שיתוף

שיפור התקשורת הבינאישית בארגון מהווה מרכיב חיוני לטיפוח סביבת עבודה שיתופית, פרודוקטיבית והרמונית.

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע בשיפור מיומנויות התקשורת הבינאישית ודרכי התקשורת האישית בין עובד לעובד, ובין עובדים למנהלים.

למעשה, מנהלי משאבי האנוש, יכולים לשפר משמעותית את התקשורת הבינאישית בחברה, ולהוביל למצב שבו מקום העבודה הינו הרמוני ויעיל יותר בנושא התקשורת הבינאישית.

להלן 7 אסטרטגיות שמאפשרות לשפר את התקשורת הבין אישית בארגון:

1 לקדם תקשורת פתוחה ושקופה:

יש לעודד תרבות ארגונית של פתיחות ושקיפות שבה העובדים מרגישים בנוח לשתף את המחשבות, הרעיונות והדאגות שלהם.

תרבות ארגונית כזאת ניתנת להשגה על ידי המרכיבים באים:

  • מדיניות הדלת הפתוחה: יישום מדיניות דלת פתוחה שבה עובדים מעודדים לפנות למנהלים ולמשאבי אנוש בכל בעיה או הצעה.
  • עדכונים שוטפים: מתן עדכונים שוטפים על חדשות החברה, שינויים ויעדים באמצעות פגישות, אימיילים או ניוזלטרים פנימיים.
  • ערוצי משוב אנונימיים: הקמת ערוצי משוב אנונימיים, לרבות תיבות הצעות או פלטפורמות מקוונות, כדי לאפשר לעובדים להביע חששות, התראות ודאגות, ללא חשש מנקמה.

2 לספק הדרכה במיומנויות תקשורת:

יש להשקיע בהכשרת מיומנויות תקשורת לעובדים בכל הרמות. ההכשרה יכולה לכסות תחומים כמו הקשבה פעילה, אמפתיה, ניסוח ברור, תקשורת לא מילולית ופתרון קונפליקטים.

סדנאות, קורסים מקוונים ותרחישים של משחק תפקידים יכולים לעזור לעובדים לתרגל ולשפר את יכולות התקשורת שלהם.

3 לעודד פעילויות גיבוש צוות:

יש לארגן פעילויות לבניית צוות המטפחות אמון וסולידריות בין העובדים. פעילויות אלו יכולות לכלול סדנאות מחוץ לאתר, המתמקדות בחיבור בין חברי הצוות ופתרון בעיות בשיתוף פעולה.

פעילויות נוספות כוללות אירועים חברתיים בשגרה, כמו Happy hour, ארוחות צהריים או פעילויות ספורט לבניית מערכות יחסים לא פורמליות.

בנוסף, ניתן ליישם פרויקטים קבוצתיים חוצי-מחלקות לשיפור שיתוף הפעולה והתקשורת בין צוותים שונים.

  1. מינוף הטכנולוגיה:

יש להשתמש בכלי תקשורת ופלטפורמות טכנולוגיות כדי להקל על אינטראקציה יעילה, בפרט כאשר מדובר בסביבות עבודה מרוחקות או היברידיות.

כלים לתקשורת בווידאו יכולים לייעל את התקשורת הבינאישית. יש לוודא שהעובדים יוכשרו להשתמש בכלים אלה ביעילות. כמו כן יש להבין את השיטות המומלצות לתקשורת דיגיטלית.

5 מודל שיטות תקשורת טובות:

מנהלי משאבי אנוש ומנהלי חברות צריכים לתת דוגמה אישית של תקשורת בינאישית חיובית אפקטיביות.

זה כולל נגישות לעובדים, הקשבה אקטיבית, מתן משוב בונה והפגנת אמפתיה וכבוד. כאשר מנהלים מתקשרים ביעילות, זה קובע סטנדרט עבור שאר הארגון.

6 סביבה עשירה במשוב:

יש לטפח תרבות ארגונית  שבה משוב קבוע הוא הנורמה. ניתן להשיג זאת על ידי המרכיבים הבאים:

  • פגישות קבועות: עריכת פגישות אחד על אחד באופן קבוע בין עובדים למנהלים כדי לדון בהתקדמות ובאתגרים.
  • משוב 360 מעלות: הטמעת מערכות משוב 360 מעלות שבהן העובדים מקבלים תגובות מעמיתים, כפיפים וממונים.
  • סקירות ביצועים: יש לוודא שביקורות הביצועים אינן רק לצורך הערכה אלא גם לצורך התפתחות, תוך התמקדות בצמיחה ושיפור.

7 שיפור האינטליגנציה הרגשית:

יש לקדם את פיתוח האינטליגנציה הרגשית בקרב העובדים. אינטליגנציה רגשית היא מרכיב קריטי לתקשורת בין אישית יעילה.

תוכניות הכשרה המתמקדות במודעות עצמית, מוטיבציה, אמפתיה ומיומנויות חברתיות, יכולות לעזור לעובדים להבין ולנהל טוב יותר את הרגשות שלהם ולתקשר בצורה חיובית יותר עם אחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה