עם העמיתים. יש לנו קשר בלתי אמצעי, עמוק ומתמשך עם העמיתים שלנו. אנחנו מדברים איתם, מבצעים סקרים על שביעות הרצון, ואנחנו זמינים ושקופים להם. הם יכולים לפנות אלינו בכל הערוצים, ובאופן תמידי, מה שמייצר אמון ותחושה של אחראיות הדדית. אנחנו לא גוף אמורפי, אנחנו נמצאים כאן עבור העמיתים שלנו ומספקים פתרון מהיר לכל צורך. זה משהו שלא תמיד קיים בכל החברות.

בנוסף, חבר מנגישה לעמיתיה את כלל המוצרים במקום אחד, הם לא צריכים לחפש יותר מידי. יש לנו אתר זמין ונגיש 24/7, הם לא צריכים לחכות למענה טלפוני והכל מוצג בצורה ברורה ומהירה. אנחנו משקיעים לא מעט בשירות, ואנחנו מתחדשים ומוספים הטבות כל הזמן. לאחרונה שדרגנו את אתר מובייל ואפשרנו הרחבה משמעותית של השירותים הניתנים תוך הדגשה של חוויית השימוש בו, כרטוס אונליין ועוד. בנוסף, למען החוויה האישית, אנחנו משתדלים לגעת בכל אחד מהעמיתים, עם הפתעה קטנה, מתנה, ברכה ליום הולדת, וציון נקודות משמעותיות שלהם בחיים." 

 

מוטי לוי מכהן כמנכ"ל 'חבר' מסוף שנת 2013. למוטי ניסיון עשיר של 15 שנים בתחום הניהול והתכנון האסטרטגי, התקציבי והפיננסי.
בעברו שימש מוטי במגוון תפקידים באגף כח אדם בצה"ל, אגף התכנון וביחידת 8200, כשבמסגרת תפקידיו היה אחראי על בניית תוכניות אסטרטגיות רב שנתיות לגופים מרכזיים בצה"ל, ריכוז עבודת צה"ל מול ועדת ברודט והטמעת המלצותיה בתוכניות העבודה השוטפות ועוד.
למוטי תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנהל עסקים – שניהם מהאוניברסיטה הפתוחה. 
במהלך כהונתו כמנכ"ל 'חבר' מקדם מוטי את החדשנות בחברה, את התחום הפיננסי ואת הרחבת הערך המוסף לעמיתים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה