שאלות לסקר מעורבות ושביעות רצון במקום העבודה

שאלות לסקר מעורבות ושביעות רצון במקום העבודה

האם סקר שביעות רצון ומעורבות שנערך אחת לשנה באמת משקף את המצב בחברה? אם אתם באמת רוצים לדעת היכן אתם עומדים, שקלו ביצוע סקרים תכופים יותר

שיתוף
סקר מעורבות עובדים

סקר מעורבות עובדים

לא פשוט למדוד שביעות רצון במקום העבודה. יש לה תקופות של גאות ושל שפל שתלויות בחודשי השנה, ביום בשבוע ואפילו בשעה. התנודתיות במעורבות ובשביעות הרצון מושפעת גם מהפרויקטים שהאדם עובד עליהם, בצוותים שאיתם הוא משתף פעולה וביחסי הגומלין שלו עם מנהלו הישיר. עובדים שבאופן כללי שמחים בחלקם, עלולים להיות בלתי מעורבים ולא מרוצים כאשר הם עסוקים במשימות שגרה מייגעות כמו מילוי טפסים, מענה לדוא"ל וכתיבת דו"חות, על אף שהם מבינים שמשימות אלה הן חלק בלתי נפרד מתפקידם.

אושר במקום העבודה, מעורבות עובדים ויצירתיות במקום העבודה – עבור מנהלים האתגר הוא להפוך את כל אלה לחלק מיעדיהם. זה לא פשוט מאחר שכאמור, הם משתנים ובכל מקרה קשים לכימות ולהגדרה אופרציונלית. ג'סיקה מילר-מרל, מומחית למשאבי אנוש ולמדיה חברתית במקום העבודה, מזכירה בטור ב-blogging4jobs.com שסקר עובדים משמש כמעין תצלום-בזק של מקום העבודה ברגע נתון בזמן. לתצלומי הבזק האלה אפשר להתייחס כאל נקודות בגרף, לחבר אותן בקו ולראות האם מתקיימת מגמה כלשהי – ממש כמו שעושים עם נתוני רווחיות, תפוקה, הוצאות וכדומה. לדעתה של מילר-מרל יש לקיים סקרי עובדים יותר מאשר אחת לשנה, על אף שהם דורשים השקעה של זמן ושל כסף. מצד שני, גם למעורבות או אי-מעורבות של עובדים יש משמעות כספית. כדאי לזכור שאחד הגורמים לתנודתיות בשביעות הרצון הוא, שבדרך כלל עובדים מרוצים ממשרותיהם בששת החודשים הראשונים ואחר כך יש נפילה. לחברה כדאי לדעת היכן מצויות נקודות המעורבות ואי-המעורבות של העובדים החדשים והעובדים הוותיקים.

חברות רבות נעזרות בחברת הסקרים גאלופ, ואם אתם אנשי משאבי אנוש ותיקים, בטח כבר נתקלתם בה בשלב זה או אחר של הקריירה. היתרון בעבודה עם חברות סקרים ותיקות הוא ההשוואה שהן מספקות, תודות לנתונים בקנה מידה עצום שיש בידיהן, לתעשיות מקבילות ולנעשה בעולם. החיסרון הוא העלות הגבוהה של שירות שמספקות חברות סקרים, בעיקר אם אתם מסכימים עם מילר-מרל וחושבים שצריך לבצע סקר יותר מפעם בשנה. על מנת לבצע את הסקר ניתן גם להיעזר בכלים מקוונים כמו Survey Monkey, יישום סלולרי, או באמצעות פלטפורמות של הודעות טקסט.

אז מה שואלים?

חשובות הרבה יותר מהאמצעי הטכני שבו תבחרו, הן השאלות שיישאלו בסקר. מניסיונה של מילר-מלר השאלות הבאות יעזרו לכם להעריך את מידת המעורבות ושביעות הרצון במקום העבודה:

  1. אני יודע/ת מה מצופה ממני במקום העבודה.
     
  2. יש לי את החומרים והציוד הנדרשים על מנת לבצע את תפקידי היטב.
     
  3. בעבודה יש לי את ההזדמנות לעשות כל יום את מה שאני הכי טוב/ה בו.
     
  4. בשבעת הימים האחרונים קיבלתי הכרה או שבח על עבודה טובה שעשיתי.
     
  5. נראה שלמנהל/ת שלי או למישהו בעבודה אכפת ממני כאדם.
     
  6. יש מישהו בעבודה שמעודד את התפתחותי.
     
  7. נראה שבעבודה הדעות שלי נחשבות.
     
  8. המשימה או המטרה של החברה שלי גורמות לי להרגיש שעבודתי חשובה.
     
  9. שותפיי או חבריי לעבודה מחויבים לעבודה איכותית.
     
  10. יש לי חבר/ה הכי טוב/ה בעבודה.
     
  11. ב[מספר] החודשים האחרונים מישהו בעבודה דיבר איתי על התקדמותי.
     
  12. ב[מספר] החודשים האחרונים היו לי בעבודה הזדמנויות ללמוד ולצמוח.  

מילר-מלר אומרת שהמפתח לסקר מצוין ולהבנת העובדים הוא לא רק בחירת השאלות הנכונות ומדידתן, אלא גם יצירת אמות מידה להשוואה כדי להבין את הגאות והשפל. סקר חודשי יעזור לכם להבין את ההזדמנויות והאתגרים בצוותים לפני שהם הופכים לדבר גדול שצריך לגייס משאבים כדי להתמודד עמו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה