עולם קטן, הדרכה וחשיבה מחדש

עולם קטן, הדרכה וחשיבה מחדש

העולם דינאמי, מהיר מאוד וכולנו תלויים זה בזה. גיל פיינר, מנכ"ל חברת "Wings & More" יספר בכנס ההדרכה השנתי למה כל ארגון חייב להתעורר, לעבור הדרכה בנושא ולשנות חשיבה

שיתוף

הדרכה ועולם גלובלי

המשאב החדש שכל ארגון צריך לנצל הוא שיתוף פעולה. כך אומר גיל פיינר, מנכ"ל חברת "Wings & More" ומנהל הדרכה ב Q-POINT tech המציעה חשיבה חדישה לארגונים.

לדבריו, שיתוף פעולה חוצה גבולות בכול ארגון, הוא משאב בלתי נדלה ומשפיע ישירות על השורה תחתונה –  התוצאות העסקיות!                                                                                                                   

שיתוף הפעולה הוא בין בני אדם בצוותים, מחלקות, בין סניפים של אותה חברה, ובין לקוחותיה בכל מקום בעולם. זה הפוך למה שכולנו חווים כיום בארגונים רבים, בהם העובדים מתנהלים בסגנון של "Job Security", בו כל אחד שומר לעצמו את הידע שלו, את הקשרים ואת הכוח שלו, מה שמשמר היעדר שיתוף פעולה ואת התוצאות כולנו יודעים. כיום בעידן כלכלי חדש המבוסס על חוקי משחק חדשים, שם המשחק הוא שיתוף פעולה, חיבור, וזה מגיע דרך הקניית הבנות חדשות, איכויות חדשות, לא מה שחשבנו עד היום – ועליהן גיל יפרט בהרצאתו בכנס ההדרכה השנתי שיערך בשבוע הבא.
"את הידע והכלים אנו מעבירים בסדנאות שלנו", הוא אומר. "בגובה העיניים, פרקטיים, מומחשים בהתנסות ומלווים בדוגמאות מחיינו כאן ועכשיו".

גיל פיינר
גיל פיינר

"בעולם מחובר שמשתנה כל הזמן יש צורך לבצע התאמה שלי לצוות או לחברה בה אני עובד. אנו צריכים להתאים את עצמנו כעובדים וכארגון לכל סיטואציה אתגרית בה אנו נמצאים. ממש כמו, שכאשר הילד שלנו חולה ואני כמבוגר האחראי חייב לתת לו תרופה והוא מסרב, הדרך היחידה להגיע אליו היא להתאים את עצמי אליו: לשנות את טון הדיבור שלי לרך, ממש לדבר בשפתו, כי רק כך אני מגיע ומתקשר אתו לטובתו, ולטובתי.

גיל מסביר את תפיסתו, האומרת שהעולם תמיד השתנה והוא ממשיך להשתנות ללא הרף, אך כעת אנו נמצאים בשלב האצה: השינויים הם רדיקליים ומהירים ולא כמו שהיינו רגילים אליהם. דוגמאות: ווירוסים (גם בתוכנה וגם חיים) יכולים לעבור במהירות מקצהו האחד של העולם לקצה השני. בפרוץ מגפת הסארס ושפעת העופות נוכחנו לדעת שגם אם מישהו שהה במקום נידח באסיה וחטף את הווירוס, בקלות הוא עבר לכל העולם, ואכן כל העולם היה חייב לנקוט בצעדים כדי לעצור את התפשטותו. את באג Y2000 שהלחיץ אלפי חברות בכל העולם כולנו מכירים וכך הדברים בכל תחום אחר. יש יותר תלות הדדית וזה משפיע באופן מיידי על ארגונים: שיטפון בבנגקוק יגרום לעליית מחירי כרטיסי הדיסקים הנשלפים וה-USB ושל עוד עשרות מוצרים בכל העולם. גילינו שבעידן האינטרנט והפייסבוק ניתן גם להפוך חברות ושלטון תוך יום.

אפקט הדומינו

"יש חוק טבע חדש בעולם: אנו מחוברים יחד כולנו", אומר גיל. "גם איש הצוות הזוטר ביותר משפיע ישירות על ביצועי הארגון, למרות שזה לא בהכרח נראה לעין. דוגמא לאפקט הדומינו: חברת הייטק גדולה המבקשת להתייעל כי היא לא עומדת ביעדי המכירות, נאלצת לפטר אחוז מסוים מכוח האדם שלה. החברה ביצעה את הפיטורים וממשיכה הלאה. בפועל נוצרת תגובת שרשרת המשפיעה על כמות עצומה של אנשים מפרנסים ,חברות וקהילות. כמו: חברת הליסינג עמה עובדת החברה מפסידה, זה אומר הרבה פחות עבודה לעובדי המוסכים, כנ"ל לחברות ניקיון, הסעדה ועוד. אפקט הדומינו ממחיש את התלות ההדדית ובפועל, זה נוגע בכולנו ומורגש בעיקר מבחינה כלכלית". 
לדבריו, הדרך לשרוד את השינויים התכופים כיום היא באמצעות התאמה לשינויים הכלכליים הקיצוניים הקורים בעולם. כל השיטות הקודמות – למכור יותר, לצאת לשוק עם מוצרים מהר יותר, לעבוד הרבה יותר קשה, תחת לחץ גדול של עבודה, פיטורי עובדים, לנסות לנצח את המתחרה בכל דרך – הופכות לפחות ופחות רלוונטיות. חשיבה שונה, הפוכה תביא לתוצאות הרצויות.                                                                                                                                             
לכן הוא מציג את שיתוף הפעולה כמשאב ההכרחי בבסיס כל ארגון כיום.                                                            

איך עושים את זה?                                                                                                                        

"אין כמו גוף ההדרכה בארגון, שיכוון על ידי ההנהלה ומשאבי אנוש, לבנות את בסיס הידע החדש ויכשיר את הארגון כולו לאתגרים של לעולם כלכלי חדש ומאתגר, יותר מכל תקופה קודמת שאנו מכירים".

כנס ההדרכה השנתי בשבוע הבא! 19.12.12 – לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה