חבילות פרידה מעובדים

חבילות פרידה מעובדים

בתקופה של משבר כלכלי וקיצוצים כואבים - כיצד ניתן להפוך את התהליך לפחות כואב עבור העובדים המפוטרים? הכירו את חבילות הפרידה מהעובדים, שנותנות טעם טוב יותר לפרידה, מסייעות לעובד - וגם מועילות לארגון

שיתוף
חבילות פרידה מעובדים

סיטואציה של פרידה מעובד היא לרוב אינה קלה, במיוחד כאשר הנסיבות אינן נעימות. סיום העסקת עובד פירושו סופו של קשר עם אדם, שעד כה היה חלק פעיל במרקם החברתי והמקצועי בארגון. אולם עם היחס הנכון מצד המעסיק – הפרידה יכולה להיעשות בכבוד, להשאיר טעם טוב יותר, ועל הדרך גם להועיל לארגון. הפתרון שמאגד את כל זה נמצא בדמות טרנד חדש בעולם ה-HR: חבילות פרידה מעובדים.

מדוע לעסק כדאי להעניק חבילות פרידה מעובד שעוזב?

מעבר לערך החברתי וההומאני, השקעה בחבילות פרידה טומנת בחובה כמה יתרונות משמעותיים לארגון, עליהם עמד אתר recruiter.com ב-2012:

  1. צמצום חשש וחרדה בקרב העובדים ששרדו את גל הפיטורים
    חשוב לקחת בחשבון את ההשפעה של תקופת מעבר זו על העובדים הנותרים, כמו גם על מועמדים קיימים או עתידיים הנמצאים בשלבי הגיוס לחברה, העלולים להירתע מעבודה בחברה שמפטרת.
  2. הפחתת התנגדויות של העובדים המפוטרים להעביר ולשמר ידע
    הליך פיטורים לא נעים מוריד משמעותית את המוטיבציה של העובד. לא רק לעבוד עד סוף התקופה, אלא גם להעביר את הידע אל העובד הבא. יחס מכובד ומכבד כלפי העובד יצמצם את התופעה.
  3. שמירה על תדמית ומוניטין חיוביים
    יצירת יחסים טובים עם העובדים לשעבר מפחיתה השמצות אפשריות ותורמת למוניטין חיצוני חיובי. אך חוץ מזה, היא גם תורמת לשימור הטאלנטים הקיימים וגיוס של חדשים.

ומה קורה בשטח? מספר המעבידים המגלים אחריות ומסייעים לעובדים המפוטרים בארגון במציאת העבודה הבאה הולך ועולה בהדרגה בשנים האחרונות. הנה שניים מהם:

Nokia

בשנת 2011 נתקלה ענקית התקשורת בקשיים משמעותיים. כתוצאה, היא החליטה לפטר קרוב ל-4,000 מעובדיה. במסגרת "תכנית האחריות החברתית המקיפה" (The comprehensive Social Responsibility Program) שיזמה, החברה הציעה ארבעה נתיבי תמיכה לעובדים המפוטרים:

  • עבודה חדשה בתוך החברה – Nokia שאפה לשמר כשרון במידת האפשר, על ידי מתן ייעוץ קריירה בכדי לסייע לעובדים לזהות הזדמנויות עבודה אחרות בתוך החברה.
  • עבודה חדשה מחוץ לחברה – Nokia ניצלה את רשת הקשרים העסקיים הענפה שלה ויצרה פורטל עבודה ייעודי המקשר את העובדים ישירות עם החברות, תוך ליווי וסיוע צמוד לעובדים. כל העובדים קיבלו "תקופת חסד" של חודשיים לפחות לפני הפיטורים בפועל.
  • יזמות – נוקיה הציעה לעובדים הדרכה, מימון וסיוע בזיהוי הזדמנויות עסקיות ושותפויות למעוניינים בפתיחת עסק חדש או חברה בעצמם.
  • חידוש קריירה – נוקיה שיתפה פעולה עם ארגונים מקומיים בכדי ליצור הזדמנויות תעסוקה חדשות לעובדים המעוניינים בשינוי קריירה. זאת באמצעות סיוע כלכלי לארגונים ללא-מטרות רווח והקמת מיזמים ומחקרים משותפים.

Capital One

חברת הבנקאות והפיננסים הגדולה החליטה לסגור בשנת 2012 את אחד מסניפיה בעיירהSalinas  בקליפורניה, מה שהביא לפיטורי 800 עובדים. להחלטה זו הייתה השפעה רבה על הקהילה הקטנה שבעיירה (150 אלף תושבים בלבד).

עם ההודעה על סגירת הסניף, החברה התחייבה לסייע לעובדים המפוטרים. לשם כך נקטה במספר צעדים:

  • פתיחת מרכז "פיתוח קריירה" בסניף, בו מומחים הציעו לעובדים סיוע ויעוץ בכתיבת קורות חיים ואימון אישי לראיון עבודה. כל עובד היה זכאי ל-4 שעות שבועיות לשימוש בשירותים אלו.
  • הקמת יריד תעסוקה בסניף. יריד התעסוקה כלל הצעות קריירה הן בתוך החברה והן מחוצה לה – על ידי אירוח נציגים ממגוון חברות ותעשיות.
  • Capital One הציעה לחלק מהעובדים חבילת relocation לסניפים אחרים של החברה הפרושים ברחבי המדינה.

מחפשים דרך מכובדת לסיים העסקה של עובד? מהיום זה אפשרי

גם אצלנו ב-AllJobs אנחנו מבינים שחשוב לדעת לא רק איך לגייס את העובד המתאים ביותר, אלא גם איך להיפרד ממנו כשצריך. לכן, השקנו חבילת הסתגלות, המאפשרת למעסיק לצייד את העובד שעוזב בכלים הפרקטיים החשובים ביותר:

  • מסמך קורות חיים מקצועי, הנכתב במיוחד עבורו על ידי מקצוענים.
  • מנוי VIP, המאפשר לו לשלוח קורות חיים לכל משרה המתפרסמת באתר.

* מקורות מידע: הבלוג של נוקיה, אפריל 2011. ו- אתר החדשות kion right now, מאי 2012, עבור המידע לגבי חברת Capital One.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה