עיריית רעננה: עובד מחתים כרטיס ביציאה – המחשב מכבה את עצמו

עיריית רעננה: עובד מחתים כרטיס ביציאה – המחשב מכבה את עצמו

פרויקט חדש באגף המחשוב בעירייה מבוסס על חיבור בין כרטיס העובד הממוחשב, שעון הנוכחות ועמדת העבודה שלו במשרד

שיתוף
שעון נוכחות

אגף המחשוב בעיריית רעננה וחברת סינאל יצרנית שעוני נוכחות, השלימו לאחרונה פרויקט IT, שנועד לחסוך בהוצאות החשמל של העירייה ולתרום להגנת הסביבה אגב כך.

הפרויקט, שנקרא "כיבוי מחשבים", מתבסס על חיבור בין כרטיס העובד הממוחשב, שעון הנוכחות לבין תחנת העבודה שלו במשרד. כך, בכל פעם שהעובד מעביר את כרטיס הנוכחות שלו בשעון, המחשב שלו מכבה את עצמו.

ענת ספקטור, ראש אגף המחשוב בעיריית רעננה: "כשהעובד יוצא מהמשרד, הוא מעביר את הכרטיס שלו בשעון הנוכחות הממוחשב, רכיב של Active Directory – מבצע הזדהות של העובד ברשת התקשורת המקומית  ומשדר את הפרטים למערכת NAC ((Network Access Control. המערכת הזאת מזהה באמצעות את סטטוס העובד מבחינת נוכחותו והיא זו ששולחת את הפקודה לכבות אותו".

כל הפעולות של דיווח של העובד באמצעות כרטיסו האישי בשעון על יציאתו,  דרך הזדהות , ועד ביצוע כיבוי המחשב מתבצע תוך הפעלת המערכת בזמן אמיתי וללא התערבות מפעיל.

אספקט נוסף לכיבוי המחשב האוטומטי הוא שיפור אבטחת המידע ומניעת הגישה לחומרים מסווגים על ידי גורמים שאינם מורשים.

ספקטור אומרת שהרעיון להקמת מערכת זו עלה "לאחר שהתברר לנו שעובדים רבים שוכחים לכבות את המחשב שלהם בתום יום העבודה, או שהמחשבים נותרים דלוקים מספר ימים במקרים שבהם העובדים יוצאים לחופשה או בעת מחלה. בשורה התחתונה מדובר בעלויות חשמל משמעותיות".

על פי תחשיבים שנעשו בעירייה, עלות שעת חשמל מחשב ומסך עומדת על כ-0.15 שקלים. המחשב אמור להיות כבוי כ-15 שעות ביממה. מאחר ובעירייה יש כ-1,000 משתמשי מחשב, העלות מתקרבת למיליון שקלים בשנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה