קריירה בג'ינס

קריירה בג'ינס

החליפות אאוט – הג'ינס אין. מחקר עולמי מעלה כי כמעט 80% מהעובדים ברחבי העולם בוחרים בג'ינס כלבוש מתאים לעבודה

שיתוף
עבודה בג'ינס

עבודה בג'ינס

מחקר שערכה חברת Regus להשכרת חללי עבודה ברחבי העולם חשף כי 79% מהעובדים שנסקרו בוחרים בג'ינס כלבוש הולם לעבודה.

מהמחקר שערכה Regus בקרב כ – 40,000 אנשי עסקים ומנהלים ברחבי העולם כולל גם בישראל, עולה כי הלבוש העסקי המסורתי של חליפה והעניבה נתפס ע"י עובדים ברחבי העולם כרשמי מדי ויותר עובדים מעדיפים להגיע לעבודה בבגדים פחות פורמליים.

79% מאנשי עסקים רואים בג'ינס כפריט לבוש המתאים לעבודה במשרד ו – 52% בוחרים להגיע למשרד עם חולצות טי – שירט.

74% מאנשי עסקים ברחבי עולם מדווחים כי חליפה ועניבה בדרך כלל נחשבים פורמליים מדי עבור מקום העבודה המודרני. כפכפים וטרנינג עדיין נתפסים אצל 85% מהעובדים בלתי מקובלים במקום העבודה, בעוד ש כ -35% מהנשאלים ברחבי העולם מדווחים שסנדלים הינם פריט הנעלה מקובל.

עוד המחקר מעלה כי: 43% מהאנשים העובדים מהבית ציינו כי הם לעיתים נשארים לעבוד בפיג'מה, כאשר 20% מהם ציינו כי הם עובדים בבגדים תחתונים. עם זאת, 82% מהעובדים מהבית ציינו כי הם עוברים לביגוד רשמי יותר כאשר הם משתתפים בשיחות וועידה בווידאו.

מיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower ישראל, אומרת: "בעולם התעסוקה המודרני, בו סדר היום כולל פגישות רבות ויציאה מחוץ למשרד, רצוי להתלבש ייצוגי. אופן הלבוש הוא תעודת הזהות הראשונית של העובד, וכאשר העובד נמצא בפגישה עם לקוח פוטנציאלי למשל, הוא מייצג את הארגון כולו. יש לזכור שסדר היום המודרני הוא לעיתים בלתי צפוי, גם אם אין בלו"ז פגישה שמצריכה לבוש מיוחד, ייתכן מאוד שאחת כזאת תצוץ במהלך היום. לכן, גם אם לא נהוג במקום העבודה שלכם קוד לבוש רשמי, אני מציעה לשמור במשרד סט של חולצה ומכנסיים ייצוגיים.

אופן הלבוש, כמו הנראות הכללית של המשרד, משפיעים על האווירה הכללית והעשייה. יחד עם זאת, זוהי שאלה של נורמות במקום העבודה. ענפים מסוימים נחשבים ל"מעונבים" יותר, בעוד שאחרים נחשבים לפחות רשמיים.

אצלנו ב-MANPOWER נהוג קוד לבוש שנקרא "ביזנס קז'ואל". בימי חמישי, אנחנו מאפשרים לעובדים שלנו אווירה משוחררת יותר כחלק מ"יום חמישי בג'ינס". גם בעולם, אנחנו מזהים מגמה של מיתון ברשמיות קודי הלבוש.

כאשר מגיעים לראיון עבודה, חשוב להקפיד על לבוש תואם לארגון ולמעמד, המטרה בראיון עבודה היא להעביר את היכולות המקצועיות והכישורים, ולא למקד את תשומת הלב על אופן הלבוש."

דינה חזוט, סמנכ"ל השיווק בחברת יונידרס תדמית לייצור, שיווק מכירה והשכרה של ביגוד מקצוע, אומרת: 

"ישנם שלושה אלמנטים חשובים שאחד משלים את השני: הראשון הוא לכבד את הארגון, אם אנחנו מדברים על עובד בבנק או בקופת חולים שמטפל במגוון רחב של לקוחות חשוב שהבגד לא יהיה חשוף, לא יהיה שקוף, המדים או הבגדים צריכים להיות נגישים למגזרים שונים כמו המגזר הערבי והחרדי, ולתת מענה לכלל האוכלוסיה שבאה לקבל את השירות.

אלמנט שני הוא נוחות הלבישה הממושכת: הבגד חייב להיות נוח ונעים לעובד, שמייצג את החברה לאורך שעות ארוכות. כאשר האלמנט האחרון הוא הפרקטיות, כל פריט ביגוד חייב להיות מתאים לעובד שלובש אותו שישה ימים בשבוע, ומכבס אותו בתדירות גבוהה. הבגד צריך לשמור על איכות גבוהה לאורך זמן, למרות כביסה מרובה."

כנס מיזוגים ורכישות בהיבט המשאב האנושי

אין תגובות

השאר תגובה