מדוע שכר הנשים במשק נמוך יותר?

מדוע שכר הנשים במשק נמוך יותר?

על פי מחקר חדש: נשים פשוט נמנעות מלהגיש מועמדותן למשרות הטומנות בחובן משכורות עתק. ועוד: בעתיד הקרוב לארגון לא תהיה ברירה אלא למשוך את הנשים לעבוד...

שיתוף
שכר

שכר

מחקרים רבים ניסו לתת תשובה לשאלה המטרידה – מדוע נשים משכילות, שאפתניות, מקצועיות ואתיות, התורמות למשק בדיוק כמו עמיתיהן הגברים, משתכרות פחות? המחקרים הללו הובילו לתשובות רבות, המפנות אצבע מאשימה כלפי המדינה שלא מחנכת ולא תומכת, כלפי המעסיקים המפלים, כלפי הנשים עצמן שלא נלחמות מספיק ועוד.

כעת, מחקר אקדמי חדש שבוצע באוניברסיטת McGill, שתוצאותיו פורסמו לאחרונה במגזין משאבי אנוש HC Online, מציע תשובה פשוטה ביותר – נשים אינן מגישות מועמדותן למשרות שמוגדרות כ-high paying jobs.

פרופסור רוקסנה ברבולסקו, מאוניברסיטת McGill, מסבירה: "נשים מסירות מועמדות ומוותרות מראש על משרות הטומנות בחובן משכורות עתק דוגמת משרות בכירות בענף הפיננסי. הן מראש בוחרות לוותר על משרות בהן האפשרות לשמור על איזון בית עבודה לחיי משפחה היא מוגבלת. בנוסף, נשים נמנעות מלהציג את מועמדותן למשרות ניהול תובעניות כי הן חושבות שהן אינן מתאימות לדרישות התפקיד ולאורח החיים הזה."

פרופ' ברבולסקו טוענת כי על מנת שנשים ישתוו לגברים בהיבט של שכר, צריך להבין את דפוסי החשיבה וסדר העדיפויות של נשים ולהשפיע עליהן ולא לחפש גורמים חיצוניים ולנסות להשפיע מבחוץ.

"ברגע שנשים הציגו את מועמדותן, על פי המחקר שלנו, הן לא הופלו לרעה והסיכויים שלהן להתקבל לתפקיד לא מהסיכוי של גברים", כך טוען פרופסור מתיו בידוול מאוניברסיטת פנסילבניה אשר השתתף במחקר "הסיכוי של נשים להיכלל ברשימת העובדים המשתכרים ביותר נמוך בשל היענות נמוכה מצד הנשים להגיש מועמדות למשרות הטומנות בחובן משכורות עתק."

על פי מחקר חדש שנערך לאחרונה על ידי חברת Regus, עולה כי הרוב הארי של בוגרי האוניברסיטאות הוא נשים. ליתר דיוק 70% מבוגרי האוניברסיטאות בשנים הקרובות צפויים להיות – נשים.

ג'ון בקוול, עורך ספר הניהול Meeting the Future of Work: "נשים עומדות להוות רוב דומיננטי בשוק העבודה והגיע הזמן שארגונים יבחנו את עצמם וישאלו האם הם ערוכים לתת לנשים את תנאי העסקה ההולמים? האם הם התומך בנשים? האם הם מסוגלים לספק להן גמישות ואיזון אופטימלי בין עבודה למשפחה? האם הם ממותגים כמעסיק טוב לנשים?"

ללא התשתיות הנכונות לקלוט, לשמר ולקדם נשים, הארגון ימצא את עצמו במחסור תמידי אדיר בטאלנטים. כך עולה כאמור מהמחקר של Regus.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה