טיפול בלחץ במקום העבודה

טיפול בלחץ במקום העבודה

עבודה יכולה להיות כיפית אבל למרבה הצער לא תמיד זה כך. מה עושים כדי לשחרר את המועקה?

שיתוף

אין הרבה מקומות עבודה נטולי לחץ. רובנו עובדים עבור כסף והטבות כדי שנוכל לספק לעצמנו צרכים בסיסיים. יכול היה להיות נעים אילו העבודה הייתה כיפית ומאתגרת, אך רוב מקומות העבודה אינם כאלה, או שאולי המנהלים שלכם אינם עושים עבודה טובה! את הדברים כותב ברוס קלארק, מנכ"ל ונשיא ארגון המעסיקים CAI. בטור באתר משאבי אנוש Workplace Insights.

אם עשיתם כל מה שביכולתכם כדי לשנות דברים ועליכם להישאר בתפקיד, נסו כמה דרכים שמציע קלארק כדי לצמצם את אפקט הסטרס ולמנוע ממנו להפריע לכם במעגלים אחרים בחייכם.

NUTs – זה לא אגוזים. מדענים אומרים שרוב המתח בחיינו מקורו ב- NUTs- משימות מנדנדות לא גמורות (Nagging Unfinished Tasks), שמאלצות אותנו לחשוב על דברים שאנחנו אמורים לעשות אבל צריכים לדחות. האם יש לכם רשימה ארוכה של דברים לעשות במקום העבודה שנדחו ליום אחר וחוזרים במעגל פעם אחר פעם? אלה ה-NUTs. הדרך הטובה ביותר להיפטר מהם היא לעשות את החלק הלא נעים ראשון. כאשר תלכו הביתה יהיו לכם הרבה פחות דברים להריץ בראש כמו סרט רע. אז לכו וקיימו את השיחה ההיא, תקנו את הטעות, בצעו משימה משעממת, סיימו את הפרויקט חסר הטעם שהבוסים כל הזמן שואלים עליו. זה באמת עוזר. אולי תגלו שהעבודה אינה כה גרועה אחרי הכול.

גמישות. יותר ויותר מהעבודה יכולה להיעשות עם סדר יום ומיקום גמישים. במשרות רבות יש מקום כלשהו לגמישות כאשר יש רצון טוב אצל המנהלים וביצועים טובים אצל המועסקים. הייתם רוצים לעבוד פחות שעות? מה לגבי שעות מחוץ לסדר היום הרגיל? האם הייתם יכולים לפתוח את העסק עבור לקוחות משכימי קום (או ציפורי לילה) שכרגע אינם זוכים לקבל שירות? האם ניתן לבצע את העבודה בכל מקום שהוא? הייתם מעדיפים לעבוד ימים של עשר שעות או לעבוד כל סוף השבוע? כיצד הייתם יכולים לעשות יותר בפחות זמן עם פחות הפרעות בלתי הכרחיות? השאלה היא איזה שינוי במקום או בזמן יעזור לכם להתאים את העבודה לחייכם ויעזור למעסיק לספק שירותים ומוצרים טובים יותר? התמקדו במה שטוב לשני הצדדים ולא רק בצרכים שלכם. אולי תוכלו למצוא דוגמה לכך אצל מתחרה או בעסק דומה שאצלם זה עובד היטב. דברו עם המנהלים שלכם.

תכנית פעולה. אם כל ניסיונותיכם לגרום לעבודה להסתדר עם החיים נכשלו, אולי הגיע הזמן להמשיך הלאה. הצעדים הטובים ביותר קורים כאשר אתם יודעים מה אתם רוצים באמת ויש לכם תכנית כיצד להגיע לשם. יותר מדי אנשים עוזבים משרות באימפולסיביות בשל סיבות כמו "בשביל לא לנסוע כל כך רחוק בכל בוקר" רק כדי לגלות שכעת הם נוסעים אפילו יותר. עם תכנית עבודה אתם יודעים מה אתם רוצים ומוכנים להקדיש זמן להגדרת הצעדים שיביאו אתכם לשם. אתם צריכים גם את המשמעת העצמית שתגרום לכם להיצמד לצעדים אלו. זה עובד היטב כאשר היעדים חיוביים, ולא כאלה שמשמעותם הימנעות מסבל.

נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה